Noua reclam„ de la casa de mod„ Dior o are ca și protagonist„ pe Charlize Theron, imaginea noului parfum J`adore. †Problema e c„ reclama nu are nici o leg„tur„ cu produsul Ón sine, care nu apare Ón imagine dec‚t pentru o clip„, la final… dar poate asta o fi vre-un nou tip de non-marketing, și nu m„ pricep eu. Ce apare Óns„ Ón ”reclam„” este o sugestie foarte direct„ adresat„ publicului, care sun„ cam așa: trecutul poate fi minunat. O amintire, un vis, dar nu este un loc Ón care s„ tr„iești. Iar acum este timpul ! Singura cale de ieșire este Ón Sus ! Și nu este Raiul, este o Nou„ Lume. Viitorul este de aur.

őn imagini Óns„, Ón vreme ce actrița recit„ persuasiv litania de mai sus, aceasta str„bate un hol plin de candelabre, picturi și statuete (una dintre ele cu Fecioara și Pruncul), cre‚nd aparența unui interior de biseric„ catolic„. Apoi, protagonista ajunge sub o bolt„ rotund„, cu picturi religioase (clar turl„ de biseric„), din care cade o eșarf„ aurie pe care ea se caț„r„. Doar c„ ajuns„ sus, pe Biseric„ nu e nici urm„ de Cruce. Doar un oraș rece, plin de zg‚rie nori. ”Noua Lume” !

Pentru mine, simbolismul este clar. Ni se spune verde-n faț„: Nu v„ mai puneți speranțele Ón m‚ntuirea creștin„, nu Raiul este ținta, ci Noua Lume. De altfel, luxul și desf„tarea simțurilor s-au dovedit mereu a fi aliați de n„dejde ai Satanei. Oare cum le-o fi venit ideea acestui videoclip ? Cine i-a inspirat pe realizatorii lui ? A cui o fi Noua Lume și de ce oare creștinismul nu Óși poate avea locul Ón ea ?!

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer

                

Shares