prezentare rapcea.ro: preiau spre popularizare, un articol extrem de interesant, care dezvluie secretul “campaniilor” de legalizare a tot felul de practici ilegale, ce au devenit n timp permise i ulterior chiar ncurajate. Enjoy @ Share

Cred c am pomenit de mai multe ori un banc despre homosexualitate, dar ndrznesc s-l mai repet.

Un btrn, abia ținndu-se pe picioare, vine grbit la serviciul pașapoarte.
– Vreau pașaport n regim de urgenț, ca s plec ct mai repede din țar.
– Pi n-aveți nevoie de pașaport n Europa.
– Europa e prea aproape… vreau s m duc la captul lumii.
– Da’ de ce?
– Nu sunt de acord cu politica faț de homosexuali!
– Cum așa?
– Pe vremea lui Antonescu i mpușcau. Gheorghiu-Dej i bga la pușcrie. Ceaușescu i nchidea la balamuc. Acum, dup revoluție, i-au lsat n pace și le-au dat drepturi.
– Și-atunci?
– Mi-e team s nu devin OBLIGATORIU…

Nu o dat mi-a trecut prin minte gndul c e PREA adevrat ca s nu aib și un substrat teoretic.
Zilele trecute l-am auzit pe celebrul regizor și actor rus Nikita Mihalkov, prezentnd n emisiunea lui, Besogon TV, teoria FERESTREI OVERTON, considerat prototipul tehnologiei manipulrii opiniei publice. Teorie care mi confirma bnuiala despre substratul bancului de mai sus.

Iat, n continuare, o traducere, cu unele adaptri pentru limba romn.

V-am promis s v prezint tehnologia folosit pentru a face lumea s se obișnuiasc cu ceea ce, n mod normal, e IMPOSIBIL s poat accepta. Tehnologia „sdirii” n conștiința uman a ceea ce, aparent, nu poate fi inclus. Din pcate… se poate.

Se numește FEREASTRA OVERTON.

Joseph P. Overton (1960-2003), prim vice-președinte al Centrului pentru Politici Publice (la Mackinac Center), a formulat aceast teorie, care i-a primit numele postum, n urma unei catastrofe aviatice.

n conformitate cu FEREASTRA OVERTON, pentru fiecare idee sau problem, n societate exist o așa-numit fereastr de oportunitți. n cadrul acestei ferestre, ideea poate (sau nu) s fie discutat pe larg, susținut deschis, promovat, se poate ncerca legalizarea ei. Fereastra e mutat, schimbnd paleta posibilitților de la o faz de NECONCEPUT, complet strin moralei publice, total respins, pn la faza de POLITIC CURENT, care e deja discutat pe larg și adoptat de conștiința popular și susținut prin lege.
Nu e o splare a creierului ca atare, ci o acțiune mult mai subtil…

S abordm ceva cu totul de nenchipuit.
S ne imaginm, de exemplu, legalizarea canibalismului, dreptul oamenilor de a se mnca reciproc. Destul de dur, nu?
E evident c n prezent, n 2014, nu e posibil desfșurarea unei propagande pro-canibalism, deoarece societatea ar exploda. Asta nseamn c problema legalizrii canibalismului se afl la stadiul de oportunitate ZERO a ferestrei.

Acum vom simula modul n care ideea de NECONCEPUT va fi implementat, trecnd prin toate etapele ferestrei de oportunitți.
Astfel, subiectul va deveni nu doar acceptabil, ci chiar obligatoriu.

Tema canibalismului e nc dezgusttoare și absolut inacceptabil n societate. A discuta acest subiect n pres sau ntr-o companie decent e indezirabil. Ca atare, prima mișcare a FERESTREI OVERTON e mutarea subiectului canibalism din domeniul de NECONCEPUT n cel RADICAL.

Ne bucurm de libertatea de exprimare, nu-i așa? Avem democrație… De ce s nu vorbim despre canibalism? Oamenii de științ, n principiu, au dreptul s vorbeasc despre orice – pentru ei nu exist subiecte interzise, ei trebuie s studieze toate temele. Și dac așa stau lucrurile, atunci putem organiza un simpozion etnologic cu tema „Ritualuri exotice ale triburilor din Polinezia”. Vom aborda istoria subiectului, l vom introduce n circuitul științific și vom obține opinii autorizate despre canibalism.
Putem, deci, discuta despre canibalism și rmne, n același timp, n limitele respectabilitții științifice.

FEREASTRA OVERTON s-a mutat. A fost deja determinat revizuirea pozițiilor, asigurnd astfel trecerea de la atitudinea intransigent, de respingere, a societții, la o atitudine mai pozitiv.
Concomitent cu discuția pseudo-științific, TREBUIE s apar undeva „Societatea Canibalilor Radicali”. Chiar dac vor fi prezenți doar pe internet, „Canibalii Radicali” vor fi observați și menționați de toate mass-media relevante.

Rezultatul primei mișcri a FERESTREI OVERTON:
– tema inacceptabil a fost introdus n circulație, tabu-ul a fost „desacralizat”, a fost distrus caracterul univoc al problemei și s-au creat „tonuri de gri”.

Urmtorul pas al FERESTREI OVERTON mut tema canibalismului din domeniul RADICAL n cel POSIBIL. n acest stadiu continum s citm „oamenii de științ”. Nu ne putem permite respingerea cunoștințelor despre canibalism… Oricine ar refuza s discute aceast tem, ar trebui nfierat drept bigot și ipocrit.
Condamnnd bigotismul, trebuie s gsim un nume elegant canibalismului.
Nu mai exist canibalism! Acum se numește, de exemplu, „antropofagie”. Dar termenul n cauz va fi, curnd, nlocuit din nou, considernd aceast definiție drept jignitoare. Scopul inventrii noilor denumiri e devierea problemei de la esența ei, ruperea formei de conținut, privarea adversarilor ideologici de cuvnt. Canibalismul se transform n „antropofagie” și apoi n „antropofilie”, la fel cum un criminal și schimb numele și pașapoartele.

n paralel cu jocul numelor, are loc crearea unui precedent de referinț – istoric, mitologic, contemporan sau pur și simplu inventat, dar cel mai important – legitimant.

Obiectivul principal al acestei etape, cel puțin parțial, e de a scoate mncarea crnii de om de sub incidența penalului. Eventual, prin gsirea unui exemplu n istorie. Dup ce a fost gsit precedentul legitim, apare posibilitatea de a muta FEREASTRA OVERTON din spațiul POSIBIL n domeniul RAȚIONAL.

„Dorința de a mnca carne de om e nscris n genele omului și e, deci, natural”
„Uneori, s mnnci un om e necesar, exist circumstanțe determinante”
„Exist oameni care doresc s fie mncați”
„Antropofilii au fost provocați”
„Gustul fructului oprit e mereu dulce”
„Omul are libertatea de a-și rezolva singur problemele”
„Nu ascundeți informațiile, astfel ca fiecare s poat decide dac e antropofag sau antropofil”
„Are antropofilia aspecte negative? Exist vreo dovad?”
ș.a.m.d.

(Observați cum decurge procesul și suprapuneți-l peste evenimentele pe care le-ați trit n ultimii 30, 20 sau 10 ani…)

n conștiința comunitții se creeaz n mod artificial „cmpul de lupt” pentru aceast problem.
(Acum se trece de la RAȚIONAL la POPULAR.)
n scopul popularizrii temei canibalismului, ea trebuie s fie susținut de mesaje populare, „asezonat” cu personalitți istorice și mitologice, și dac e posibil, cu personalitți media contemporane. Antropofilia ptrunde masiv la știri și n talk-show-uri. Oamenii sunt mncați n filme de larg distribuție, n versurile cntecelor și n clipuri video.

Una din tehnicile folosite se numește „Uit-te n jur”:
– „n-ați știut c unul dintre cei mai cunoscuți compozitori e …antropofil???”
– „unul dintre cei mai celebri scenariști polonezi a fost toat viața antropofil, a fost chiar cercetat pentru asta. Unde e democrația?”
– „cți au zcut prin balamucuri?”
– „cte milioane au fost deportați și li s-a retras cetțenia?”
– „ce prere aveți despre clipul „Eat me baby” al lui Lady Gaga?” 😉

Tema aflat n prelucrare se aduce n top și ncepe s fie reprodus n mod autonom n mass-media, show-business și politic.

Pentru justificarea subiectului, suporterii legalizrii uzeaz de imaginea umanizat a criminalilor, crendu-le o aparenț pozitiv, prin intermediul argumentelor care bagatelizeaz faptele lor criminale.
De exemplu:
– „doar sunt oameni care creeaz… ce dac au mncat?”
– „ei și iubesc sincer victimele – mnnc, deci iubește”
– „antropofilii sunt victime ei nșiși – viața i-a obligat, așa au fost educați”
– etc., etc.

Asta, pe de alt parte, e „sarea și piperul” manipulatorilor din talk-show-uri:
– „V vom povesti despre o tragic poveste de dragoste – el voia s-o mnnce, iar ea dorea doar s fie mncat. Cine suntem noi, s-i judecm? Poate c asta e adevrata dragoste. Cine v credeți, ca s v opuneți iubirii?”

ncepe s v „sune” cunoscut?

Trecerea la etapa a cincea se face atunci cnd tema s-a „ncins” și se poate muta din categoria POPULAR n cea a POLITICii CURENTE.
ncepe pregtirea bazei legislative. Grupuri de lobby, aflate n preajma puterii, se consolideaz și ies din umbr. Sunt publicate sondaje care, chipurile, confirm marele procentaj al susțintorilor legalizrii canibalismului. n conștiința public se introduce o nou dogm – „interdicția interzicerii canibalismului”. E un simbol al liberalismului – toleranța ca o interdicție a interzicerii tabu-urilor, interzicerea prevenirii și corecțiilor abaterilor duntoare pentru societate.

n timpul acestei ultime etape, societatea e deja „zdrobit”.
Se adopt legi care schimb (distrug) normele existenței umane. Tema se „rostogolește” inevitabil ctre școli și grdinițe. Asta nseamn c urmtoarele generații vor crește lipsite complet de șanse de supraviețuire.

Așa s-a ntmplat și cu legalizarea pederastiei – acum „ei” pretind s fie numiți GAY.
Acum, sub ochii noștri, Europa ncearc legalizarea incestului și a eutanasierii copiilor.

FEREASTRA de oportunitți descris de OVERTON se „mișc” mai ușor ntr-o societate tolerant. ntr-o astfel de societate fr idealuri, nu exist o delimitare clar ntre bine și ru.

– Vreți s vorbiți despre faptul c mama dumneavoastr e o trtur?
– Vreți s publicați un articol despre asta?
– S cntați un cntec?
– S demonstrați, la urma urmei, c a fi trtur e normal și chiar necesar?
E exact tehnologia descris mai sus și se sprijin pe libertinaj.

Dac nu exist tabu-uri, nu exist nimic sacru.
Exist așa-numita libertate de exprimare, transformat n libertatea de dezumanizare. Sub ochii noștri se elimin ultimele obstacole ce protejeaz societatea de auto-distrugere. Acum, calea e deschis.

Crezi c nu vei reuși s schimbi nimic de unul singur? Ai perfect dreptate. Singur, omul nu poate nimic…
Dar, personal, ești obligat s rmi Om. OMUL e capabil s gseasc o soluție oricrei probleme. Și ceea ce nu vei putea de unul singur, vor reuși oamenii uniți de o idee comun.

Uit-te n jur…

sursahttps://mediocruladevarat.wordpress.com/2014/09/22/manipularea-pentru-tonti-sau-fereastra-overton/

, , , , ,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *