Astzi am fost lovit din nou, de o nou dezamgire, țșnit din trecutul meu precum un bumerang, și ntorcndu-se fulgertor de unde ieșise – dintr-o tainiț a memoriei mele.

Credeam c pe acea zon nimic nu m mai poate surprinde sau rni, și totuși…

Deci, eram la birou și ascultam radiovoceasufletului, un radio online unde se difuzeaz destul de multe piese dintr-o anumit perioad de aur a vieții mele.

Tocmai ascultam o pies de Oliver Shanti – cred c o pies de pe albumul Tai Chi Too, cnd m-a sunat un amic. Schimbm noi cteva vorbe, dup care el m ntreab:

– dar ce muzic asculți acolo ?!

– cred c este o pies de Oliver Shanti…

– cum !? Te credeam un om spiritual. Asculți muzica pedofilului la !?

Am rmas fr cuvinte, cci nu mi-ar fi trecut niciodat prin minte c ascult muzica unui pervers sexual, n condițiile n care muzica respectiv se asculta peste tot la MISA. O gseai la vnzare la standurile de casete de la spirale, din taberele spirituale, se fceau și meditații pe ea. Deci avea acordul lui Gregorian Bivolaru, care elimina fr ezitare, cu o intuiție infailibil, orice pies muzical care prezenta ”rezonanțe demoniace sau satanice”.

Am dat repede o cutare pe net și am rmas șocat. Wikipedia vorbea despre un pedofil german pe numele s real Ulrich Schultz – cunoscut și ca Oliver Shanti. Individul era cutat pe teritoriul Germaniei nc din 2002, avnd un mandat de arestare emis pe numele su, și o recompens de 3000 de euro pentru prinderea lui, fiind prins și arestat abia n iunie 2008 n Lisabona, Portugalia. Remarcabil este faptul c fiind pe goan, tot a mai scos dou albume destul de reușite(n 2002 și 2006), care nu las s se vad stresul unui om hituit de autoritți.

n 2009 a fost pus sub acuzare pentru un numr de 314 cazuri de copii abuzați sexual, fiind gsit vinovat pentru ”doar” 76 de cazuri, dovedite n fața justiției. n cursul arestului preventiv, a ncercat s se sinucid, dar a eșuat, fiind condamnat la 6 ani și 10 luni nchisoare.

Și acum stau și m ntreb: cum este posibil ca un om care a compus o muzic att de ncnttoare s fie o bestie care a profitat de inocența unor copii – att fetițe ct și bieți ? Cum pot s coexiste n aceeași persoan armonia, binele și frumosul mpreun cu perversitatea și aberația sexual ?

Colegii din MISA și amintesc cum nfiera Grieg ”muzica dizarmonioas, perturbatoare” și condamna cu mnie proletar muzicieni precum Michael Jakson, Freddie Mercury, Elton John sau George Michael, datorit faptului c aveau gusturi sexuale… cel puțin dubioase.

Nu conta c erau cntreți geniali. Era vorb c Rul și perversitatea cuibrite n ființa artistului, se multiplic contamineaz n mod ocult prin muzic, auditoriul – sau cel puțin asta era teoria bivolarian. Fie vorba ntre noi, mi-au plcut mult unele melodii ale sus-numiților, și nu puteam nțelege de fel cum astfel de perverși pot atinge sufletul publicului cu o muzic att de frumoas. Și chiar ascultndu-i (mai ales pe George Michael, care are unele piese… geniale) – nu m-am regsit niciodat ”contaminat” cu relele sau metehnele cntrețului.

n fine, cazul Oliver Shanti este nc o dovad c lumea, universul nu sunt zugrvite de ctre Creator doar n alb și negru. C binele și rul pot coexista de multe ori, n aceeași ființ, pe paliere diferite – fr a se exclude. Dac exist astfel de exemple, nseamn c teoria lui Gregorian Bivolaru despre bine și ru este complet greșit. Cci el afirma c ”Binele este absența Rului” iar ”Rul, absența Binelui”. C atunci cnd ”yoga intr, ignoranța iese”. C ntunericul nu poate exista n prezența Luminii. Așa s fie oare ? Cazul Oliver Shanti demonstreaz nc o dat cu lucrurile sunt mult mai complicate dect par la prima vedere.

M-a durut aceast revelație trzie, cci am realizat – nc o dat – limitele ”infaibilitții” lui Gregorian Bivolaru. Cum de nu a simțit el prin muzica lui Oliver Shanti, negativitatea acțiunilor compozitorului ?

Mai mult m-a durut ns concluzia. Dac acest nou exemplu demonstreaz – nc o dat – c un om poate crea lucruri minunate – și rmne totuși n viața personal o ființ imoral, pervers, abject, nseamn c acest lucru poate fi valabil și n cazul lui Gregorian Bivolaru. Și mrturisesc c aceast constatare m-a durut. O parte din mine aștepta nc – și poate c nc mai așteapt, s fie convins c Gregorian Bivolaru este un om moral, virtuos, care triește și acționeaz n conformitate cu principiile pe care le promoveaz. De dragul celor mulți care cred n el și n misiunea lui spiritual, sper s m nșel n ceea ce-l privește.

CategoryUncategorized
Write a comment:

*

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer

                

Shares