Niște ciacre…

Eram în stația de troleu de la Universitate, când un tip la vre-o 25 de ani mă întreabă ce troleu merge spre gară. Îi răspund că 85 și că pe acela îl aștept și eu. Vine și troleul și urcăm amândoi pe ușa din spate, așezându-ne pe scaunele alea 4, față în față. Intrăm în vorbă așa, conjuctural, despre cât cred eu că va face troleul până la gară, că el are tren peste 15 minute, la care eu îi răspund că nu cred că-l prinde. Tipu îmi aruncă o de-aia că Universul conspiră pentru binele lui și că e liniștit că va prinde trenul, iar dacă nu îl va prinde, înseamnă că așa e mai bine pentru el, căci Universul îi va deschide o nouă și nebănuită oportunitate. Ca să-i arăt că facem parte din același film, i-o arunc și eu pe aia a lui von Leibniz – învățată la MISA: Traim in cea mai buna dintre lumile posibile.  Îl văd că și-o notează mintal, să o folosească și el mai târziu, și discuția curge natural către… spiritualitate. Află că după terminarea facultății, deși avea un job foarte bine plătit, a simțit ”chemarea” și a devenit… soul trainer și spiritual life coach. Mi-a enumerat cu entuziasm o serie de autori și traineri de la care a învățat secretele traineritului de guguștiuci – pe care spre rușinea mea, nu m-am obosit să-i rețin – dar cred că majoritatea aveau nume anglo-saxone (probabil americani).
Îi zic și eu ceva de yoga, el îmi zice de prana-nadi, ayahuasca și respirația holotropică și așa ajungem la gară. Acolo omul o zbughește spre tren, dar apuc să-i strig că dacă nu-l prinde totuși, mă găsește la MCDonalds, căci trenul meu pleacă abia peste 20 de minute. Se pare că a prins trenul, căci n-a apărut la Mac. Acu, stau și mă întreb, i-ar fi fost mai de folos dacă pierdea trenul (oricum, mai avea altul peste o oră, spre Brașov) și continuam discuția, sau Universul l-a ferit de o conversație care probabil că i-ar fi pus sub semnul întrebării multe din ciobulețele de sticlă adunate de el cu titlu de mărgăritare…
În fine, ceea ce mi-a rămas ca impresie artistică de pe urma fulgurantei întâlniri cu acest nou tip de căutător-spiritual de generație nouă este goana. Volatilitatea, nerăbdarea specifice unei lumi tot mai grăbite. Faci un curs de 3 zile și primești diplomă de soul-trainer. Mai faci un curs de reiki și unul de prana-nadi de câte 10 zile maxim (împreună) și îți permiți să vorbești de sus despre yoga tibetană, ca și cum ai știi deja cu ce se mănâncă, doar pentru că tu ai pe perete acasă, miraculoasa diplomă de absolvire a cursului, care îți înlătură orice dubii că nu ai știi despre ce e vorba.
Generația mea, aia care a deschis ochii spre spiritualitate în 1990 avea foame de cunoaștere. O foame care nu s-a ostoit nici acum – la unii. Iar cunoașterea provenea pe atunci din cărți, iar pentru cărți aveai nevoie de răbdare, să le cauți, să le citești.
Astăzi, vine câte un nene care pretinde că le știe pe toate iar pentru o sumă de bani îți face rezumatul, pentru că tu nu ai timpul să citești, să intri în subiect singur. Și în 3 zile de curs intensiv (de obicei vineri-sâmbătă-duminică), respectivul trainer ”de renume internațional” îți face capul mare, după care pleacă mai departe, grăbit să-i învețe și pe alții – contracost firește – despre secretele artei sale.
Nici un tânăr pare să mai vrea să se așeze la picioarele unui maestru de pe o linie spirituală tradițională, unde cunoașterea se dezvăluie gradat, pe măsura practicii, seriozității și experimentării, celor ce rezistă pe Cale.
Cât despre cei ce au început practici spirituale de tot felul urmând pseudo-maeștri care au învățat la rândul lor ”tainele” respectivelor practici din cărți, nici la ei lucrurile nu stau mai bine.
Să îți imaginezi, după 25 de ani de ”yoga” că chakrele (cele 7) sunt ca un fel de lotuși sau farfurioare energetice plasate așa, la suprafața corpului, pe linia mediană a acestuia, în diverse culori – și să le vizualizezi ca atare – arată că ”yoga” respectivilor provine din cărți de popularizare de tip new-age, care nu au dus pe nimeni, nicăieri.
Îmi și vine să râd când mă gândesc că în ”școli de yoga” gen MISA, pretins ”tantrice”, cursanții habar nu au despre sistemul energetic și continuă să își vizualizeze în mod greșit nadiuri și chakre, ducând pe coloană, ”prin shusumna”, fiorii plăcerii fizice în timp ce fac amor, crezând că sunt niscava energii rude cu misteriosul Kundalini.
Am ajuns la concluzia că poți învăța și un animal să practice continența sexuală dacă îl înveți să controleze cât de cât agitația minții și respirația în timpul sexului, dar oare la asta se rezumă ”tantra” ?!
Evident, tentația de a crede asta este mare, căci în sinea noastră ne dorim să credem că lucrurile sunt atât de simple și mai ales, atât de facile.
La modul fundamental, yoghinii de la MISA nu sunt cu nimic diferiți de hăbăucii de la Sahaja Yoga care credeau că primesc eliberarea de la Shri Mataji Nirmala Devi prin intermediul fiorilor răcoroși pe care îi simțeau în palme când se rugau la ea. Pentru că sunt încă în România, la 25 de ani de la apariția Sahaja yoga pe plaiurile noastre, urmași fideli ai corpolentei ”yoghine” (care între timp a cam și murit), care perseverează în practicile lor de ”înnodat” Kundaliniul cu mânuțele, la fel cum peste 25 de ani vor mai fi probabil în România practicanți perseverenți ai magistrului gregorian Bivolaru care vor continua să ”sublimeze” cu un strâns din noadă, în timpul partidelor de ”amor transfigurator extatic”, sperma transformată în energie spirituală, în micile lor mitocondrii.
M-am întrebat mereu de ce Gregorian Bivolaru nu a căutat să învețe practicile sexuale de la adevărații maeștrii care încă mai există și culmea, mai și predau aceste practici  (in cadru restrans, e adevarat) – inclusiv occidentalilor ?! Răspunsul l-am primit – indirect – aflând ce pregătire inițială presupun ele. Însă ajuns aici, mai bine tac, căci am spus deja suficient. Cei curioși și mai ales dornici să învețe și să practice adevăratele practici tantrice, tradiționale, o pot face urmând maeștrii tradiționali care au început să predea și în Europa. Însă pentru asta, trebuie să te desparți fără regrete de trecut, să ai tăria să recunoști că te-ai auto-amăgit un număr de ani. Apoi, trebuie să ai puterea și entuziasmul de a o lua de la capăt.
loading...

88 thoughts on “Niște ciacre…

  1. cred ca nu avea nevoie de lectiile tale :)) avem toate raspunsurile in noi 🙂

  2. @MR:
    Iti apreciez intentia de a pastra tacerea.
    Si Multumesc! ca ai postat sursele de inspiratie (copy-paste) ale cursului.

    Si inca un Multumesc! ca luna trecuta mi s-a permis sa ‘fur’ show-ul. Am ajuns pe unul din fire la Africa de altadata. Iar pe celalalt fir tot prin zona. Asta ca sa stiti ca nu fur, ci imprumut in mod rezonabil. 🙂

    Iar inapoi nu vreau sa vin. 😛

  3. Mihai,unde putem primi initieri tantrice traditionale in Europa?In Romania exista asa ceva?
    Multumesc si toate cele bune…

  4. @Kumar

    Am ezitat și ezit în continuare să prezint maeștrii unor linii tradiționale pentru că nu vreau ca MISA să își trimită spionii la cursurile acestor oameni, să le înregistreze pe ascuns și să-și repare erorile din cursuri sau să aibă material pentru anii 30 și mai mari.
    Cu alte cuvinte, nu vreau să ajut MISA să își legitimeze existența, să își camufleze mai bine stângăciile și ignoranța.
    Poate IntenseLight sa iti dea in privat ceva informații, eu deja am scris prea mult pe tema asta.

  5. Da ba, cand te citeste lumea are impresia ca stii ce vorbesti. Faptul ca ai o pozitie nu inseamna ca si stii ce vorbesti.
    Vorbesti de altii ca merg la training de 3 zile si apoi vorbesc de sus da ia analizeaza-ti postul si vezi daca nu e scris de fix un astfel de om care a fost la o secta, a mai citit pe ici pe colo a mai vorbit cu niste oameni si acum se afla la “inaltimea” potrivita in a-i judeca pe altii.
    Fenomenal ce bine a spus-o Isus in parabola cu barna.
    Oricum ai invatat bine din greselile altora. Ai lasat-o in coada de peste lasand mintile oamenilor sa creada ca ai reteta perfecta dar te retragi sfios ca Sheherezada si vei mai pune un pic la urmatorul articol. Bravos

  6. @MR

    Cum pot lua legatura cu intenselight?Spunea la un moment dat ca isi va face un blog.Multumesc.

  7. Eu cred ca pentru misa nu e nici un mister legat de maestri autentici care predau in europa; nu cred ca revelatia suprema in aceasta privinta vine de la MR …..imi si inchipui cursanti yoga , instructori
    si chiar bivolaru stind cu ochii pe noile postari ale lui MR asteptind revelatii legate de maestri autentici ,ca fuga fugutza sa dea o raita si sa fure invataturi…

    DAca stii ceva in aceasta directie, cred ca ar fi bine sa zici ;ar fi o sansa de evolutie autentica pentru cautatori ; ar putea oamenii sa compare misa cu ceva autentic ; eu zic ca ajutorul primit de oameni prin dezvaluirea acestor scoli e mult mai importanta decit potentialele furturi de invataturi propgate de misa sau de altii…

    Hoti si manipulatori sint si vor fi inca multa vreme de acum incolo ;nu ai cum sa ii ocolesti; cine are mintea putzina va fi manipulat oricum.

    Dezvaluind lucruri care pot sa ajute , vei putea oferi posibilitatea oamenilor sa experimenteze si sa faca comparatie intre ceea ce au si ceea ce se ofera de catre altii….

    Prin urmare,MR , vorbeste daca poti oferi ceva util in aceasta directie……..

  8. Doua exemple de evenimente trecute, ținute chiar la noi în țară:
    Acum 2 saptamani am participat la o retragere de invataturi la Oradea, despre Yoga visului si a somnului lucid in traditia Dzogchen a lui Shardza Tashi Gyaltsen cu Kenpo Gelek Jinpa Rinpoche
    In perioada 2010-2012 tot la Oradea – Retragere Dzogchen in traditia lui Gyalwa Yungdrung

    Și vor mai fi…

  9. Apropo de tehnicile de inducere a viselor lucide si de cei care au popularizat practicile respective in Occident(nu toti tibetani sau instruiti de catre tibetani in directia respectiva), am scris ceva aici:
    http://roxanamchirila.com/2014/08/27/spatiu-pentru-desfasurare-rapcica/#comment-143111

    L-am pomenit si pe Osho acolo.
    Si daca tot am vazut pe aici de curand si niste controverse in ce priveste activitatea lui Osho, as fi curios sa vad cam ce parere au interlocutorii de atunci(Django in special)in ce priveste si contrastul dintre Osho si Castaneda. Amandoi au avut un succes urias cu cartile lor cam in aceeasi perioada, dar au ales cai total diferite: Osho si-a facut o miscare mamut si a decis si sa socheze publicul cu diverse chestii(fazele cu ceasurile si masinile luxoase, garzile de corp cu Uzi-uri etc.), in timp ce Castaneda a ales in schimb sa se retraga cumva in umbra, cu doar o mana de adepti(adepte in mod special)alaturi..

  10. @EthanFleoschovitz

    După aproape 20 de ani de ”yoga” a la MISA, cred că îmi permit să îmi dau cu părerea despre ce înseamnă sectă și yoga învățată din cărți.

    Iar partea cu judecatul, DA îmi permit să judec și chiar să îmi fac publice judecățile. Nu am afirmat că sunt infailibil, cum sunt alții care se joacă de-a dumnezeii cu viețile oamenilor. Nu am pretins că sunt posesorul adevărului absolut. Doar mi-am dat cu părerea și ăsta e dreptul meu… constituțional, aș zice. te deranjează ? Ești liber să nu mă citești. Marș la Roxănica pe blog.

  11. @Flagg
    Știai că Osho se droga cu un amestec de gaze cu efect psihedelic ?
    http://www.sannyasnews.org/sannyasnews/Articles/Psychedelics.html
    Cele mai bune conferințe și cărți le-a scris sub efectul acestor droguri. Deci, permite-mi să fiu sceptic cu privire la învățăturile lui. Nu e cu nimic mai bun decât Cioran, cu paradoxurile lui care încântă intelectul. Câți eliberați și realizați spiritual a dat școala lui Osho !? Îți spun eu: NICI MĂCAR UNUL.

    Cât despre Castaneda, 3 sferturi din ce a scris omul este pură fabulație. Omul a fost un escroc dovedit.
    http://indiancountrytodaymedianetwork.com/2011/03/24/fake-carlos-castaneda-24168
    Nu e cu nimic mai bun decât Karl May (creatorul personajelor inettou și Old Shatterhand), cu romanele lui despre indienii americani, deși tipul n-a părăsit în viața lui Europa.
    http://www.newyorker.com/magazine/2012/04/09/wild-west-germany
    Și exemple mai sunt. Vezi Lobsang Rampa, care n-a fost în viața lui în Tibet dar fabula despre practicile secrete tibetane.
    http://www.newagefraud.org/smf/index.php?topic=88.0
    Asta înseamnă să consideri spiritualitate fabulațiile literare de tip new age
    Faptul că un căcat atrage tone de muște nu îl schimbă din căcat în altceva

  12. @MR
    Mda, e foarte usor de regula sa treci de la o extrema la alta – in cazul asta de la a considera ca tot ce scrie un autor de genul asta e real la a considera ca de fapt tot ce scrie e un mare fake(ba chiar am si un mic deja vu, care ti-ar putea fi si tie familiar, apropo de alt subiect oarecum asemanator, muuult dezbatut pe aici, in cazul caruia se trece frecvent de la o extrema la cealalta, stii tu care subiect anume… 😉 ).
    Cam asa ceva s-a intamplat si cu Castaneda cu decenii in urma.

    Comparatia cu Karl May si Lobsang Rampa e mult prea exagerata. Aia erau straini de culturile pe care le descriau, pe cand Castaneda nu – el era latino-american, iar brujeria sau nagualismul apartin culturii latino-americane. Iar amerindieni sau hispanici care se ocupau cu chestii din astea putea intalni chiar si prin preajma campusului UCLA. 🙂 Nu trebuia musai sa se duca pana in desertul Sonora pentru asta. 🙂
    Iar unele dintre criticile care i-au fost aduse faceau parte din categoria “hair-splitting” – de exemplu a fost mult criticat ca de ce Don Juan cel prezentat de el in carti era Yaqui si nu Huichol, pentru ca indienii yaqui cica nu foloseau de regula peyote. Numai ca lucruri de genul asta nu sunt chiar batute in cuie si un brujo dintr-un anumit trib poate adopta de multe ori practici sau tehnici de la membrii altui trib(uneori chiar triburi intregi pot adopta unele practici de la altele, cum de exemplu apasii mescalero au facut cu utilizarea rituala a peyote-lui, pe care au adoptat-o de la altii relativ tarziu, prin a doua jumatate a secolului XIX).
    Ba chiar au existat in zona si frecvente “contaminari” intre culturi de origine diferita, cum sunt schimburile dintre nagualismul de origine amerindiana, diverse practici “vrajitoresti” de origine europeana aduse de colonizatorii spanioli si Santeria de origine africana. Iar Castaneda putea gasi unii practicieni si magazine care vindeau produse specifice chiar si in Los Angeles. El traia chiar in mijlocul unei culturi care includea lucrurile astea in partea sa mai underground(pentru comparatie, daca vrei sa iei contact cu vrajitoria tiganeasca nu e musai sa te duci pana in nu stiu ce sat izolat de prin Ardeal, la vreo satra anume, ci poti gasi practicanti ai ei chiar aproape de usa ta 🙂 – dar daca vrei sa scrii vreo lucrare cu pretentii apropo de subiect, da mai bine sa cauti o satra din aia izolata 😉 ). Faza cu plecarea in desertul mexican ii era poate utila ca sa poata sustine cum ca luase contact cu o versiune amerindiana cat mai putin contaminata de influente straine. Dar, ipotetic vorbind, un soi de Don Juan mai eclectic putea gasi foarte usor si in cartierele latino din LA. 🙂

    Dar mie nu chestiile astea mi se par a fi cele mai importante in ce priveste cartile lui, ci indiciile alea care arata ca el chiar a practicat unele lucruri(asta indiferent de unde le-o fi invatat pana la urma). Si a avut o contributie foarte importanta pana la urma in popularizarea unor practici – le-a facut cunoscute unor milioane de cititori, pe care i-a motivat apoi, cel putin pe o parte dintre ei, sa caute mai departe si in alte surse.

  13. @Flagg,
    Eu am citit cam tot ce s-a tradus de Castaneda în limba română. Eu pot să spun un singur lucru. A repovesti experiențele și drumul parcurs de alții, pretinzând, sau lăsând să se înțeleagă că le-ai experimentat chiar tu, chestia asta nu mai e literatură, e înșelătorie pe față, ca a lui GB. Pentru că oamenii TE CRED. Te cred că te-ai transformat în animal, te cred că ai făcut cutare și cutare lucru, pe care de fapt tu nu le-ai făcut, doar i-ai auzit pe alții povestind despre ele. Ca și popularizare, merge. Dar când te erijezi în șaman sau încerci să reproduci experiențele, treaba se împute iar imprudenții ajung să sufere.
    Am avut coleg de curs care, sub influența cărților lui Castaneda, a consumat mescalină și a avut experiențe terifiante, care l-au marcat profund, lăsându-l cu psihoză și frici.
    Ca pe orice cale, FĂRĂ GHIDARE DIN PARTEA UNUI MAESTRU AUTENTIC, riști să o pățești.

  14. O sa reiau un pic ce am scris mai sus ca sa punctez mai departe unele aspecte – o foarte mare parte din ideile si practicile descrise de Castaneda in cartile sale nu apartin in mod exclusiv cumva indienilor Yaqui ci sunt foarte larg raspandite in toata zona mezoamericana si in sud-vestul SUA. Asta se fac ca nu vad multi dintre criticii lui Castaneda, care se leaga de multe ori de detalii mai putin importante(cum e faza cu peyote-le si indienii yaqui – criticile in directia respectiva ar fi avut de fapt mai mult sens daca planta n-ar fi crescut de fapt in zona geografica in care se presupune ca locuia Don Juan; dar atat timp cat planta este endemica in Mexic si a fost foarte des utilizata de tot felul de triburi diferite de-a lungul timpului, nu prea are sens sa respingi din start ideea ca personajul respectiv ar fi putut-o utiliza doar pentru ca el apartinea vreunui trib anume, atata timp cat nu exista la tribul ala vreun tabu strict in ce priveste planta respectiva).

    Ba chiar unele idei si practici din cartile lui Castaneda sunt larg raspandite peste tot pe glob – de exemplu ideea in sine a utilizarii plantelor psihoactive(care difera in functie de zona geografica si flora ei) sau cea a transformarii(fie si doar in mod subiectiv, iluzoriu din punct de vedere obiectiv) in diverse animale in timpul starilor de “transa”(fie acestea ciori, pisici, lupi, leoparzi etc. etc., din nou tot in functie de zona si fauna specifica ei) sunt universale in cadrul practicilor samanice si vrajitoresti. Le intalnesti si in vrajitoria europeana si in samanismul asiatic in forme nu foarte diferite in esenta de cele descrise de Castaneda.

    Dar daca, sa zicem, Don Juan ar fi fost de fapt vreun locuitor al unei mahalale din LA, chestia asta poate nu prea ar fi facut o impresie extraordinara printre antropologii de pe vremea lui :)(desi mai tarziu au tot devenit interesante exact subiecte din astea cu practicieni urbani si eclectici, din cate am vazut).

  15. @Flagg
    Vorbesc din proprie experiență, dar și din relatările unor clienți de-ai mei care au folosit o gamă foarte largă de substanțe psihoactive cu efecte de modificare a stărilor de conștiință. ESTE UN DRUM ÎNFUNDAT. Drogurile pot părea că oferă perspective noi, dar ele nu fac altceva decât să adauge filtre și distorsionări conștiinței. Nu am auzit de nimeni să se realizeze spiritual cu ajutorul substanțelor psihoactive. Ele pot constitui un ajutor sau o experiență utilă la un moment dat (spre exemplu cum se folosesc în anumite teste pentru verificarea menținerii stării de conștiență dobândite de practicant), dar ele nu constituie o cale în sine.
    Tocmai de aceea povestile lui Castaneda le consider irelevante din punct de vedere spiritual.

  16. @MR
    Dar de ce esti atat de sigur ca ceea ce relata Castaneda acolo era constituit din experiente relatate de altii???

    Partea mai “psihedelica” din cartile lui e in esenta subiectiva(si in acelasi timp destul universala, fiind foarte asemanatoare la indivizi din culturi diferite dar care trec prin experiente asemanatoare) si mai greu de legat de vreo cultura particulara anume. Chestiile din cartile lui care au atras de regula criticile cele mai acerbe sunt legate mai mult de detaliile de biografie care nu se potrives intre ele, de detaliile de “ritual” care cica n-ar fi specifice indienilor yaqui etc.

    Nu te supara pe mine, dar si partea asta cu “demascarile” si “dezvaluirile”, atat de specifica societatii occidentale de azi, conduce foarte usor catre extrema opusa credulitatii neconditionate. Si am impresia ca cel putin in cazul asta particular te-ai lasat luat un pic cam dus de val. 🙂
    De altfel, a “demasca” pe o celebritate ca nefiind ceea ce pretinde este o modalitate chiar foarte des utilizata in cultura occidentala pentru a deveni tu insuti foarte cunoscut. 😀 E ceva chiar foarte specific culturii occidentale. Si imi vine greu sa cred ca n-ai observat deja lucrul asta pana acum. 🙂

    Lucrurile in cazul lui Castaneda nu sunt chiar atat de simple. Alti antropologi care chiar au stat ani buni printre amerindieni, in mod verificabil(cum e cazul lui Harner), continua sa creada si azi ca de fapt Castaneda a pornit de la niste chestii foarte reale. De ce oare crezi ca se intampla lucrul asta? 🙂

  17. @MR
    Castaneda n-a scris doar despre plantele psihoactive, cum cred ca stii foarte bine.
    A scris mult si despre visul lucid, a carui practica pana la urma era chiar destul de raspandita in zona mezoamericana(sper sa mearga linkul):
    https://books.google.ro/books?id=zA7ZAz30fXkC&pg=PA1983&dq=mesoamerican+healers&hl=en&sa=X&ei=IvrHVJ7sGqn9ywO6pwE&redir_esc=y#v=onepage&q=lucid%20dream&f=false

    Ba chiar a scris mult mai mult, pana la urma, despre “visat” decat despre peyote, datura sau ciuperci.

    Mie la el partea mai dubioasa mi se pare aia cu tensegrity-ul. Dar in ce priveste “visatul” el a pornit de fapt de la o baza deja existenta in cultura careia ii apartinea(cea latino-americana, cu radacini si amerindiene si europene, plus si unele influente africane in anumite zone) si da detalii care indica faptul ca el chiar a practicat unele lucruri.

  18. @Flagg

    Eu nu mi-am propus să ”demasc” pe nimeni, deși știu că așa sună la prima vedere. Eu doar fac distincția clară între amatori și profesioniști, întrevânzătorii de vise mirobolante și cei care te pot trezi din visul iluziei, între palavragii și adevărații învățați.
    Simpla critică, ce dărâmă fără să dea cititorului alte opțiuni, este ”demascare” și ”dezvăluire”. Atunci când însă oferi o analiză lucidă, cu termeni de comparație și alternative, critica devine constructivă și de folos pentru cel care caută autenticul.

  19. @MR citeste si “asculta” cu inima:
    “Spre ce țărm vrei să treci, inima mea?
    Nu se află călător înaintea ta, nu există cale:
    Unde e mișcarea, unde e repaosul, pe țărmul acela?
    Nu există apă, nici barcă, nici barcagiu nu există,
    Nici un alt om care s-o tragă,
    Pământ, cer, timp, orice: nimic nu este locul
    Care va liniști setea sufletului?
    Nu vei găsi nimic în acea pustietate.
    Fii puternic și intră-ți în propriul trup: acolo calci ferm.
    Ia bine seama, o, inima mea!
    Nu te duce în altă parte!
    Kabir spune: “Dă la o parte toate închipuirile și rămâi statornic
    În ceea ce ești (sahaja).”

  20. @Mihai,

    Frate, unii spun ca sunt invatati,

    Altii spun ca au renuntat la toate,

    Unii spun ca si-au supus simturile

    Dar boala ego-ului ii chinuie inca.

    Prietene, va trece oceanul

    Numai cel ce-alunga egoul din mintea sa.

    Frate, unii spun ca sunt yoghini,

    Altii spun ca au dobandit beatitudinea interiora

    Dar „eu” si „al meu”, „tu” si ‚al tau”

    Nu le-au alungat din mintea lor

    Ce sansa mai au de a supravietui

    Cand sunt loviti de o asemenea boala?

    Prietene va trece oceanul

    Numai cel ce alunga ego-ul din mintea sa.

    Unii spun ca dau cu generozitate pomana,

    Altii spun ca fac cu vigoare penitente

    Dar ei nu cunosc Adevarul,

    Ei nu realizeaza Ham(eu sunt spiritul)

    Ei toti vor fi inghititi de Maya(iluzie)

    Prietene, va trece oceanul

    Numai cel ce-alunga egoul din mintea sa.

    Unii spun ca sunt specialisti in multe practici,

    Altii spun ca duc o viata pura

    A adevaratului Sine

    Toate pretentiile lor sunt desarte

    Prietene, va trece oceanul

    Numai cel ce-alunga egoul din mintea sa.

    Unii spun ca au practicat toate formele de cucernicie,

    Altii spun ca au facut toate posturile rituale

    Dar nodul ego-ului lor este nedesfacut;

    Ei doar au ingramadit, pe capul lor, mai multe datorii.

    Prietene, va trece oceanul

    Numai cel ce-alunga egoul din mintea sa .”

  21. @Brahmsn
    Am trecut de mult de etapa lecturilor din Nissarhadata Maharaj, Ramana Maharisi si toti ceilalti nondualisti vedantici.
    E foarte frumos si (probabil) adevarat ce descriu ei, insa noi toti ceilalti nu am atins acest nivel. Doar povestindu-l sau afirmandu-l, nu semnifica ca l-am si dobandit.
    Metodologia extrem de exacta a cailor yoga, pe care au obtinut realizarea o multime de practicanti, ne spune ca daca vrei sa obtii ceva, trebuie sa practici asiduu. Restul sunt vrajeli

  22. Din partea misei vine uneori un miros putred si greu..II MINTE PE SARACI OAMENI SI SHRAMISTI DE II RUPE..YOGHINI NU ISI DAU SEAMA CA SUNT SUB INFLUIETA ASA ZISULUI COMUNISM..CA LA COREIENI COMUNISTI..VA FI TARZIU PENTRU MULTI

  23. In consecinta, manipularea tinde sa fie camuflata (relational agresiva sau pasiv agresiva).care MISA urmareste schimbarea perceptiei sau comportamentului celorlalti cu ajutorul unor tactici ascunse,amagitoare sau chiar abuzive.. CATE FEMEI AU POVESTIT LA PRIETENI SI FRATI CE PATEAU IN FRANTA…

  24. Ce vrei să zici Mihaela?! Nu se mai dau inițieri la Mitrasevschi ca odinioară? Virginele noastre dornice trebuie să părăsească Micul Paris în căutarea lui Făt Frumos? Câte virgine din lumea întreagă și-ar dărui floarea sub cerul luceafărului nostru ortodox dacă ar avea șansa 😉
    Iată ce artistică stare a realității non-ordinare au avut nagualii din Hollywood în Fallen… Prin prisma unei doze proaspete de Peyote din Tijuana, Azazel devine superstarul BTS-urilor… dar noi știm defapt cine strălucește cel mai tare 😉

  25. [as fi curios sa vad cam ce parere au interlocutorii de atunci(Django in special)in ce priveste si contrastul dintre Osho si Castaneda.]

    @Flagg, cred că Osho avea acces la starea de unitate a conștiinței (conștiință impersonală, cum a numit-o @iona, choiceless awareness, cum îi spune Jiddu Krishnamurti, whatever). Castaneda, nu. Ăsta era magician, din ce am citit și vizionat. Nu știu câtă treabă au magia și spiritualitatea una cu alta. Nu prea multă, cred. Osho e pe felia lui Ram Dass, pe când Castaneda e pe felia lui Terrence McKenna, dacă vrei. Ram Dass a renunțat la Harvard pentru spiritualitate, Terrence a luat-o pe calea ciupercuțelor.

    Și Osho, și Castaneda aveau harem. Castaneda le spunea și el cretinități femeilor ca să se culce cu ele, ca Osho, Bivolaru, Tarcău și restul.

    De ce un om care a avut acces la starea de unitate a conștiinței (Osho)a fost în același timp escroc? Probabil pentru că starea asta e produsă de creier. Cam ca la droguri, deși astea-s doar harta, nu și teritoriul.

    Foarte posibil ca un iluminat să fie doar un om obișnuit căruia i s-a întâmplat ceva la nivel cerebral. Dacă un om cu structură de escroc(pus pe exploatat oamenii)„se iluminează”, am pus-o. Poate că de aia e bun codul moral buddhist. Sau yama, niyama. Eventual legea.

    Probabil tu cauți o conexiune între magie, șamanism, ciuperci și spiritualitate, conștiință impersonală and shit. Nu știu. Poate există. Nu m-am drogat niciodată. Din ce am citit însă, nu e același lucru. Și se pare că molecula aia spirituală, DMT, nu e așa de șmecheră cum se zice.

  26. [Ba chiar a scris mult mai mult, pana la urma, despre “visat” decat despre peyote, datura sau ciuperci.]

    A, da? Interesant. Poate că Castaneda e mai mult decât credeam.

  27. [Foarte posibil ca un iluminat să fie doar un om obișnuit căruia i s-a întâmplat ceva la nivel cerebral.]

    O altă explicație e să nu fi mers până la capăt. Capătul fiind brahman, orice înseamnă asta.

  28. [Știai că Osho se droga cu un amestec de gaze cu efect psihedelic ?]

    De fapt, lua protoxid de azot pentru că ar fi avut dureri mari (de la astm și de la diabet).

  29. @Django
    Comparatia pe care o facusem intre Castaneda si Osho se referea la ceva mai banal, dar nu neimportant, in legatura mai mult cu planul social si cu modul in care cineva care are anumite tipuri de experiente alege dupa aceea sa relationeze cu cei din jur.
    Amandoi au avut un succes nebun la public cu cartile lor(asta fiind punctul de plecare, comun, al comparatiei). Dar fiecare a facut dupa aceea o alegere complet diferita de a celuilalt folosind succesul initial:
    1. Osho a ales sa atraga cat mai multi discipoli in jurul lui, si-a creat o miscare(sau secta, cum preferi sa ii spui) mamut, s-a culcat cu multe femei, si-a afisat bogatia si puterea cu Rolls-Royce-uri, Rolexuri si bodyguarzi inarmati cu Uzi-uri etc.etc.
    2. Castaneda a ales in schimb sa fie extrem de discret si s-a retras pentru mai mult de doua decenii undeva prin LA impreuna cu “vrajitoarele” lui, foarte putine ca numar comparativ cu cardurile de femei care se invarteau(si se invart) de obicei prin jurul a tot soiul de alti guru-si sau pseudo-gurusi din Occident.

    Ce vroiam sa subliniez este faptul ca in acest caz si Castaneda ar fi putut sa isi bage mana pana la cot in borcanul cu miere, la fel ca si Osho. Si totusi n-a facut-o.. Eventual a bagat doar vreun deget, dar s-a oprit la stadiul asta. 🙂
    A avut o faza mai ciudata cand si-a lansat “afacerea” cu tensegrity-ul, care mie mi se pare cam dubioasa, dar aia s-a intamplat foarte tarziu, in ultimii lui ani de viata. Si nu mi-e clar cat o fi fost vorba de initiativa lui si cat de a unor discipoli.

  30. @Django
    “Și Osho, și Castaneda aveau harem. Castaneda le spunea și el cretinități femeilor ca să se culce cu ele, ca Osho, Bivolaru, Tarcău și restul.”

    Nu stiu daca si Castaneda le spunea chiar acelasi tip de “cretinatati” “vrajitoarelor” lui, pentru ca a existat ceva diferit in relatia lui cu ele comparativ cu celelalte cazuri mentionate de tine. Si anume e vorba de faptul ca 1) femeile din “haremul” lui Castaneda erau putine ca numar si 2)a trait impreuna cu ele timp de multi ani de zile, cu unele chiar vreo doua decenii(!).
    Ori, eu zic ca daca traiesti impreuna cu o femeie (adica locuiesti in cea mai mare parte a timpului cu ea si apuca sa te vada frecvent inclusiv in circumstante din alea intime banale cum ar fi mersul la baie 🙂 ) chiar si doar vreo doi-trei ani, daramite un deceniu sau doua(!), nu prea poti sa o aburesti prea mult timp cu povesti. 🙂 Te citeste ea la un moment dat cam cine esti de fapt. 🙂
    Din cauza asta mie relatia lui Castaneda cu “vrajitoarele” lui mi se pare mult mai neclara si in acelasi timp si mai ciudata(vezi in privinta asta si povestea cu disparitia si chiar moartea unora dintre ele practic imediat dupa moartea lui). Nu cred ca a fost vorba in cazul asta particular de ceva atat de simplu cum e vizibil de multe ori in cazurile alea, extrem de numeroase in Occident, cu gasculite aburite in mod “spiritual” la care cred ca te gandeai. 🙂

  31. @Django, MR, sinergicus si altii
    Un articol care mie mi se pare interesant:

    http://www.bbc.com/news/magazine-30983402

    Eu am insa impresia ca povestea prezentata in articol include si o parte “nespusa”(cel putin nu in mod clar, ci doar prin niste aluzii strecurate “printre randuri”). 🙂 Si anume inclin sa cred ca succesul actual al Vajrayana-ei printre chinezii din varful piramidei lor sociale, in contrast cu lipsa unui succes similar pentru alte forme de buddhism mai vechi in China, se datoreaza in mare parte si partii magico-tantrice din Vajrayana.
    In Vajrayana poti gasi destul de multe tehnici destinate nu doar cautarii iluminarii ci si obtinerii succesului in planul fizic(inclusiv in domeniul financiar) si eventual si unii lama-si dispusi sa execute ei anumite ritualuri din astea in beneficiul unor persoane din “parohiile” lor atunci cand respectivii nu se pricep sau nu au experienta necesara. Pe cand in buddhismul Chan, de exemplu, pentru comparatie, nu prea stiu sa fi fost prea populare practici de genul asta.
    De-asta cred ca Vajrayana a devenit atat de atractiva in ultimul timp pentru afaceristii si oficialii chinezi cum sunt cei pomeniti in articolul respectiv.

    Acum eu nu consider practicile de genul respectiv ca fiind cumva ceva rau in ele insele(cel putin cat timp nu implica sacrificii animale sau chiar umane, cum se mai intampla si prin alte religii, de exemplu prin hinduism). Atata timp cat inclusiv calugarii, nu doar credinciosii laici, nu se pot hrani doar cu aer, e normal sa existe si unele chestii care sa aiba in vedere planul social si pe cel financiar – ma rog, atata timp cat nu se deraiaza si se ajunge la simonie sau alte chestii din astea.. Sper sa nu fiu inteles gresit in privinta asta.
    Doar ca in ce priveste articolul pomenit aici am impresia ca fie autorul lui nu a priceput pe deplin despre ce era vorba, fie el s-a “autocenzurat” un pic si a bagat in schimb cateva aluzii prin pasaje cum ar fi urmatoarele:
    _______
    “Millions of Chinese today may now have the kind of wealth that previous generations could only dream of, but economic growth has been accompanied by seismic social upheaval and many of the old certainties have been swept away.
    “I was once confronted with great difficulties and problems in my business,” Sun says.
    “I felt they couldn’t be overcome by human effort and that only Buddha, ghosts and God could help me.”

    “But while Sun’s invited guests – businessmen, party officials and property owners – find comfort and spirituality, he finds something else.
    “What I want is influence,” he says.
    “My friends who come here are attracted to this place. I can use the resources they bring to do my other business. From that angle, it is also my contribution for spreading Buddhism. This brings good karma and so I get what I want.”
    And it seems to be working.

    If nothing else, Xiao Wunan and his Dalai Lama shrine appear to be proof that well-connected members of the Chinese elite are now taking an active interest in Tibetan Buddhism – and that monks are now being given license to encourage them.
    “They may not be able to buy their way into Nirvana,” Geshe Sonam says, “but in Buddhism, you can get more karmic reward the more money you spend on rituals.” “

  32. [te citeste ea la un moment dat cam cine esti de fapt]

    Este de fapt una care l-a citit pe nagual, Amy Wallace:

    http://www.examiner.com/article/amy-wallace-on-her-life-the-tragic-cult-of-carlos-castaneda

    [Nu stiu daca si Castaneda le spunea chiar acelasi tip de “cretinatati” “vrajitoarelor” lui]

    Nu aceleași, dar asemănătoare:

    – a acuzat-o pe Amy că și-a contaminat sula de vrăjitor cu Prozac.
    – sexul cu Carlos era mistic, nu profan: femeile aveau „stări mistice” în timp ce nagualul dădea din cur (probabil efectul drogurilor amestecat cu wishful thinking, ca la Bivolaru sau Tarcău).
    – le spunea aleselor cât de norocoase sunt că au luat contact cu sperma lui magică.
    – le mai spunea să se culce cu alți norocoși ca să dea puterile magice și altora:

    “he also told me that we lucky women who had received his magic sperm could “pass on” our mystical powers by having sex with lucky partners.”

    – când avea orgasm într-o fraieră, pretindea că a plantat o sămânță magică care le oferea ambilor puteri, pe care fraiera putea să le dea și celorlalți.
    – femeile „pimped for him”, adică îi aduceau prospături (cum fac deșteptele lui Bivolaru pentru moș).
    – i-a spus lui Amy că după moarte o să se înalțe în alt plan cu câteva alese. Probabil proastele alea care au dispărut s-au sinucis sau s-au retras pe la țară (SUA e mare).
    – i-a spus femeii că doar ea „înțelege metafora”. Deep, man, deep…

    etc.

  33. @Django
    E chiar interesant articolul catre care ai dat link.
    Uite doua lucruri interesante din el, mentionate foarte pe fuga acolo dar care au o relevanta aparte in contextul discutiei mele anterioare cu MR:
    ____
    1. – “I was invited on a group trip to Mexico City (sans Carlos) – he and I had had a truly romantic trip there, during which I succeeded marvelously and gained the love of his Mexican group.”

    2 – “In reality, I believe over-consumption of toxic psychedelic plants contributed to his insanity and liver cancer; and possibly he was a secret drinker, though I have no proof of this.”
    ____

    Acum, de ce mi se par pasajele alea foarte interesante?
    1) Pentru ca indica faptul ca, spre deosebire de alde Karl May sau Lobsang Rampa(cu care MR l-a comparat mai sus pe Castaneda), Castaneda chiar a avut treaba cu Mexicul si a fost acolo in carne si oase. Nu scria despre un mediu complet strain, cunoscut doar din carti, asa cum o facea Karl May.
    2) Cel putin cu plantele el chiar facuse “experimente”. Ba chiar, daca e sa ii dam crezare pe deplin lui Amy Wallace, chiar exagerase utilizandu-le prea des. Deci macar in privinta asta Castaneda nu mintise si in mod foarte probabil nu descrisese prin cartile sale doar ceea ce scrisesera altii care ar fi utilizat respectivele plante, pentru ca avea propriile experiente de tipul respectiv din care se putea inspira.

    Si ar mai fi interesant de observat inca o chestie, dincolo de toate chestiile naspa enumerate de Amy Wallace acolo:
    ____
    “8. Did you ever experience any spiritual or mystical experiences with Carlos and his followers that made everyone go wow? Would you share some of the personal experiences with us when Carlos perhaps discussed his belief system with you and the group?

    AW: I had a “mystical experience”—groggy due to Carol’s hypnosis techniques, which she passed off as sorcery. I have proof that she was using hypnosis. explained in Sorcerer’s.
    Sex with Carlos was mystical, like all great sexual chemistry is, and indeed, we had it! I later found out that many other women closed their eyes and “thought of England,” to quote a famous phrase.”
    ___

    Faza asta, ultima, chiar imi da un puternic sentiment de deja vu. 🙂 Tie nu? 😉

  34. @Django
    Mai e totusi inca o chestie care mi-a atras atentia in articolul ala si anume mesajul repetat foarte insistent, cu obstinatie: “buy my book! buy my book! buy my book!”. 😀
    Asta mi se pare chiar o faza tipic americana. 🙂

  35. @MR – insa noi toti ceilalti nu am atins acest nivel. Doar povestindu-l sau afirmandu-l, nu semnifica ca l-am si dobindit .- De ce generalizezi ? De ce crezi tu ca daca pui eticheta ta mentala e valabil si ptr altii ? Ai verificat ce a spus NISATGADATTA in tine insuti ? Cum ai tras concluzia asta fara sa verifici in tine ? Metodologia extrem de exacta a cailor yoga, pe care au obtinut realizarea o multime de practicanti, ne spune ca daca vrei sa obtii ceva, trebuie sa practici asiduu. Restul sunt vrajeli.-Tot ce o sa obtii vreodata va fii sa iti da-i seama ca ai visat si ai crezut ca daca vei practica yoga te vei trezii =adica vei obtine realizarea . Daca acum recunosti chiar si intelectual ca esti intr-un vis , crezi ca daca prin anumite practici yoga vei ajunge sa te simti mai puternic si/sau mai increzator are vreo valoare intr-un vis ? Cit sens/ valoare poate avea sa te simti mai puternic spiritual intr-un vis ?Sistemul yoga neaga momentul prezent si proiecteaza realizare eternitatii (care nu e altceva decit trairea momentului prezent)in viitor , peste 8 etape si absolut toti practicantii sistemului yoga se zbat sa indeplineasca aceste 8 conditii inainte de a putea trai momentul prezent . Este o inchipuiala pura a unui personaj oniric toata aceasta asa zisa cale . Personajul oniric Rapcea amina momentul prezent peste 8 etape gindind ca va ajunge prin aceasta aminare la eternitate =prezentul unic continuu . Asta e adevarata vrajeala a personajului oniric ce se crede RAPCEA .Sa negi realitatea momentului prezent afirmind ca vei ajunge sa-l traiesti peste 8 etape yoghine este pura vrajeala . Ce esti in chiar acest moment nu necesita in prealabil nici macar o singura meditatie darami-te 8 etape yoga . Fara aceasta prezenta constienta care esti in chiar acest moment nu ai putea sa gindesti si sa respiri , sa evaluezi , gindesti … deci este existanta fundal pe fondul careia tu iti traiesti inchipuielile yoghine de devenire , atingere , obtinere , realizare si alte fantasme care exista in mintea ta si carora le da-i curs spunind ca restul sint vrajeli . Daca ai verifica in tine cu onestitate ai vedea ca raspunsul tau catre BRAHMAN este cea mai pura vrajeala . Nu te mai inchipui . Omul ti-a zis superbine . Daca ai incerca sa verifici in tine ce spune NISARGADATTA ai vedea ca tu spui vrajeli si tu te inchipui . Marea yoga este doar o inchipuiala pura . Esti indragostit de persoana ta si vrei sa devii special de asta ii dai inainte cu yoga . Yoga este ptr incuiati . Nu vei putea niciodata sa devii prin yoga ceea ce deja ESTI . Doar persoana ta crede in mirajul asta . Daca iti place jocul pozitioneaza-te in continuare in personajul oniric RAPCEA si devin-o increzator in tr-un vis daca crezi ca asta are vreun sens sau vreo valoare . Dar sa sti ca nu are .

  36. @Django ,,Foarte posibil ca un iluminat să fie doar un om obișnuit căruia i s-a întâmplat ceva la nivel cerebral. Dacă un om cu structură de escroc(pus pe exploatat oamenii)„se iluminează”, am pus-o. Poate că de aia e bun codul moral buddhist. Sau yama, niyama. Eventual legea.,,
    Iluminarea e doar inceputul, nu sfarsitul. Exista termeni care par sinonimi desi nu sunt:iluminare, Nirvana, cunoasterea sinelui, etc. proveniti din diferite religii, secte sau tehnici diferite.
    Faptul ca ai atins iluminarea nu inseamna ca esti eliberat. Doar ai avut o experienta care iti confirma practica respectiva. Daca practica respectiva este cea de a consuma pleurotus, ghinion, bad karma, o tii intr-una in speranta de a repeta experienta.
    Daca nu ai un Maestru care sa-ti dea sfaturi, eventual o palma peste ceafa ca sa-ti revii din reveria ca esti tu insuti guru, ajungi sa crezi ca ai venit sa salvezi omenirea, ori macar cativa dintre ei. (sau cateva :))
    Dupa iluminare fii cu ochii in patru ca dracu-i batran si invidios.

  37. @Flagg,

    [Faza asta, ultima, chiar imi da un puternic sentiment de deja vu. 🙂 Tie nu?]

    Cred că la Tarcău e la fel acum. A învățat de la Bivolaru cum se aburește femeia cu „energii divine”. Tarcău nu e adorat degeaba de unele femei de acolo.

    @lion,

    [Iluminarea e doar inceputul, nu sfarsitul.]

    Foarte posibil.

    [Daca practica respectiva este cea de a consuma pleurotus]

    Pleurotus nu e de mâncare? :)Oricum, eu înțeleg iluminarea cam cum o fac vedanticii și neovendaticii. Adică nu are legătură cu stările induse de ciuperci: astea acționează doar în aria mentalului.

    De exemplu, nu l-am auzit niciodată pe Scott Kiloby – pe care îl consider iluminat (și om cu mult bun simț, care încă își face meseria de avocat) -, care s-a drogat timp de zece-douăzeci de ani cu tot felul de droguri, inclusiv crystal meth și cocaină, spunând ceva de bine de ele. Dacă ar fi avut vreo legătură cât de mică cu starea de unitate a conștiinței, cred că nu s-ar fi sfiit să o spună. Acuma, eu n-am citit tot de el, dar am dat peste niște comentarii negative despre droguri făcute de el.

  38. Vreau să închei subiectul ăsta (iluminare, escrocherie and shit), că unii poate suferă că mă leg de gurul lor (Osho, Castaneda, Bivolaru, Tarcău și cine o mai fi), deși eu nu sunt iluminat.

    Mi-am amintit de un articol al lui Scott Kiloby, „Premature Claims of Awakening”:

    https://nondualityamerica.wordpress.com/2014/11/18/premature-claims-to-awakening-scott-kiloby/

    Recomandat celor care cred că, dacă ai acces la starea de unitate a conștiinței, gata, ești iluminat și poți face cam ce vrei (și cei care nu-s de acord nu înțeleg, n-au nivelul, au prejudecăți etc.). Citiți-l și lămuriți-vă.

    Un citat:

    „I can’t tell you how many people I’ve worked with in sessions and at the Kiloby Center who had an initial awakening which was followed by addictions, obsessions, relationship and money issues, anxiety or depression years later.”

    Weekend plăcut vă doresc!

  39. @lion:
    Vinerea se tine post, mai pleurotus.
    Sper ca intelegi de la cine incepe show-ul. :))

  40. pleurotus-ul era o denumire ironica pentru iluminarea produsa de ciuperci. Sunt pline supermarket-urile de ele.
    Django, din partea mea poti sa-i dai inainte despre toti cei pomeniti mai sus. Ceea ce am scris era doar o parere personala, ca, ciupercile halucinogene sau diferitele substante utilizate pentru a intra in diverse transe nu sunt mijloacele potrivite pentru iluminare sau evolutie spirituala.
    De ce sa meditezi ani in sir cand acelasi efect poate fi obtinut instant? Nu cred ca se poate asa ceva, oricum eu nu am intalnit pana acum un Maestru de pe o linie traditionala recunoscuta care sa recomande asa ceva.
    Nu spun ca nu ar exista, doar ca eu nu am intalnit.
    Pentru a ajunge la iluminare mitea trebuie linistita si incetinita din miscarea ei continua. De aici necesitatea regimului vegetarian si al repetitiei mantrelor cu concentrarea atentiei intr-un punct.
    Orice practica spirituala care decurge corect aduce echilibru mental, armonie cu natura si empatie fata de celelalte suflete intalnite, fie oameni, animale sau plante.
    Indiferenta fata de suferinta altor suflete nu este detasare.
    Daca pe masura ce practici nu devii un om mai bun decat erai cand ai inceput trebuie sa-ti pui niste intrebari.

  41. “Dacă un om cu structură de escroc(pus pe exploatat oamenii)„se iluminează”, am pus-o.”

    Daca un om cu structura …, tu ai pus-o.

    Punctul meu de vedere este ca orice fiinta are potential sa se elibereze/ilumineze.

    Iar tu in termeni medicali? O infectie oportunista.

    Acum, fuguta la maestru sa te plangi!
    Sau mai bine plange-te lui GB! 😀

  42. [De aici necesitatea regimului vegetarian]

    Nu e obligatoriu. Mănâncă o fleică și ai să vezi că mintea e tot la fel.

    [al repetitiei mantrelor cu concentrarea atentiei intr-un punct.]

    Posibil. Ai grijă însă să nu treacă zeci de ani fără rezultate. Vezi cazul lui Ilie Cioară, care a băgat o mantra timp 20 de ani degeaba:

    http://awakeningclaritynow.com/the-wondrous-journey-guest-teaching-by-ilie-cioara/

    Abia apoi i-a venit o idee: să observe tot ce se petrece în jur, cam ca în zen sau vipassana sau mai degrabă cam în stilul lui Gurdjieff: atenția cu dublu sens.

    În felul ăsta a rupt continuitatea minții. Nu a avut treabă cu „liniștirea ei din ce în ce mai mult” și alte chestii de astea. Până la un punct, poate e bună liniștirea minții. După aia, trebuie altceva.

    Acuma, e posibil ca repetarea mantrei să fi produs ceva pozitiv în capul lui Ilie, nu zic că nu. Doar el știe. Dar în multe cazuri, e frecție. Stai în cur și repeți ca boul mantra ani de zile și nimic nu se petrece. Sau, mai bine zis, ca vițelul la poartă nouă. 🙂

  43. Castaneda a fost doar unul dintre scriitorii care s-au trotilat cu substante.
    Au fost, sunt si vor fi in continuare multi manipulatori care sa se ajute de substante pentru a induce “stari” si confuzia privind aceste stari.
    Imi aduc aminte de japonezul care se slobozea pe scena pe sclavii lui iar astia se bucurau de primire.
    Asta e credinta lor iar lumea e plina de creduli.
    imediat dupa revolutia din 1989 era un medic african care avea un medicament “Coladeter” despre care spunea ca vindeca SIDA.
    Atunci nici nu as fi conceput ca cineva poate sa escrocheze niste oameni atat de bolnavi.
    Nu intelegeam de ce nu e sprijinit.
    Acum as spune scurt ca e vorba despre o escrocherie – nu exista limite de morala in domeniul asta de activitate.
    Sa nu-i uitam pe aia care promit totul in viata de apoi.
    Asa imprumuturi, cu rambursarea in viata de apoi, sa tot faci! LOL

  44. @Django
    Ce descrii tu acolo apropo de experientele lui Ilie Cioara e o chestie nu doar foarte cunoscuta cel putin in buddhism, dar care mai e si considerata de multi ca facand cumva parte din bagajul de cunostinte de nivel “basic” in ce priveste meditatia. E povestea cu “cuplul” shamatha-vipassana(meditatia cu mantre fiind si ea o forma de shamatha).

    Uite un articol scris pe tema asta si gasit la repezeala cu google. Sunt “tone” de materiale din astea pe net, tocmai datorita caracterului de “basic level” pe care le au cunostintele respective pentru buddhisti in general si pentru tibetani in special(asta pentru ca ei si discipolii lor occidentali sunt ceva mai activi si prezenti pe net decat restul):

    http://www.angelfire.com/yt/fairtibet/smedit.html

    “In Buddhism, there are two types of meditation: Shamatha and Vipassana. Shamatha is single pointed meditation. Vipassana is an analytic form of meditation. These 2 meditations have to be cultivated in sequence. Shamatha meditation first, and then Vipassana. Although, the individual need not to have fully accomplished the Shamatha meditation, he must have proper experience of Shamatha meditation in order to embark on Vipassana. Without having any experience of Shamatha meditation, then practice of Vipassana meditation is ineffective.

    Shamatha meditation helps to free the mind from disturbing emotions and conceptual thinking processes. It brings the mind under control, under discipline, with some degree of single pointed focus, with full alertness of mind. By doing this meditation, the individual is able to suppress disturbing emotions and gain inner peace, harmony and balance.

    Vipassana meditation directly helps to pull out the seeds or imprints that are left in our psyche by these manifest emotional defilements and distorted thoughts so that disturbing emotions and thoughts will never reoccur. It brings unchanging and everlasting inner peace, joy and harmony. “

  45. @Django
    Exemplul dat de tine e de altfel foarte bun pentru a ilustra un lucru important si anume faptul ca noi, in prezent, suntem chiar foarte, foarte norocosi pentru ca avem la dispozitia noastra o gramada de informatii foarte valoroase pe care inaintasii nostri le-ar fi putut gasi foarte greu.

    In trecut(asta chiar pana acum doar vreo doua decenii), multi oameni au fost de multe ori obligati sa o ia de la capat, pe cont propriu, in ce priveste unele eforturi. Au trebuit sa redescopere singuri ceea ce altii descoperisera deja cu secole in urma(cam cum s-a intamplat si cu Ilie Cioara – daca el ar fi avut la indemana macar o parte din informatiile despre subiectul meditatiei usor accesibile azi, poate ar fi reusit sa faca pasul ala decisiv mult mai devreme, nu dupa doua decenii).

    Partea proasta a situatiei este faptul ca desi sunt atat de usor accesibile acum unele informatii valoroase, putini le si utilizeaza. Asta in parte fie pentru ca oamenii “trec pe langa ele” si nu le prea dau importanta(de altfel omul mai are si obiceiul prost de a concluziona uneori in mod eronat ca ceea ce ii este prea la indemana n-ar avea de fapt valoare), fie pentru ca uneori informatiile relevante par a nu fi foarte vizibile din cauza unui torent de alte informatii din categoria “junk” care le sunt asociate(voit sau nu).

    Apropo de “metoda babiloniana de ocultare”(despre care scria Ionut pe terramirabilis) 🙂 , adica raspandirea unui volum mare de informatii mai putin relevante care le “acopera” pe alea importante(lucru care poate fi facut in mod voit sau nu, in functie de caz), si cu cartile lui Castaneda situatia sta intr-un mod un pic asemanator – gasesti prin ele si unele detalii chiar utile privind unele practici(ex. detalii privind visul lucid, privind trecerile dintr-o stare in alta – veghe-stare hipnagogica-vis etc.), dar ele nu le sar unora in ochi pentru ca respectivii au atentia captivata de poveste, poveste care cel putin in ultimele romane e in proportie covarsitoare o fictiune si nu o relatare autobiografica reala(parerea mea). Acum eu nu cred ca el a vrut sa ascunda cumva in felul asta partea mai “tehnica” ci din contra, a vrut sa isi faca prin intermediul fictiunii cartile atractive pentru un public cat mai numeros si astfel sa popularizeze si anumite practici. Dar multi sunt captivati de povestile sf din cartile lui si nu mai baga de multe ori in seama si partea “tehnica”(bine, nici asta nu stiu daca e chiar in intregime reala – eu am recunoscut unele lucruri pe care le-am experimentat si eu, dar de restul nu pot sa fiu sigur atata vreme cat inca n-am putut verifica).

    Iar la chestia asta se adauga, in cazul lui Castaneda, din cate vad, si o oarecare respingere cauzata multora de defectele si greselile lui ca om. Ceea ce mie mi se pare o atitudine cam stupida, fara suparare, pentru ca poti invata lucruri utile(inclusiv in domeniul spiritual, oricat ar parea de aiurea) chiar si de la cineva care chiar e o pramatie in plan uman 🙂 – asta ca idee generala aplicabila nu doar in cazul particular al lui Castaneda.

    Tot asa si Crowley a prezentat o sursa puternica de inspiratie pentru alti “ocultisti” vestici contemporani cu el sau care i-au urmat, cu toate ca multi dintre acestia nu l-au urmat si in ce priveste excesele si transgresiunile pentru care el devenise atat de faimos. De exemplu, daca te intereseaza domeniul asta al ocultismului occidental(si cred ca da, tinand seama de modul in care ai analizat mai demult gravura aia cu rozacrucienii, pe blogul Roxanei 🙂 ) poti gasi niste carti chiar foarte interesante scrise de Dion Fortune(ex. The Mystical Qabalah)si de Israel Regardie(de ex. cartea lui clasica despre Pilarul Central – ca fapt divers, tehnicile prezentate de el acolo banuiesc eu ca sunt indicate, in mod aluziv, la un moment dat si in “Decus in Labore”, o carte scrisa de niste masoni romani si publicata la Herald). Si desi ambii autori mentionati au fost influentati de Crowley(Israel Regardie i-a fost lui Crowley secretar personal si poate chiar mai mult de atat.., iar Dion Fortune a efectuat cu Crowley cel putin un schimb de scrisori si carti), au mers pe un drum mult mai putin controversat decat al lui. Si ei si altii au vazut niste lucruri care li s-au parut cu adevarat valoroase in opera lui Crowley, le-au “luat” si le-au utilizat, dar in acelasi timp s-au ferit sa repete excesele lui si au mers pe o cale mult mai cuminte, mai putin tenebroasa.
    Cam asa cred ca ar fi bine sa se procedeze si cu Castaneda – acolo unde el a prezentat niste informatii utile, acestea trebuie identificate si eventual utilizate(daca ele se incadreaza intr-o arie de interes a celui care da de ele). Dar asta nu inseamna ca trebuie sa si ti-l faci cumva idol 🙂 si sa te inchini la el. 😀 Castaneda fost un om cu defecte, ca noi toti astialalti, si poate a gresit mai mult decat majoritatea oamenilor in anumite privinte. Dar asta nu anuleaza cumva utilitatea informatiilor alea interesante pe care le-a mai “scapat” prin cartile lui.

    P.S. Apropo de Crowley, pe mine stilul lui de a scrie ma cam enerveaza, nu stiu exact de ce. Din cauza asta nici n-am putut sa citesc prea mult din ceea ce a scris el insusi. Dar in schimb chiar imi place cum scriau Dion Fortune si Regardie(in prezent citesc “cartoiul” lui 🙂 in care a prezentat, in mod detaliat, practicile si ritualurile celor de la “Golden Dawn”).

  46. “Vezi cazul lui Ilie Cioară, care a băgat o mantra timp 20 de ani degeaba …”

    Ewww!

  47. @Django
    Nu e obligatoriu. Mănâncă o fleică și ai să vezi că mintea e tot la fel.

    Nu prea e tot la fel.Tine post vreo doua saptamani si dupa aceea treci pe friptura; daca nu simti nici o diferenta fie cum vrei tu.
    Apoi mai este si karma preluata din uciderea bietelor fiinte si lipsa de compasiune fata de suferintele lor, cred ca se poate insa trece si peste asta 🙂
    Acum serios, imprastierea si coborarea atentiei este destul de usor de sesizat cu conditia sa fii sincer cu tine insuti.

    @Django
    Acuma, e posibil ca repetarea mantrei să fi produs ceva pozitiv în capul lui Ilie, nu zic că nu. Doar el știe. Dar în multe cazuri, e frecție. Stai în cur și repeți ca boul mantra ani de zile și nimic nu se petrece. Sau, mai bine zis, ca vițelul la poartă nouă. 🙂

    Asa se intampla daca iei mantre din carti sau primite de la te miri cine si practici fara discernamant. Ar trebui sa fii multumit ca nu ai rezultate fiindca se poate si mai rau, sa ai rezultate si sa te loveasca panica sau nebunia.
    Cine iti da o mantra e raspunzator pentru tine si pentru efectele meditatiei pe care le intampini. Si la fel de responsabil ar trebui sa fii si tu insuti in practica aleasa.
    O mantra poarta si energia si binecuvantarea Maestrului respectiv; daca o primesti de la nea Gica din capatul satului citita in caietul nepotului venit in vacanta acelasi efect il va avea si asupra ta.
    ,, Fii ceea ce ești, Învățăturile lui Ramana Maharishi”:
    ,, Cu toate că Ramana era fericit să ofere învățăturile sale verbale oricui le cerea, adesea accentua că ,, învățăturile tăcute” sunt mult mai directe și puternice. Aceste ,,învățături tăcute” constau într-o forță spirituală ce părea să emane din făptura lui, o forță atât de puternică pe care o considera drept cel mai direct și important aspect al învățăturilor lui; și în loc să dea instrucțiuni exterioare despre controlul minții, el emitea fără efort o putere tăcută care liniștea mintea tuturor celor din apropierea sa. Oamenii care se acordau la această forță spuneau că au experimentat-o ca pe o stare de pace interioară și o stare de bine; iar unii devoți chiar ca percepere spirituală a sinelui.”

  48. @flagg,

    [In Buddhism, there are two types of meditation: Shamatha and Vipassana]

    Da, se pare că Ilie Cioară a făcut shamatha, fără să știe cum se cheamă. Nu știu dacă aș numi vipassana a doua metodă. Traducătorul lui, Petrică Verdeș, spune într-un interviu pe youtube (dat celui care coordonează site-ul Buddha at the Gas Pump), că nu era vipassana ce făcea Ilie Cioară.

    Să-i zicem un tip de observare a ceea ce are loc în jurul lui. Așa a procedat și Scott Kiloby: a început să fie total deschis față de ce se petrecea în jurul lui. Azi puțin, mâine mai mult…Însă sunt mulți care fac așa și aproape nimeni nu a reușit. De ce unii reușesc și alții nu? That is the question. Eu am o explicație, dar nu știu cât e de bună: ăștia doi prinseseră deja rezonanța(spanda) cu starea aia de unitate a conștiinței, cu awareness-ul. Apoi au continuat să o aprofundeze. Altă explicație nu am, căci sunt oameni care au în spate 40 de ani de vipassana sau zen sau whatever și nimic fundamental.

  49. [Ceea ce mie mi se pare o atitudine cam stupida, fara suparare, pentru ca poti invata lucruri utile]

    Touché! 🙂

    De la Castaneda nu am învățat multe, că nu sunt interesat de vise, starea hipnagogică and shit (deși este o tehnică în vijnana bhairava legată de asta), dar de la Osho chiar am învățat unele lucruri. Și chiar și de la Bivo.

  50. [si cred ca da, tinand seama de modul in care ai analizat mai demult gravura aia cu rozacrucienii, pe blogul Roxanei]

    Uneori am chef de ezoterism, alteori, nu. Nu e pasiune așa mare ca la tine. 🙂 La mine simbolurile ezoterismului prezintă interes mai mult din punct de vedere literar. Pentru mine nu numai literatura e o formă de magie, ci și magia e o formă de literatură. Sunt unii care chiar cred în magie, cum era Crowley, poate și Culianu sau Castaneda, ceea ce mă face să mă întreb dacă nu o fi și ceva adevărat în ea. 🙂

  51. @lion,

    [Nu prea e tot la fel.Tine post vreo doua saptamani si dupa aceea treci pe friptura; daca nu simti nici o diferenta fie cum vrei tu.]

    Bine, dacă pui problema așa, e o diferență enormă și între un raw vegan și un lacto-ovo-vegetarian clasic, care mănâncă curat (fără prăjeli și vrăjeli). Dacă mănânci carne și nu bagi cafele și beri în tine ca animala,
    nu e așa un big deal. Dacă ar fi așa un big deal, iluminați ca Tolle, Mooji, Nisargadatta Maharaj și alți omnivori ar fi zis și ei ceva contra mâncatului de carne ca piedică pe cale.

    [Apoi mai este si karma preluata din uciderea bietelor fiinte si lipsa de compasiune fata de suferintele lor, cred ca se poate insa trece si peste asta :)]

    M-am gândit mult la asta. Concluzia: lumea din care facem parte e o lume în care viața se hrănește cu viață. Life eats life. Ăștia suntem. Eu sunt vegetarian, dar dacă fac o vizită în junglă, cred că devin omnivor instantaneu. 🙂

    [O mantra poarta si energia si binecuvantarea Maestrului respectiv]

    Dacă are energia maestrului, e posibil să nu fie chiar frecție, deși nu știu dacă e suficient. Mi-e că mai trebuie ceva, poate capacitatea de a percepe vidul din spatele mantrei, cum se spune într-o sutra din vijnana bhairava. Energia maestrului poate te ajută puțin în direcția asta, nu știu ce să zic.

    Greg Goode, prieten cu Scott Kiloby, zice că degeaba îți dă maestru un impuls (pe principiul: un șut în cur e un pas înainte), că nu prea ajută. Pentru cei care nu-l știu, Greg Goode e un nebun frumos (bine, el e cam urâțel), care merge prin New York cu o bicicletă fără frâne (că așa vrea el, să dea un taxi peste el, probabil), are un PhD în filosofie și, se putea altfel?, acces la starea de unitate a conștiinței. Bineînțeles, are și serviciu, muncind de dimineața până seara.

    Hai, că am stat prea mult pe net. V-am lăsat. 🙂

  52. @Django

    si eu am ajuns la aceeasi concluzie, viata evolueaza pe straturi:vegetal, ierbivor, carnivor, fiecare strat mancand din stratul inferior. S-au facut numeroase experimente ecologice si se pare ca absenta carnivorilor duce la dezechilibre.

    Tot asa, exista un lac in Africa complet izolat de alte ape. Cumva, probabil la o mare inundatie, acum n mii de ani, o specie de peste a ajuns acolo. Ei bine, specia respectiva s-a mutat genetic in mai multe specii. O parte se hranesc cu insecte etc, altii cu resturi, si o parte mananca alti pesti.

  53. Ma ciacre, ma!
    Ce inseamna google, ma! Afli la pas care e peisajul. Iar ceea ce am vazut a facut sa creasca satisfactia in mine, ma. Lumea/natura/shakti nu se impiedica nici de unii, nici de altii.

    Pe barba mea azi, de bucurie, Sa va fie ziua cu noroc! Salutari!

  54. Cei interesati de invataturi autentice apartinand unei linii de transmisie neaintrerupte pot investiga invataturile lui Namkhai Norbu care vine in Romania in fiecare an.El in general transmite invataturi dzogchen si anu-yoga.

  55. @Shri Singha
    Sorry, ti-am mancat o litera din id din cauza grabei. 🙂

  56. Mă ciacre, dacă îți aduci aminte când au venit minerii la București, au fost și IMGB buluc-grămadă să dea și ei cu o măciucă, c-un futun, cu un bocanc.
    Știi că din cauza violenței de atunci, a “vânătorii de vrăjitoare”, la un an după încă îmi ieșea singură mâncarea din burtă?
    Am avut noroc că am stat acasă că altfel luam și eu binecuvântări pe după țeastă sau în ficat sau pe unde se nimerea – dezmierdări iliesciene adică. 🙂

  57. @mac gregor, am citit acum despre specia aia de pește. Cum spuneam, ”life eats life”, viața se hrănește cu viață, chiar și în corpul nostru.

    Însă nu se poate nega latura etică. Nimeni nu vrea să sufere, deci e imoral să creezi suferință. Nu ai cum să eviți asta în totalitate, dar poți crea mai puțină suferință: bei lapte organic, mănânci ouă de la găini crescute în libertate, mănânci fasole sau pește în loc de porc. Oamenii au o calitate pe care nu o au animalele: mila, compasiunea.

    Eu nu sunt încă pe deplin lămurit în toată povestea asta pentru că evoluția speciei exclude compasiunea, dar evoluția conștiinței pare să o includă. Însă fără evoluția speciei nu ar fi avut loc evoluția conștiinței. 🙂

  58. @Flagg

    Ar zice probabil ce e corect spre deosebire de articolul cu pricina care dezinformeaza.Iar ceea ce e corect aici e ca avem un meditator care a murit in postura de meditatie iar corpul i s-a prezervat probabil datorita conditiilor din Mongolia.In acel articol se amesteca cateva lucruri.In starea de tukdam avem inca semne vitale numai ca aici avem doar o mumie fara semne.Starea de tukdam este o stare in care meditatorii avansati intra inainte de moarte putand controla astfel procesul de trecere.La majoritatea meditatorilor aceasta dureaza de la cateva ore la o zi.Cei insa care reusesc sa prelungeasca aceasta stare de trecere pana la o saptamana sau mai mult au posibilitatea de a dizolva corpul fizic in radianta starii primordiale.Dar nu stiu sa fie posibil a prelungi starea de tukdam pe termen nedeterminat fara insa ca corpul fizic sa se diminueze-micsoreze.Caci prelungirea starii de tukdam aduce cu sine micsorarea gradata a corpului fizic pana la disparitie.Cativa dintre maestrii lui Namkhai Norbu au reusit in momentul mortii dizolvarea totala in lumina nelasand corp fizic in urma.

  59. “numai ca aici avem doar o mumie fara semne.”
    Asta nu inseamna decat un lucru: ca vorbim degeaba pentru ca visam ca altul face treaba. :))

  60. daca namkhai norbu a reusit sa ajunga la varsta pe care o are, e o realizare de luat in seama.
    fac aceasta afirmatie pentru ca sa se linisteasca romanasii nostri ca dalai lama in sus, dalai lama in jos, dalai lama pe/sub/in tv, … . cand o sa fii vedeta de Haliiud si o sa ai de dat ghiliarde de dolarei, atunci n-ai decat sa vb din buzunar.
    pana atunci, revino-ti din “meditatie”, pune-ti propriul cap pe umeri si deschide ochii la oferta facuta! s-ar putea sa nu pupi alta prea curand.

    javascript:zaazuemoticonsclick(‘:All-I-See-is-Love:’)

  61. @Shri Singha:
    Karma rea ca si karma rea, dar lasa-ma sa exist asa cum am apucat, for crying out loud!
    Pe viitor sa stii … te-am iertat deja.

  62. Un off topic daca imi permiteti inca o data.

    [ ”Oricine este liber să analizeze, să comenteze evenimente trăite, mai apropiate, mai îndepărtate, nu e nicio problemă”, a adăugat Iliescu.

    El a arătat că în 13-15 iunie 1990 au fost ”niște fenomene și niște manifestări” pe care le-a trăit și care au constituit ”factori perturbatori ai vieții sociale, începând cu organizarea societății românești”. ]

    mediafax.ro

    Cu alte cuvinte golanii si-o meritau.
    Incredibil tupeu! In aproape 25 de ani nu si-a revizuit atitudinea fata de oameni.

  63. @Neele

    Bai frate…
    Despre ce tot vorbesti?
    Karma, Iliescu,minerii,Hollywood , ca ma ierti , ca nu ma ierti.
    Mereu vorbesti anapoda.Nimic nu se leaga.

  64. @Sri Singha:
    “Despre ce tot vorbesti?”
    Nu stiu. Vrei sa-mi aduci aminte?

  65. @MR . Ar trebui sa scri ceva despre posibilitatea de a fi tiriti in razboi de acesti handicapati care ne conduc . Si sa initiezi o petitie contra . Eu unul nu vreau sa ma duc intr-un razboi ptr ca asa li sa nazarit unor handicapati mintal . Nu l-am ales pa tembelul asta ca sa ma trimita intr-un razboi care nu e al ROMANIEI . Din contra l-am ales ca sa ne faca viata mai usoara nu sa ma trimita sa mor in timp ce el sta la caldura si o fute pe nevasta-sa . In caz contrar sa se duca el cu nevasta-sa si cu masa daca vrea neaparat . Bagame-as pula in familia lui de zdreanta si in declaratiile lui de sluga nenorocita .

  66. @MR
    Zi despre subiectu asta , da-le in pula mea de chakre ca daca incepe razboiu nimanui nu-i va mai pasa de chakre ci doar cum a-si scape viata . Daca poti initia o petitie cu milioane de semnaturi fa-o . Oamenii dorm , dar s-ar putea trezi cu grozavia asta in casele lor si toata viata cit de cit normala se va duce pe pula inainte sa ne dam seama .

  67. Of topic; poate ar trebui sa faceti un articol pe tema asta deoarece e de actualitate…desi s-a discutat aprins intre reprezentantii guvernului si societatea civila,in legatura cu cardul de sanatate , autoritatile se fac ca ploua:http://www.ziaristionline.ro/2015/01/20/romani-returnati-cardurile-de-sanatate-video-de-la-dezbaterea-cnas-ministerul-sanatatii-societata-civila/ ….In video puteti sa il vedeti pe Tibi Golombos luind atitudine si spunindu-i in fata grasului aluia , seful cnsas ceea ce merita….

  68. Am fost curios să aflu părerea ateilor Sam Harris și Richard Dawkins despre vegetarianism. Ambii cred că toată lumea ar trebui să fie vegetariană (din motive etice). Asta da surpriză (plăcută)!

    Ok, de la Sam Harris mă așteptam: practică meditația buddhistă și se știe că în buddhism compasiunea față de toate ființele joacă un rol important. Dar de la darwinistul Dawkins?! 🙂

    Sursa:
    http://vegetarianfuture.blogspot.ca/2014/02/on-meat-eating-and-rationality-richard.html

  69. Da .Buddhismul are compasiune si respect pentru toate fiintele dar ce te faci cu uciderea milioanelor de vietati atunci cand culegem rosia, varza, castravetele ?
    Vegetarismul nu este realist.De aceea nu este acceptat de toate denominatiunile budiste, dintre care unele vad atitudinea vegetariana ca fiind una egotica.Aceasta pentru ca conform anumitor intelegeri lumea animala nu poseda cauza pentru a se elibera, deoarece eliberarea se naste din cauze.Ea fiind lipsita de cauza eliberatoare nu ramane decat ca fiintele umane sa furnizeze aceasta cauza si sa ajute animalele.Acest lucru poate fi facut prin ingerarea carnii animalelor ucise, insa aceasta nu inseamna ca fiintele umane trebuie in mod activ a incepe sa ucida animale pentru a le manca carnea in scopul de a le ajuta.Ingerarea carnii trebuie facuta intr-un context ritualic special si cu mare grija.Cum in domeniul de existenta uman uciderea animalelor nu va inceta vreodata putem ca practicieni sa gasim mereu ocazii in care animalele au fost ucise , din varii motive , si astfel sa ajutam acel animal/animale ,prin intermediul diverselor rituale , a crea o cauza eliberatoare.

  70. Off-topic
    Am vazut si eu in dimineata asta imaginile cu Udrea incatusata. Si desi femeia asta mi-a fost foarte antipatica atata timp cat a fost la putere, acum mi-a placut atitudinea ei. A tinut fruntea sus chiar si cand i-au pus catusele la maini, in comparatie cu un sir lung de pretinsi masculi care inaintea ei au bagat capul si ochii in pamant sau chiar au incercat sa isi ascunda fetele sub haine. Pentru chestia asta chiar cred ca merita macar un pic de respect. Femeia asta are oua mai mari decat multi barbati pe care i-am vazut ajunsi in situatii similare. 🙂

    Si mi-a placut si atitudinea ei combativa atunci cand si-a tinut discursul in Parlament. Nu mi-a placut si textul discursului(mi s-a parut mult prea exagerata trimiterea aia catre Germania nazista, iar remarca aia cum ca fiecare roman ar putea fi agatat de organe cu ceva daca ar avea ghinionul sa fie luat in vizor, desi cred ca in sine e cam adevarata, suna aiurea cand e rostita de cineva care cu doar un an in urma n-ar fi spus asa ceva in public nici daca ai fi picat-o cu ceara 🙂 ). Si tot asa nu mi-au placut alegerile ei de “dusmani” cu care sa se lupte in public de data asta(Coldea si Kovesi cred ca isi faceau doar datoria in cazul ei, chiar daca ceva mai tardiv, iar Oreste pare cumva “smuls” din cu totul alt film si bagat cumva fortat in toata povestea asta 🙂 ). She picked the wrong battles.
    Dar totusi mi-a placut atitudinea ei combativa, cum ziceam.. Pentru o gagica blonda(cum o vede a fi, inca, majoritatea publicului de la noi) chiar are coaie, ce sa mai.. 🙂

  71. 10 boli cu transmitere spirituală
    traducere și adaptare de Răzvan Petre
    după „Eyes Wide Open: Cultivating Discernment on the Spiritual Path” 67
    Mariana Caplan 68 și-a petrecut ultimii 15 ani cercetând și scriind despre
    discernământul pe calea spirituală. Cunoscând sute de învăători și mii de practicani
    spirituali, ea a observat cu stupefacie că viziunea și practica noastră spirituală poate
    fi „infectată” de câteva „boli cu transmitere spirituală”. Iată principalii „contaminani”:
    1. Spiritualitatea de tip „fastfood”: Amestecați spiritualitatea cu o
    cultură occidentală care promovează viteza, multitaskingul și
    recompensarea imediată și veți obține probabil o spiritualitate „fast
    food”. Ea provine din fantezia noastră, comună și de înțeles, că eliberarea
    de suferința umană poate fi un proces rapid și ușor. Totuși, un lucru este
    clar: transformarea spirituală nu poate fi obținută dintro dată.
    2. Falsa spiritualitate: Este tendința de a umbla, a te îmbrăca și a
    acționa așa cum ne imaginăm că ar face o persoană spirituală. Dar
    aceasta este doar o imitație a realizării spirituale autentice, precum sunt
    produsele contrafăcute vândute ieftin pe la colțul străzii.
    3. Motivația confuză: Deși dorința noastră de evoluție spirituală
    poate fi autentică, ea este deseori amestecată cu motivații mai
    pământești, cum ar fi dorința de a te simți iubit, dorința de a fi legat de
    cineva, nevoia de ați umple goliciunea sufletească, credința că drumul
    spiritual îți va alunga orice durere și ambiția spirituală, adică dorința de a
    fi cineva „special”, mai grozav ca alții.
    4. Identificarea cu experiențele spirituale: În această boală, egoul își
    asumă meritul experienței spirituale și începem să credem că noi suntem
    întruchiparea iluminării. De obicei, fenomenul nu durează la nesfârșit,
    dar tinde să se prelungească la cei care se consideră persoane iluminate
    sau care au statutul de învățători spirituali.
    5. Egoul spiritualizat: Boala apare când structura profundă a
    personalității este profund pătrunsă de concepții și idei spirituale. Egoul
    se retrage la adăpost sub această carapace „spirituală”, ceea ce îl face
    impenetrabil la critici, sfaturi, feedback, stimuli proaspeți. Ne blocăm
    creșterea spirituală reală tocmai în numele ideilor noastre îndelung
    elaborate, dar pietrificate, despre spiritualitate.
    6. Producerea pe bandă rulantă de maeștri spirituali: La ora actuală
    există numeroase școli și tradiții spirituale la modă care îi fac pe discipoli
    să creadă că ei se află la un înalt nivel de iluminare spirituală, lucru
    departe de a fi adevărat. Totul se produce conform rețetei: primește
    lumina, trăiește experiența mistică și – gata! – ești iluminat și pregătit
    67 http://www.huffingtonpost.com/marianacaplanphd/spiritualliving10
    spiri_b_609248.html
    68 http://realspirituality.com/
    Răzvan Alexandru Petre – Esoterismul în mileniul 3 177
    săi iluminezi și pe alții în același mod. Problema nu este că astfel de
    oameni predau lecții despre spiritualitate, ci că ei se cred a fi ajuns deja
    maeștri.
    7. Orgoliul spiritual: După ani de eforturi, practicantul atinge un
    anumit nivel real de înțelepciune, ceea ce îi stimulează mândria,
    sentimentul de „superioritate spirituală”. Boala se manifestă sub forma
    gândurilor de genul „sunt mai bun, mai înțelept și deasupra celorlalți,
    fiindcă eu sunt un om spiritual.”
    8. Mintea colectivă: Cunoscută și sub numele de gândire de grup,
    mentalitate de sectă sau boală de ashram, este un virus insidios al
    dependenței. Întrun grup spiritual se fac conveniențe subtile și
    inconștiente despre cum ar fi corect să gândești, să umbli, să te îmbraci,
    să acționezi. Indivizii și grupurile infectate cu acest virus resping
    persoanele, atitudinile și circumstanțele care nu se conformează regulilor
    nescrise ale grupului.
    9. Complexul „poporului ales”: Acest complex de superioritate nu
    aparține exclusiv evreilor. Este credința că „Grupul nostru este mai
    evoluat spiritual, mai puternic, mai iluminat, pur și simplu, mai bun
    decât orice alt grup”. Acest crez maladiv nu trebuie confundat cu
    recunoașterea faptului că ai găsit calea cea mai bună pentru tine, adică
    învățătorul spiritual sau comunitatea potrivită ție!
    10. Virusul mortal „Am ajuns!”: Această boală este terminală,
    mortală pentru evoluția noastră spirituală. Este vorba de credința că „am
    ajuns” la scopul final al căii spirituale. Din momentul în care credem că
    nu mai este nimic de atins, progresul spiritual și orice dezvoltare
    ulterioară încetează.
    În dobândirea discernământului pe calea spirituală este important
    să ne descoperim bolile egoului și autoînșelării, al căror morb îl avem cu
    toții. Atunci avem nevoie, mai mult decât oricând, de simțul umorului și
    sprijinul prietenilor spirituali veritabili. Când înfruntăm obstacolele de
    pe cale, pot interveni și clipe când cădem în disperare și ne scade stima
    de sine, sau ne pierdem credința în disciplina pe care o urmăm. Totuși,
    trebuie să ne păstrăm credința în noi înșine și în ceilalți ca să putem
    realiza ceva important pe lume.

  72. DISCURS LUCIFERIC DESPRE IUBIRE
    Spuneam mai sus că există niște scopuri ascunse în spatele
    afirmației „iubirea trebuie exersată pentru a fi perfecționată”. De fapt,
    discursul luciferic mai conține câteva idei_forță ce completează mesajul și
    trebuie înțelese în adevăratul lor sens. Iată o mică sinteză din „teoria
    iubirii” proferată de un guru tantric de mâna stângă:
    Putem atrage înspre noi doar o iubire corespondentă cu propria noastră iubire
    interioară. De aceea, iubirea trebuie exersată pentru a fi perfec_ionată.
    Chiar dacă la început iubirea noastră s-ar putea să fie mică sau aproape
    inexistentă, dacă vom persevera în a amplifica în noi starea de iubire, gradat ea va
    deveni mare și chiar copleșitoare.
    Nu to_i oamenii sunt de la început capabili să iubească o altă persoană. De
    aceea, să ne propunem să ne manifestăm în cât mai mare măsură dezinteresat,
    ac_ionând din iubire pentru alte persoane din jurul nostru.
    Cine iubește pu_in, pu_in va fi iubit. Cine iubește mult, mult va fi iubit, iar cine
    iubește infinit, infinit va fi iubit.
    Dacă încă nu ați înțeles care este clenciul acestui discurs „generos și
    educativ” despre iubire, vă veți lămuri imediat. Toate aceste afirmații au
    o țintă concretă _ este vorba de amorul liber, încurajat prin astfel de fraze
    formale. Iată decodificarea mesajului folosind cheia „inițierii tantrice”,
    primite într_o sectă de acest tip:
    „Iubirea trebuie exersată” înseamnă să iubești pe unul, apoi pe altul,
    și tot așa. Un antrenament ca la sport. Acest amor este doar sex cu
    poleială fals spirituală, lipsit de sentimentul sacru al iubirii. E doar un
    exercițiu de iubire carnală, presărat cu tehnici de yoga.
    „Perseverând, amplificăm în noi starea de iubire” înseamnă că
    sentimentul curat și sincer al iubirii este înlocuit cu tehnici de
    autosugestie („transfigurarea amoroasă”), în care tu nu îl vezi pe celălalt,
    ci vezi un simbol, un idol, o zeitate. Este o joacă mentală, in care
    egocentrismul și iluzionarea ating cote paroxistice.
    „Nu toți oamenii sunt capabili să iubească” este modul de a ne
    induce un complex de inferioritate, pe care tot gurul se oferă să ni_l
    elimine. Cei cu „sufletele uscate” prin nefolosință în amor, trebuie să lase
    deoparte preferințele normale, afinitățile elective și să își ofere trupul
    pentru jocuri amoroase aproape oricui. Acest procedeu face parte din
    antrenamentul erotico_spiritual recomandat de guru, prin care adeptul se
    „manifestă dezinteresat”.
    El, gurul, nu vorbește din teorie, ci ne dă exemplul său personal:
    „iubește mult, de aceea este mult iubit”. Gurul are o istorie erotică
    enormă la activ – sute, mii de fete și femei au fost inițiate în „tainele
    amorului transfigurator”. Adică, în termeni comuni: seduse si abandonate.

  73. Aceste trei pasaje sunt edificatoare.

    „Iubirea trebuie exersată” înseamnă să iubești pe unul, apoi pe altul,
    și tot așa. Un antrenament ca la sport. Acest amor este doar sex cu
    poleială fals spirituală, lipsit de sentimentul sacru al iubirii. E doar un
    exercițiu de iubire carnală, presărat cu tehnici de yoga.

    In acesta sta adevarul/satya.

    „Perseverând, amplificăm în noi starea de iubire” înseamnă că
    sentimentul curat și sincer al iubirii este înlocuit cu tehnici de
    autosugestie („transfigurarea amoroasă”), în care tu nu îl vezi pe celălalt,
    ci vezi un simbol, un idol, o zeitate. Este o joacă mentală, in care
    egocentrismul și iluzionarea ating cote paroxistice.

    In acesta se vede magia/minciuna.

    „Nu toți oamenii sunt capabili să iubească” este modul de a ne
    induce un complex de inferioritate, pe care tot gurul se oferă să ni_l
    elimine. Cei cu „sufletele uscate” prin nefolosință în amor, trebuie să lase
    deoparte preferințele normale, afinitățile elective și să își ofere trupul
    pentru jocuri amoroase aproape oricui. Acest procedeu face parte din
    antrenamentul erotico_spiritual recomandat de guru, prin care adeptul se
    „manifestă dezinteresat”.

    Iar aici pervertirea iubirii.

    “Sute, mii de fete si femei initiate.”
    Le doresc sa nu le fie teama de propriile rani sufletesti sau fizice si sa vrea sa iasa din minciuna pe care o traiesc.

  74. J…, Marie and Joseph!

    ‘Crestinii’ astia nu-s normali. Au pus biserica unde …, well, sa zicem doar unde.
    Tot cu google maps am gasit-o. Ma intreb cum ii zice la biserica. Sau mai bine nu ma mai intreb.

    Fucking awesome, man! Holy spirit is upon you. Keep it up!

  75. Si fantoma blogului ar putea spune: “That doesn’t count … for much.”

    “Oh yes, it does! Hahahahahahaha!”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *