prezentare rapcea.ro: la cererea mai multor romni din diaspora, am formulat un model de plngere penal mpotriva celor vinovați de umilirea romnilor la cozile de vot din strintate. Eu personal am depus o astfel de plngere on-line, și voi toți cei care ați fost prejudiciați pierznd ore ntregi la coad sau ne-reușind s votați, o puteți formula personal. Tot ce trebuie s faceți este s o completați cu datele voastre personale i s o depuneți pe linkul din josul postrii. Dac simțiți nevoia, puteți completa plngerea la partea de motivare (dup MOTIVE) cu povestea vostr personal ( cum, unde și cnd ați ncercat s votați). De asemenea, lista vinovaților poate fi completat cu alte nume ale celor pe care i considerați responsabili de aceast situație. Mult succes !

Ctre
Direcția Național Anticorupție

n atenția
Doamnei procuror șef Laura Codruța Covesi

Subsemnatul ………….., cu domiciliul in …………………, CNP ……………………..tel ……………………, mail …………………., fax …………………,formulez prezenta
PLNGERE PENAL
mpotriva numiților:
– Victor Viorel Ponta – n calitate de Prim Ministru al Guvernului Romniei.
– Titus Corlțean – n calitate de Ministru al Ministerului Afacerilor Externe.
– Dana-Manuela CONSTANTINESCU – ambasador al Romniei n Italia.
– Lazr COMNESCU – ambasador al Romniei n Germania
– Ion Vlcu – ambasador al Romniei n Spania
– Bogdan MAZURU – ambasador al Romniei n Franța.
– Ion JINGA – ambasador al Romniei n Marea Britanie.
– Geanina Mihaela BOICU Consul General al Romniei n Spania
Pentru svrșirea infracțiunilor de:
– constituire de grup infracional organizat fapt prev. i ped. de art. 367 alin. l i 2 din C.pen.
– mpiedicarea exercitrii drepturilor electorale – fapt prev. i ped. de art. 385 (1) din C.pen coroborat cu disp. art. 57 din legea 370 din 2004 –
– abuz n serviciu – fapt prev. i ped. de art. 297 alin. l i 2 din C.pen.
– neglijenț n serviciu – fapt prev. i ped. de art. 298 din C.pen.
– conflict de interese – fapt prev. i ped. de art. 301 alin. l i 2 din C.pen.
MOTIVE:
N FAPT: numitul Victor Viorel Ponta n calitate de șef al Guvernului Romniei, a inițiat și organizat un grup infracțional format din membrii au Guvernului Romniei din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, dar și din rndul ambasadorilor și funcționarilor Ambasadelor și Consulatelor Romniei din strintate, cu scopul ngrdirii drepturilor electorale ale cetțenilor romni din diaspora n vederea mpiedicrii acestora de a vota la alegerile președintelui Romniei din data de 2.11.2014.
Deoarece sondajele de opinie din rndul romnilor din afara țrii indicau o tendinț de vot n defavoarea candidatului la Președenție Victor Viorel Ponta, acesta a decis s limiteze ct mai mult dreptul de vot al acestei categorii de votanți. De altfel, premierul Victor Ponta nu este la prima acțiune de acest fel, partidul condus de dumnealui, PSD fiind n trecut inițiatorul unui proiect ce viza restrngerea drepturilor electorale ale romnilor ce locuiesc nafara Romniei.
n aceste condiții, apreciem c premierul Victor Ponta s-a aflat și se afl n continuare n stare de conflict de interese deoarece interesul su, ca și candidat la funcția de Președinte al Romniei, este n conflict cu interesul pe care trebuia și trebuie s l manifeste n calitatea sa de Prim Ministru, de a organiza procesul electoral astfel nct s asigure tuturor votanților cu drept de vot șanse egale și condiții echitabile n vederea exercitrii dreptului de a alege. Concret, n calitatea sa de funcționar public, Victor Viorel Ponta și-a ndeplinit n mod defectuos atribuțiile de serviciu, participnd n calitatea sa de Șef al Guvernului la luarea unor decizii ce au condus la organizarea defectuoas a alegerilor din centrele de votare din afara Romniei, obținnd n acest fel un folos material pentru sine, dar și pentru familia sa constnd n obținerea unui procent mai mare n rezultatul final al votului la alegerile prezidențiale.
n acest scop, Victor Viorel Ponta n conivenț frauduloas cu Titus Corlțean dar și cu ceilalți funcționari publici responsabili de buna desfșurare a procesului de vot din strinatate, au ngrdit dreptul de vot al romnilor din strintate, n special din țrile n care exist mari comunitți romnești: Anglia, Spania, Italia, Franța și Germania.
Astfel, deși Ministerul Afacerilor Externe deținea informații cu privire la numrul de cetțeni romni cu drept de vot din arondismentul fiecrei Ambasade și Consulat, nu au trimis un numr suficient de buletine de vot sau formulare de declarații pe proprie rspundere pentru a asigura posibilitatea de participare la vot a tuturor votanților.
Mai mult, numrul de secții de votare deschise pentru vot a fost n mod vdit insuficient pentru numrul de votanți, deși acesta putea și trebuia s fie suplimentat.
n plus, n cadrul fiecrei secții de votare au existat un numr foarte mic (2 sau 3) de membrii ai Secțiilor de Vot, fiind astfel limitat numrul de persoane ce puteau s și exercite dreptul de vot.
Faț de toate aceste considerente, apreciem c n cauz sunt ntrunite elementele constitutive ale infracțiunilor de grup infracional, mpiedicarea exercitrii drepturilor, abuz n serviciu, neglijenț n serviciu și conflict de interese, motiv pentru care v solicitm cercetarea N REGIM DE URGENȚ a persoanelor vinovate de svrșirea acestor fapte și tragerea lor la rspundere penal.
Apreciem c faptele persoanelor reclamate sunt de o extrem gravitate n raport de poziția deținut de aceștia n cadrul structurilor executive ale Statului Romn ct și n raport de rezultatul faptelor reclamate.

Aceasta plangere o puteti depune electronic pe paginahttp://www.pna.ro/sesizare.xhtml

, , , , , ,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *