Feed on
Posts
Comments

Suntem deranjați cu toții de spectrul scumpirilor asigurării auto obligatorii, fie că este vorba de firme sau persoane fizice. Guvernul tehnocrat Cioloș vrea să bage România în Europa într-un mod original, băgând în România serviciile la prețuri europene, fără a crește însă și veniturile autohtone în aceeași măsură.

Treaba asta a dus la proteste masive din partea transportatorilor, care își văd veniturile scăzute dramatic de creșterea cheltuielilor cu mașinile – în speță a RCA-ului.

Multe voci acuză Guvernul tehnocrat susținut de la Bruxelles că aceste măsuri pregătesc în realitate terenul pentru marile companii de transport europene, care astfel își vor vedea falimentată și înlăturată concurența internă de pe piața românească. Ipoteza tinde să devină credibilă, dacă analizăm și proaspetele măsuril fiscale propuse de guvern, ce presupuneau transferul costurilor asigurărilor sociale de la angajatori către angajați, favorizând, din noi, marile companii – despre care știm că nu prea sunt românești. Și dacă mai luăm în considerare și proaspectele modificări la legea asigurărilor medicale, potrivit cărora românii cu asigurări de sănătate plătite la zi își vor plăti din buzunar cheltuielile medicale provocate din propria culpă, deja bănuiala măsurilor anti-românești devine certitudine: avem un guvern european care prin măsurile propuse și puse în aplicare se dovedește a fi împotriva contribuabilului român !

 Și totuși, care e treaba cu RCA-ul ? De ce este atât de scump, raportat la venitul mediu al românului ?

Modivele sunt doar câteva:

  1. Proasta infrastructură a șoselelor Patriei, care se traduce în număr record de accidente rutiere. Ca să cităm din documentele Comisiei Europene, cu o rată de 91 de persoane decedate la un milion de locuitori, România este depășită doar de Letonia (106 de persoane decedate/un milion de locuitori) în rândul statelor membre UE în ceea ce privește numărul de morți din accidente rutiere. Treaba asta se transpune în daune pe care instanțele le acordă victimelor și familiilor lor, ceea ce înseamnă costuri mai mari decât în restul țărilor europene, pentru asigurători.

  2. Înșelăciuni masive în domeniul asigurărilor auto românești. Domeniul asigurărilor din România se confruntă cu un număr mai mare de fraude decât cele din alte țări europene. Adică oameni care își ciocnesc intenționat mașinile, în înțelegere frauduloasă cu agenții de asigurări. Și nu lovesc orice mașini, ci mașini scumpe. Deci și de aici rezultă pierderi masive, după cum ne spun rapoartele de audit ale marilor asiguratori de la noi.

  3. Românii cu mașini înregistrate în Bulgaria își asigură (normal !) mașinile în Bulgaria. Avem cel mai imbecil Guvern, și cele mai imbecile consilii locale ale primăriilor, pentru faptul că permit unor autvehicule înregistrate și asigurate în altă țară, să polueze și să circule în România pe termen nelimitat. În majoritatea țărilor europene, nu poți circula decât o perioadă limitată cu mașini înmatriculate în alte state, iar consiliile locale impun rovigniete pentru circulația în centrele marilor orașe, pentru mașinile înmatriculate în alte țări.

Umblă zvonul că, deși guvernul Cioloș a fost forțat să suspende momentan prin ordonanță de urgență creșterea RCA-ului pentru persoane juridice, va dubla în zilele următoare RCA-ul pentru persoane fizice. Să vezi atunci cum trecem cu toții pe biciclete la iarnă, exact ca hipsterii care au adus la putere Guvernul Cioloș, pedalând pe stradă pentru Colectiv !

loading...

Leave a Reply