prezentare rapcea.ro: preiau de pe site-ul ADSA.ro materialul de campanie al colegei Alina Cristina Sirbu pentru congresul avocaților al UNBR din 3-4 iunie 2015. Recomand cu cldur trimiterea Alinei n calitate de delegat la Congresul UNBR – cu att mai mult cu ct descopr c multe din propunerile formulate de mine anul trecut se regsesc și n proiectul ei de propuneri – semn c problemele respective sunt corect identificate și necesit atenția Congresului Avocaților.

imageConstat, pe zi ce trece, cat de multa nevoie are profesia noastra de sange proaspat. De oameni noi, tineri si integrii…De confrati care sa aiba ca prioritate viitorul profesiei si nu interese particulare sau personale..Care sa lupte pentru interesul profesiei si al confratilor, care sa nu genereze divizare si vrajba – intre “stagiari” si “definitivi”, intre “independenti” si “corporatisti” sau intre “litiganti” si “consultanti”, care sa repuna profesia pe traseul firesc si care sa redea Baroului Bucuresti importanta si, de ce nu, maretia de odinioara…Unul dintre confratii tineri care dovedesc, zi de zi, ca merita respectul si increderea noastra este Alina Sarbu..

Av. Daniel Fenechiu

Stimai colegi,

V aduc la cunotin faptul c n data de 24 mai 2015 voi candida pentru demnitatea de delegat la congresul UNBR din 4-5 iunie 2015. Profit de aceast ocazie pentru a prezenta unele dintre propunerile care apreciez eu c sunt necesare pentru a fi puse n discuie spre dezbatere i aprobare n forumul suprem al avocailor:
- n primul rnd se impun msuri concrete pentru protejarea profesiei de avocat n faa tendinelor tot mai accentuate din partea altor profesii liberale de a ne prelua din atribuiile specifice profesiei de avocat. n acest sens, o propunere concret ar fi ca la nivelul Baroului Bucureti i cu att mai mult la nivelul Consiliului UNBR s ia fiinalina cristina sarbu un departament care s analizeze propunerile legislative aflate pe traseul legislativ i s nainteze n timp util informri i observaii astfel nct nici o propunere legislativ s nu ne mai surprind nepregtii, dnd rgazul avocailor implicai n procesul legislativ s ia msuri n vederea protejrii profesiei. O alt msur urgent este cea a constituirii unui departament de lobby care s aib drept unic sarcin contactul direct cu parlamentari (deputai i senatori) avocai, n vederea unei reacii coerente la atacurile la adresa profesiei.
- Re-inserarea n Legea CNSAS și legea Avocaților, a prevederilor privind obligativitatea candidaților la funcții de conducere n organele de conducere ale profesiei (Barou, Comisii, UNBR, CAA, etc.) a declarației autentice c nu au colaborat cu securitatea și nu au fcut poliție politic. n prezent, pericolul pentru avocaii de carier vine nu att de mult din partea avocaturii clandestine ct din partea avocailor foti securiti sau colaboratori ai securitii, care intr n profesie cu scutire de examen venind din diferite profesii juridice i care se folosesc de relaiile dobndite pentru a acapara clientela – exercitnd de multe ori un veritabil trafic de influen – ce are ca efect o proast imagine a avocaturii din Romnia.
- Necesitatea efecturii periodice de verificri privind activitatea Caselor de Asigurri ale Avocailor. Aceast obligaie este prevzut i n lege ns a fost ignorat sistematic din cele mai diverse motive: s-a invocat fie lipsa banilor pentru un audit, fie lipsa comunicrii (refuzul caselor judeene) cu privire la situaia real bugetar a acestora – ctre Casa central. Declararea de ctre conducerea Casei Centrale, a FALIMENTULUI Filialelor Caselor de Asigurri Județene, care nu nțeleg s aplice msurile impuse de ctre conducerea Casei Centrale și de ctre Congresul UNBR, cu mențiunea expres a solicitrii atragerii rspunderii patrimoniale a administratorilor acestor Case. Scderea cuantumului penalitților percepute de ctre Casa de Asigurri a Avocaților la 0,1% pe fiecare zi de ntrziere, cu limitarea acestor penalitți, conform legii, la valoare maxim a sumei datorate. Acordarea posibilitții de auto-suspendare din activitate, fr obligativitatea achitri penalitților la zi, și suspendarea aplicrii de penalitți la Casa de Asigurri a Avocaților, pentru avocații care doresc s se suspende din profesie, pe durata suspendrii.
- Garantarea proteciei cabinetelor individuale de avocat, n faa inteniei explicit exprimate a unor membri cunoscui ai unor societi mari de avocatur de a impune exercitarea profesiei de avocat n cadrul exclusiv corporatist prin tot felul de msuri, gen: – specializarea avocailor pe domenii limitative, crearea unor condiii legale ce favorizeaz societile mari n detrimentul cabinetelor individuale.
- Sunt pentru cumprarea/construirea unui sediu adecvat pentru Baroul Bucureti, deoarece toate crpelile i reparaiile vechiului sediu au nghiit i nghit sume colosale de bani, sume care ar fi fost suficiente pentru achiziionarea/construirea unui sediu nou. Astfel s-ar putea evita situaia penibil n care, cel mai mare barou din ar nu are unde s i in adunrile generale.
- Aprarea drepturilor i intereselor avocailor din oficiu ntruct ei desfoar un serviciu public, ns din pcate acesta nu este remunerat n mod corespunztor. n acest sens, susin propunerea efecturii unui memorandum ctre Ministerul justiiei n vederea alocrii n regim de urgen, n actualul exerciiu bugetar, din fondurile de rezerv ale ministerului, a sumelor de bani necesare suplimentrii onorariilor avocailor din oficiu. n prezent, onorariile sunt de 100, 200 sau maxim 400 de lei de dosar, indiferent de nivelul de jurisdicie sau de numrul de termene. n aceste condiii, apreciez c protocolul ncheiat n anul 1996 este depit, fiind necesare modificri de substan la acesta. Pe de alt parte, sistemul de retribuire efectiv a dosarelor i sumelor este cel puin defectuos. Propun inserarea n Protocol a urmtoarelor criterii pe care judectorul s le aib n vedere obligatoriu la stabilirea n concret a onorariului: complexitatea cauzei, nivelul de jurisdicie, ntinderea n timp a cauzei, astfel nct s existe o proporionalitate ntre efortul depus de ctre avocatul din oficiu i retribuia primit. Schimbarea sistemului de virare a banilor pentru oficii: propun ca banii pentru oficii s fie virai fie direct de Ministerul justiiei ctre un cont special deschis al Serviciului de Asisten Juridic din cadrul fiecrui barou, iar nu n contul Curilor de Apel , cum este n prezent, de unde banii sunt virai cu mari ntrzieri deoarece asistena din oficiu figureaz n bugetul Curilor la capitolul “alte cheltuieli”.
- Votarea propunerii privind armonizarea legislației privind calitatea avocatului – de operator de date cu caracter personal, n sensul includerii categoriei profesionale a avocaților (alturi de personalul auxiliar al Ministerului Justiției) – n legea privind persoanele care au dreptul s acceseze n mod direct, n vederea asigurrii serviciilor avocațiale n instanțele de judecat, a bazei de date a ECRIS, pe baz de nume de utilizator și parol.
- Votarea propunerii privind armonizarea legislației privind calitatea avocatului – de recunoaștere a calitții de MANDAT AUTENTIC a delegației avocațiale n fața autoritților publice (inclusiv organele de poliție – care n prezent nu accept obținerea de ctre avocați a cazierelor judiciare pentru clienți, ci doar n baza unor procuri notariale autentice).
- Votarea propunerii privind crearea unei platforme de tip forum pe siteul UNBR, cu circuit nchis, unde doar avocații s poat avea acces, pe baz de nume și parol, n vederea dezbaterii proiectelor n curs, inițierii de proiecte și susținere a acestora prin liste de susținere electronice (poll-uri), pentru a crește implicarea tinerilor avocați n dezbaterile și problematicile specifice profesiei de avocat.

Av. Alina Cristina Sarbu

sursa: ADSA.ro

, , , ,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *