Nu voi scrie despre ziua național. Pentru mine ea are o dubl semnificație cci se suprapune cu o alt zi important pentru familia mea, prietenii știu de ce.

De ziua național voi publica un articol scris de un romn ce demonstreaz c exist nc conștiinț și mai ales conștientizarea pericolului cu care ne confruntm ca Neam. Inițial l-am citit pe yogaesoteric (i felicit pe aceast cale pentru atitudinea lor naționalist), și apoi n original pe pagina piatauniversitatii.com. Felicitri celor de la activenews care au popularizat articolul.

La mulți ani Romnia, la trecutu-ți mare, MARE VIITOR !!!

Ce idei legionare sunt interzise i de ce?

M-am referit pn acum la efectul legii 217/2015 asupra ncercrilor de condamnare a autorilor genocidului comunist i a celor care au mpiedicat pedepsirea vinovailor dup 1989- protejnd motenitorii criminalilor care s-au mbogit din prad.

Conex, am vorbit de efectul asupra ncercrilor de recunoatere i reparare (mcar moral) a daunelor cauzate victimelor (sau eroilor nfruntrii ocupantului sovietic). De faptul c pedepsirea “antisemiilor”, “nazitilor”,”fascitilor”, “legionarilor” s-a fcut deja, prin genocid juridic, i deci, ni se impune azi s criminalizm pe cei care i declar simpatia pentru nite romni vinovai (n majoritate zdrobitoare…) doar de patriotism activ/jertfelnic. Am semnalat c legea ncalc flagrant Constituia, nu numai la nivelul individual al libertii de opinie, exprimare i asociere, dar i la acela colectiv al independenei Romniei democratice- condiie incompatibil cu dictarea legilor dinafara cetii.

Pentru a nu periclita numitorul comun al revoltei fa de nclcarea drepturilor ceteneti i interesului naional, am lsat deoparte pn acum latura politic a problemei, potenial generatoare de polemici. Dar ca s nu cread adepii prezentului fr adncime c aceast dezbatere nu-i privete, trebuie abordat i aceast latur, fr timiditi impuse de corectitudinea politic pe cale de a depi n eficien terorea practicat de regimul comunist. Este important s cercetm care idei, atitudini i fapte ar putea fi reprimate n numele acestei legi, prin etichetarea lor ca “fasciste” sau “legionare”- ca s intuim un foarte posibil scop secund al legii, pe lng acela de a impune agenda condamnrii holocaustului n dauna aceleia a pedepsirii genocidului comunist.

Aparena obsesiilor fa de trecut camufleaz agenda care ne vizeaz frontal prezentul i viitorul. Pericolul real pentru aliana rpitorilor rii noastre este s adoptm atitudini neconvenabile fa de cotropitorii externi, combinai cu uzurpatorii interni ai statului romn. Sesiznd riscul ca naionalismul s determine rezisten fa de procesul colonizrii devastatoare a Romniei, inginerii cotiinelor masei ncearc s ne intimideze, delegitimnd/paraliznd etosul naional, instinctul comunitar, reflexul anticorpic. Umbra legionarilor e doar o int aparent- adevratul scop este combaterea acelor idei care ar putea deranja ocupaia actual a Romniei, n numele faptului c snt similare cu concepii care au dus la tragedii- n interbelic.

Ca s revelm aceast manevr a legiuitorilor, s pornim de la extrase din textul legii:

”[]Art.2. []prezenta ordonan de urgen reglementeaz interzicerea organizaiilor, simbolurilor i faptelor cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob [] Art.3 a) prin organizaie cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob se nelege orice grup format din trei sau mai multe persoane, care i desfoar activitatea temporar sau permanent, n scopul promovrii ideilor, concepiilor sau doctrinelor fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe, precum ura i violena pe motive etnice, rasiale sau religioase, superioritatea unor rase i inferioritatea altora, antisemitismul, incitarea la xenofobie, recurgerea la violen pentru schimbarea ordinii constituionale sau a instituiilor democratice, naionalismul extremist.[] Art.5 [] i fapta de a promova, n public, idei, concepii sau doctrine fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe, n sensul art. 2 lit. a), se pedepsete cu nchisoare de la 3 luni la 3 ani i interzicerea unor drepturi.[]Art.6 [] (3) Svrirea faptelor prevzute la alin. (1) i (2) prin intermediul unui sistem informatic constituie infraciune i se pedepsete cu nchisoare de la 6 luni la 5 ani.”

Atenie maxim la fragmentul: “schimbarea ordinii constituionale sau a instituiilor democratice, naionalismul extremist”. E un fel de lapsus, care trdeaz plenar inteniile liberticide. Nu e vorba deci numai de combaterea xenofobiei i urii etnice- obiectiv umanitar care ar fi de neles (dei nu cu forcepsul trebuie aprat). Ci de cuminirea plebei din colonie, ca i cum lanurile normelor existente nu ajungeau. Dac ne vom opune mafioilor sau ocupanilor care ne subjug, satelizeaz, distrug sau umilesc, vom dovedi eventual naionalism extrem, prin trimitere la atitudinile similare ale legionarilor (manifestate ntr-un context istoric puin neles de cei ce nu l-au studiat). Analogia cu prezentul putnd fi considerat cum vrea de ctre fiecare, inclusiv de judectorii care vor decide cine trebuie nchis pentru un anume tip de fapte i idei.

S ne amintim deci cteva dintre ideile celor care snt astzi declarai n bloc criminali, mpreun cu toate ideile lor, pentru c e foarte posibil ca de-abia unele dintre aceste idei s fie inta vie a promotorilor din umbr a legii:

1. Ideea ca resursele rii (pmntul n primul rnd) nu trebuie s cad n mna strinilor i c naionalitile conlocuitoare (ndeosebi cele venite de curnd i neasimilate) nu trebuie s domine viaa social, economic, cultural, politic. Aceasta fiind motivaia principal a antisemitismului din epoc, legionarii declannd un fel de rzboi civil pentru aceast cauz. i l-au pierdut, cu mari pierderi pentru toate prile beligerante. Nu tiu ct mai conteaz dac le dm sau nu (n vreo msur) dreptate- pentru ce au gndit sau fcut atunci. ntrebarea actualizant este: cui folosete azi ca ideologia naionalist s fie pus azi la slpul infamiei (orice putnd susine c a devenit “extremist”), ca “antisemitismul” s fie condamnat la Bucureti n timp ce ”antiromnismul” nu este (i nici pomeneal ca s fie incriminat la Tel Aviv) ?

2. Ideea c ptura politic a timpului era fatal corupt, c lucra pentru interese proprii sau strine i nu pentru cei pe care pretindea c i reprezint, deci c democraia era o fars. S presupunem c legionarii s-ar fi nelat n evaluarea situaiei din interbelic, c politicienii romni cu care s-au rzboit atunci au fost nite patrioi, pe care legionarii nu i-au neles, nct le-au deranjat funest ctitorirea Romniei Mari. nseamn asta c, pentru c a fost legionar, e venic greit (azi, de exemplu?) ideea c democraia/reprezentarea devine uor fars, c trebuie incriminat teza c politicienii captureaz/uzurp statul pentru a controla eficace populaia prins n capcan- n interesul pturii exploatatoare/profitoare?

3. Ideea c romnii trebuie s fie sudai ntr-un stat organic, s defineasc un corp naional coerent, sub polarizarea unui interes comun dominant, pentru a putea rezista disoluiei i cotropirii. Putem respinge aceast viziune ca gregar sau totalitar- mai ales dac sntem adepii libertii, alteritii, nonconformismului (cum snt eu, de exemplu). Dar interzicerea unei astfel de viziuni “integriste” nu poate dect conveni celor care ar dori dispariia organismului romnesc n magma “european” sau mondial. Culmea fiind c denunm “fascismul” ntr-o epoca n care dominaia absolut a statelor asupra populaiilor victim a devenit norm de civilizaie.

4. Ideea c romnul adevrat este obligatoriu cretin i statul trebuie s susin activ o credin de referin poate deranja pe aceia care vor s fie tratai camaraderete de conceteni, indiferent de orientarea lor religioas. Dar cine poate judeca – n contextul unei epoci rmase n urm- aspiraia la omogenitate metafizic a unui neam supus attor vicisitudini morale i unei presiuni “progresiste” distrugtoare de identitate? Denunarea “fundamentalismului cretin” de ctre cei care susin “excepionalismul evreiesc” fiind incongruent i dubioas. Cine are interesul s strneasc antisemitism cenzurnd cultul martirilor n bisericile n care romnii i caut azi sensul/refugiul?

5. Ideea c marile cauze trebuie pltite cu sacrificii, c puterea trebuie nfruntat brbtete, c eliberarea cere lupt, atunci cnd aciunea antisistem se lovete de aparatul juridico-represiv. Oricine poate deplnge/condamna ca inoportun/nociv ridicarea legionarilor mpotriva puternicilor vremii lor. Dar dac nsi ideea de rzboi contra uzurpatorilor statului, de micare de eliberare, este pus la stlpul infamiei- atunci aa zisul reglaj al conturilor cu istoria are alt scop: criminalizarea revoltei fa de mafiile care acapareaz statul. Acesta este evident rostul pentru care n aceast lege este penalizat “recurgerea la violen pentru schimbarea ordinii constituionale sau a instituiilor democratice”- o atitudine pe care legionarii ar fi compromis-o n veci.

6. Ideea c Romnia trebuie s se alture imperiilor n ascensiune, aparent ctigtoare, aparent purttoare a unor valori similare celor considerate benefice pentru noi. S-a dovedit deja ct a fost ea de perdant- fa de Germania lui Hitler sau URSS-ul lui Stalin. A incrimina azi acest tip de poziie vasal ar nsemna s nu ne mai gudurm josnic pe lng imperiul american – noul nostru stpn vremelnic. Cine vrea s prelungim capitularea din 1944, asumnd n continuare fr crcnire propaganda nvingtorilor notri (pn la pragul de a nu-i deranja, reprondu-le genocidul comunist) i agenda lor imperialist, trebuie s o lase mai moale cu aplecarea nazist sau fascist a legionarilor, zdrobii de un Antonescu-aliat cu Hitler i apoi de un PMR/PCR- aliat cu Stalin.

7. Ideea muncii voluntare/patriotice, dei grav compromis de regimul comunist, nu poate nici ea fi incriminat- ca principial nociv. Poate c e mai demn s munceti un timp gratis dect s fii taxat sau inflat continuu. Pledoaria pentru disciplina excesiv ne poate irita, dar nu putem nega eficacitatea ei n gestiunea unor proiecte. Ca s nu mai vorbim de ideea cultivrii muncii i cinstei- drept criterii de promovare n societate, pe care a vrea s vd cine o va declara vinovat. i mai snt multe “idei legionare”, cum ar fi denunarea individualismului, mercantilismului, speculei- care snt manifest adecvate actualitii- deci ar fi greu de justificat onorabil interzicerea lor.

8. n fine, “deasupra deasuprelor”, s incriminm poziia consecvent a legionarilor fa de comunism, pltit att de scump? Nici pe acest subiect nu putem spune c au avut dreptate ? S dm satisfacie urmailor celor care i-au mcelrit pe legionari, pentru c au opus rezisten instalrii comunismului? Pentru ce, pentru cine? Interesele pe care le putem presupune n spatele unei astfel de rsturnri a adevrului- ne dau fiori.

Ppuarii lumii de azi ncearc s ne dicteze trecutul ca s nu scpm ctre un alt viitor. Cei care recomand supuilor s adere la ideologia stpnilor pot fi presupui ageni ai acestora.

A dori s ni se explice care snt ideile legionare ce trebuie eradicate, nct s nu poat fi actualizate – pentru c snt socialmente nocive (i nu pentru c ar deveni arme contra sistemului care ne degradeaz patologic).

Explicitarea concepiilor, ideilor i faptelor incriminabile- ca legionare- este strict necesar nu numai pentru predictibilitatea juridic ci i pentru predictibilitate politic. Trebuie s tim ce fel de concepii, idei i fapte doresc de la noi cei care au puterea s ne dicteze legile. i pentru a ne putea conforma precis i pentru a ne putea opune precis.

Autor: Ioan Roca

Ioan Roca este un cercettor independent, participant la evenimentele din 1989, inginer.

, , ,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Shares