Eurovizionul a ajuns un fel de instrument politic rsuflat, al crui scop inițial a fost depșit de evoluția Europei, la fel cum se pierde utilitatea apendicelui la omul modern.

Trebuia s fie simbolul unei Europe a națiunilor ce se ntrec muzical ntre ele, promovndu-și specificul și limba, pentru consolidarea unei “Europe unite n diversitatea ei” - cum frumos specifica un document programatic al Uniunii. Evident, aceea a fost doar o etap demult depșit. Astzi statele naționale ale Europei sucomb ca națiuni și identitate, una cte una, n fața deznaționalizrii prin multiculturalismul de tip marxist. Fragilitatea Națiunilor atrage prdtorii din alte continente mai barbare, la fel cum mirosul sngelui cprioarei rnite atrage lupii. Criza refugiaților este doar una dintre manifestrile exterioare ale bolii ce duce la groap națiunile europene. Alturi de ea sunt pierderea vitalitții europenilor, transpus n natalitate mai mic dect mortalitatea. Atunci cnd un popor nu mai are tineri, el devine btrn. ns odat cu btrnețea vine și uitarea, tradus n realitate prin pierderea tradițiilor, a legturii cu trecutul. Btrne și senile, popoarele Europei bjbie poticnindu-se pe crrile Timpului, iar sfrșitul lor este previzibil, dac nu se va activa instinctul de supraviețuire.

n acest context, remediile devin otrvuri. La fel, Eurovizionul a devenit din eveniment excepțional, de fraternitate și conștiinț de apartenenț la Continentul European, un mijloc de promovare a ciudțeniilor, antivalorilor și aberațiilor de tot felul. Datorit celor ce controleaz acest spectacol și rezultatele lui din culise, concursul este cștigat de la an la an numai de ciudați. Transexuali, homosexuali, lesbiene, rokeri demonici, de ai impresia c omul normal, europeanul reprezentativ, nu exist n acest concurs. Și dac exist, nu cștig.

Deoarece muzicienii și artiștii consacrați știu acest lucru, nu se pretau la un astfel de spectacol și refuz tacit participarea.

A trecut de mult vremea cnd Abba cștiga Eurovizionul. Era prin 1974, cu un an nainte de nașterea mea. Astzi, artiștii europeni cu succes la public ocolesc Eurovizionul. Privind n aceast sear la selecția pentru reprezentantul Romniei la Eurovizion, am avut un șoc. Numai iluștrii necunoscuți, artiști de mna a 2-a cu falsetul la ei, care cu greu ar fi luat preselecțiile la Vocea Romniei ! Nu o s vezi o pies de-a lui Inna sau Delia acolo. Nici pe Bitman sau Bnic. n schimb l vezi pe papagalul de Tristariu, disperat s se bage n seam pentru c nu a mai auzit nimeni nimic nou de el pe piața muzical, unde de altfel e declarat mort și ngropat. Și a venit cu un fel de Tornero, dar pe invers, ca un ecou al Cosmosului la Torneroul de acu n-șpe ani la care a participat micul chelios.

Dac așa se petrec lucrurile și n celelalte țri europene, cnd vine ovrba de preselecțiile de Eurovizion, e clar de ce iau premiul toți retarzii și afonii.

Mai mișto ar fi un Eurovizion al cștigtorilor din țrile n care s-a organizat “romnii/englezii/francezii/spaniolii au talent”, un fel de EUROPENII AU TALENT ?! CU siguranț ar fi mult mai reușit din punct de vedere vocal și artistic, dect bșinile de categorie B de pe scena Eurovizionului.

Prerea mea !

, , , , ,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *