rapcea.ro: de astzi scriu editoriale pentru cteva noi publicații. Iat un prim material pe teme politice.

Democrația este cel mai bun sistem politic din lume cu o singur condiție: s funcționeze. Ultimii 26 de ani ne-au demonstrat c n Romnia, democrația nu funcționeaz. Ea a devenit doar un pretext, o aparenț ce confer legalitate și legitimitate conducerii Romniei de ctre aceiași oameni din umbr, beneficiari ai vechiului sistem comunist de dinainte de 1989. Acești beneficiari oculți ai vechiului regim sunt cei ce lanseaz pe scena politic romneasc și manipuleaz din umbr majoritatea partidelor și a politicienilor.

n aceste condiții, romnul de rnd a cam nceput s nțeleag c orice ar vota din 4 n 4 ani, nu conteaz, cci lucrurile nu s-au schimbat – indiferent de oamenii care au ajuns n Parlament sau la guvernare.
Marea problem a acestui sistem neo-comunist cu aparenț democratic rmne ns legitimitatea, sau mai bine zis lipsa ei. Atunci cnd prezența la vot scade la valori periculoase, așa cum s-a petrecut și n Romnia, poporul tinde s nu mai respecte autoritatea conductorilor aleși prin vot așa-zis democratic, fapt ce duce la fragilizarea autoritții instituțiilor. Presiunea se acumuleaz și erupe n nemulțumiri publice, proteste de strad iar uneori chiar n rzboaie civile, n care vechea conducere este rsturnat de la putere de cetțenii nemulțumiți.
Pentru a prentmpina acest scenariu, oculții ce conduc din umbr politica romneasc caut s lanseze periodic personaje politice noi, pentru a capta din nou ncrederea și speranța electoratului n posibilitatea remedierii strii de lucruri.
Acesta a fost motivul pentru care dup revolta general provocat de drama de la Colectiv, politicienii speriați vorbeau la televizor despre alegeri anticipate, n ideea de a calma spiritele amorsnd speranța n posibilitatea unei schimbri democratice. S-a vzut ns c oferta electoral rmnnd aceeași – excepție fcnd cei scoși nafara jocului politic de arestrile DNA-ului – alegerile anticipate nu reprezentau o soluție pentru a liniști spiritele. Și atunci s-a ales varianta schimbrii Guvernului.
Guvernul Ponta a ales s “cad” n aparenț, doar pentru a se replia n linia a doua a unui nou Guvern “tehnocrat”, format din oameni “onești” și “curați”, fr legturi vizibile cu partidele politice existente. De aici necesitatea mascaradei așa-ziselor consultri publice prezidențiale cu “strada”, sau cooptarea unor așa-ziși tehnocrați n spatele comisarului european Dacian Cioloș, cu permutrile și schimbrile grbite de miniștri, pentru a satisface ct de ct exigențele de imagine a cror unic miz era calmarea populației revoltate – prin relansarea speranței și ncrederii n noii guvernanți.
Schema folosit nu e una nou. Aceeași manevr a fost folosit de Convenția Democrat n 1996, cnd – cu binecuvntarea și susținerea noului președinte Emil Constantinescu, Guvernarea “tehnocratului” Ciorbea, cu cei “cincisprezece mii de specialiști” ai si, a mai irosit o dat speranța romnilor n corectitudinea celor cocoțați la crma țrii.
Dup cum s-a vzut, Guvernul Ciorbea nu a avut nici un specialist, a folosit tot infrastructura PSD-ului, eșund lamentabil dup doi ani de ținut firma sus n ochii prostimii, timp n care n spatele ei, la adpost de ochii romnilor, vechea nomenclatur comunist desvrșea jaful sistematic al industriei și economiei romnești.
Evident, totul a fost rodul unor nțelegeri politice, iar nu rezultatul naivitții sau lipsei de experienț a echipei PNȚ-ului. Ca dovad, domnul fost premier Victor Ciorbea, mutantul politicii romnești, s-a transformat din oponent al PSD-ului n aprigul susțintor al intereselor de clan al acestui partid-mafiot, fiind gratificat pentru aceasta cu poziția de “avocat” al Poporului, instituție de la conducerea creia ncearc n continuare cu disperare s apere – pe ct se poate, penalii din politica romneasc.
Revenind la “tehnocrații” guvernrii Cioloș, blbielile și permutrile din perioada de formare a guvernului ne-au convins pe deplin c acest guvern ncropit n prip, sub presiunea nevoii de legitimare a strzii, este unul fr unitate și strategie proprie.
Nou-nființatul Minister pentru Consultare Public si Dialog Civic, gndit s dea credibilitate noii puteri executive, nu a reușit s comunice cu nimeni n cele aproape 3 luni de guvernare, deși a primit mai multe solicitri din partea liderilor formali sau informali ai cetțenilor ieșiți n strad dup tragedia de la Colectiv.

raspuns minister

Ce este mai grav este c n linia a doua a guvernrii Cioloș regsim aceiași secretari de stat și directori de regionale din vechile guvernri, oameni promovați pe criterii politice, conectați la gștile și grupurile de interese din umbr, care au condus Romnia n ultimii 26 de ani. Aceștia nu pot fi schimbați prea ușor din funcții ntruct sunt “funcționari publici” ajunși pe post prin concursuri organizate “cu dedicație” de guvernrile precedente, iar ei au “agenda” lor proprie, ce nu are nimic de-a face cu idealurile generoase ale guvernului Cioloș.
n atari condiții, singura soluție ar fi cea folosit și de vechii guvernanți la schimbrile de putere de la Palatul Victoria: ordonanțe de guvern pentru restructurarea activitții serviciilor autoritților publice, ceea ce ar duce la organizarea de noi concursuri pentru ocuparea pozițiilor cheie din eșalonul doi al executivului.
Faptul c prim-ministrul Dacian Cioloș nu se grbește s “reorganizeze” administrația public, și implicit s o “scuture” de cpușele lsate de vechii guvernanți, nu poate nsemna dect un singur lucru – anume c și dumnealui a “czut la pace” cu oculții din spatele scenei politice, și nu se grbește s aplice cea mai important și necesar msur: depolitizarea administrației publice locale și centrale.
n aceste condiții, romnilor nu le rmne de fcut dect un singur lucru: s se organizeze temeinic n partide noi, fr penali, corupți și traseiști politici, și s accead la conducerea Romniei prin vot democratic, ca manifestare a ncrederii concetțenilor.
Este necesar ca cetțeanul de rnd s nțeleag c prin schimbarea legilor electorale, s-a ivit o șans nesperat, o breș n actualul sistem de clanuri mafiote, care poate duce la rsturnarea acestora.
Posibilitatea nființrii partidelor zonale, cu un numr minim de membrii, interzicerea bannerelor gigantice de campanie, care defavorizau partidele mici n raport cu cele cu buget mare, msurile de supraveghere a campaniilor electorale de ctre procurori, nsprirea pedepselor pentru mita electoral și votul multiplu, plus o serie de alte noi msuri – dau o șans real oamenilor de bun credinț, ce doresc s intre n politic pentru a munci n slujba celor ce i aleg.
Acum este momentul ca romnii s se scuture de pesimism, dezndejde și s ias din pasivitatea fatalist ce i-a caracterizat pn acum, pentru a se implica activ, fie ca și candidați, fie ca susțintori ai unor candidați curați, ne-afiliați la vechile grupri mafiote din politica romneasc.

surse: dinport.ro

soim.ro

, , , ,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *