O nouă reclamă subversiv anti-creștină: ”…up… is not Heaven, it`s a New World”

Noua reclamă de la casa de modă Dior o are ca și protagonistă pe Charlize Theron, imaginea noului parfum J`adore.  Problema e că reclama nu are nici o legătură cu produsul în sine, care nu apare în imagine decât pentru o clipă, la final… dar poate asta o fi vre-un nou tip de non-marketing, și nu mă pricep eu. Ce apare însă în ”reclamă” este o sugestie foarte directă adresată publicului, care sună cam așa: trecutul poate fi minunat. O amintire, un vis, dar nu este un loc în care să trăiești. Iar acum este timpul ! Singura cale de ieșire este în Sus ! Și nu este Raiul, este o Nouă Lume. Viitorul este de aur.

În imagini însă, în vreme ce actrița recită persuasiv litania de mai sus, aceasta străbate un hol plin de candelabre, picturi și statuete (una dintre ele cu Fecioara și Pruncul), creând aparența unui interior de biserică catolică. Apoi, protagonista ajunge sub o boltă rotundă, cu picturi religioase (clar turlă de biserică), din care cade o eșarfă aurie pe care ea se cațără. Doar că ajunsă sus, pe Biserică nu e nici urmă de Cruce. Doar un oraș rece, plin de zgârie nori. ”Noua Lume” !

Pentru mine, simbolismul este clar. Ni se spune verde-n față: Nu vă mai puneți speranțele în mântuirea creștină, nu Raiul este ținta, ci Noua Lume. De altfel, luxul și desfătarea simțurilor s-au dovedit mereu a fi aliați de nădejde ai Satanei. Oare cum le-o fi venit ideea acestui videoclip ? Cine i-a inspirat pe realizatorii lui ? A cui o fi Noua Lume și de ce oare creștinismul nu își poate avea locul în ea ?!

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *