Blogul – ca prieten imaginar

Paradoxul societății actuale face ca, deși indivizii trăiesc precum albinele, înghesuiți în orașe-stup, în vacarm și contact social intens, să nu ajungă să și comunice în aceeași măsură. De unde sindromul singurătății și lipsei de comunicare – chiar în mijlocul semenilor.

În societatea modernă, prietenul este o specie rară, pe cale de dispariție. Prietenul adevărat mă refer, cel ce joacă rolul unui psiholog-duhovnic modern; care își ascultă toate tâmpeniile, mărturisirile intime, te înțelege, te încurajează sau își dă cu părerea.

Ei bine, oamenii care nu au astfel de prieteni care să îi țină departe de nebunia singurătății și lipsei de comunicare, își fac blog și vomită acolo auto-curativ gânduri, idei, banalități și obsesii.

Fenomenul este întâlnit mai ales la femei, dar nici bărbații nu sunt absenți. Un blog este pentru astfel de autori-proprietari, un fel de animăluț mic, un copil, o extensie a lor; pe care îl cresc cu gelozie în trafic, îl apără de atacuri, îl dezvoltă.

Realizezi care este rolul blogului după frecvența cu care scrie respectivul. Autorii zilnici, care înșiră chiar și banalități de dragul de a ține blogul “cald”, dau personalitate, viață proprie blogului, i se confesează ca unei persoane reale, căci pentru ele blogul împrumută din opinia/personalitatea cititorilor care mai și comentează unele articole, întărind și mai mult iluzia comunicării în dublu sens.

Astfel de tristuți stăpâni de bloguleț nu reușesc de obicei să depășească notorietatea  în materie de audiență, din sfera prietenilor și eventual, familiei.

Asumarea dialogului cu lumea – prin informații și opinii către și dinspre cititori se poate dovedi o excelentă terapie pentru însingurații, complexații și depresivii moderni, cu acces la internet.

Însă lipsa de senzațional, de inedit, de originalitate – în viața acestui soi de blogger se poate dovedi fatală uneori, căci nimic nu omoară mai tare traficul unui blog decât platitudinile.

Un blog adevărat, este un mijloc puternic de comunicare și joacă rolul de formator de opinie în societatea modernă, căci tot mai des se observă cum marile canale de știri preiau opiniile exprimate pe bloguri de diferite personalități.

La un palier inferior, însă nu mai puțin important, articolele de interes general ale unor blogări pe anumite teme larg dezbătute pot produce valuri de share-uri în mediile de socializare, dacă ele reușesc să surprindă într-un mod direct, atrăgător, idei și opinii pe care anumite categorii  de cititori le împărtășesc.

De aceea, sfatul pentru cei cu diaree publicistică este: mai răruț, dar mai bunuț.

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *