Noua reclamŃ de la casa de modŃ Dior o are ca și protagonistŃ pe Charlize Theron, imaginea noului parfum J`adore. áProblema e cŃ reclama nu are nici o legŃturŃ cu produsul ţn sine, care nu apare ţn imagine decÔt pentru o clipŃ, la final… dar poate asta o fi vre-un nou tip de non-marketing, și nu mŃ pricep eu. Ce apare ţnsŃ ţn ”reclamŃ” este o sugestie foarte directŃ adresatŃ publicului, care sunŃ cam așa: trecutul poate fi minunat. O amintire, un vis, dar nu este un loc ţn care sŃ trŃiești. Iar acum este timpul ! Singura cale de ieșire este ţn Sus ! Și nu este Raiul, este o NouŃ Lume. Viitorul este de aur.

╬n imagini ţnsŃ, ţn vreme ce actrița recitŃ persuasiv litania de mai sus, aceasta strŃbate un hol plin de candelabre, picturi și statuete (una dintre ele cu Fecioara și Pruncul), creÔnd aparența unui interior de bisericŃ catolicŃ. Apoi, protagonista ajunge sub o boltŃ rotundŃ, cu picturi religioase (clar turlŃ de bisericŃ), din care cade o eșarfŃ aurie pe care ea se cațŃrŃ. Doar cŃ ajunsŃ sus, pe BisericŃ nu e nici urmŃ de Cruce. Doar un oraș rece, plin de zgÔrie nori. ”Noua Lume” !

Pentru mine, simbolismul este clar. Ni se spune verde-n fațŃ: Nu vŃ mai puneți speranțele ţn mÔntuirea creștinŃ, nu Raiul este ținta, ci Noua Lume. De altfel, luxul și desfŃtarea simțurilor s-au dovedit mereu a fi aliați de nŃdejde ai Satanei. Oare cum le-o fi venit ideea acestui videoclip ? Cine i-a inspirat pe realizatorii lui ? A cui o fi Noua Lume și de ce oare creștinismul nu ţși poate avea locul ţn ea ?!

┬ę 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer