Se împlinesc deja 3 ani de când am luat contactul (în această viaţă) cu învăţăturile Kalachakra Tantra. Mai mulţi prieteni m-au întrebat ce am realizat până la acest moment pe această cale, dacă această practică a schimbat ceva în mine, şi dacă da, ce anume.

Merită să prezint un scurt istoric al acestei practici, pentru a înţelege scopul ei.

Conform tradiţiei, practica Kalachakrei a fost adusă în secolul 8 din Shambala, regatul miticului rege Suchandra, înapoi în India iar de acolo în Tibet, unde s-a păstrat până în zilele noastre.

Această practică a fost predată de însuşi Budha, în secolul 5, în tărâmurile subtile, unde au primit această învăţătură mai mulţi învăţaţi care aveau capacitatea de a reuşi să ajungă în stare de absorbţie meditativă în acel tărâm.

Practica Kalachakra a fost cerută de cei din regatul Shambalei deoarece locuitorii acestui regat, care deja atinseseră un înalt nivel de elevare spirituală, percepeau că nu deţin mijloacele necesare pentru a depăşi chiar şi acel nivel pentru a obţine realizarea completă a Naturii Ultime.

Mijloacele şi metodele acestei căi sunt unice chiar şi în budhismul Vajrayana, ocupând un loc special în ansamblul celorlalte tantre.

La momentul la care am luat contactul cu această învăţătură, aveam câteva cunoştinţe generale despre budhism, primisem învăţături şi transmisii de la câţiva maeştri tibetani însă nu le-am pus niciodată în aplicare în mod sistematic, pentru a culege rezultatele preconizate.

Este greu să pui în aplicare un sistem care nu face parte din spaţiul tău geografic, cultural şi religios. Lipsa unor cunoştinţe de bază din tradiţia respectivă, prezenţa unor tipare mentale tipic occidentale precum şi condiţionările unei vieţi angrenate social sunt greu de schimbat în urma unui contact singular sau sporadic cu învăţăturile respective.

Deşi realizam valoarea lor imensă, nu reuşeam să mă rup de stilul meu de viaţă şi să îmi creez obişnuinţele unui studiu şi practici constante. La toate astea se adăuga şi o anumită stare de nesiguranţă cu privire la corectitudinea înţelegerii cu privire la învăţăturile primite, nesiguranţă care se amplifica pe măsură ce timpul trecea iar contactul cu învăţătorii respecivi se estompa.

Ei bine, meritele acumulate în trecut m-au condus la întrunirea condiţiilor optime pentru a putea practica în România o învăţătură extrem de rară şi de preţioasă: Kalachakra.

În esenţă, stadiile acestei practici sunt 3: preliminariile, generarea şi completitudinea.

În faza preliminariilor, acumulezi meritele şi înţelepciunea necesare pregătirii minţii şi obţinerii calităţilor necesare abordării căii tantrice: intenţia corectă, înţelegerea (la început intelectuală) a celor 4 nobile adevăruri, dezvoltarea bodhichittei, dezvoltarea legăturii (relaţiei) cu linia de maeştri, purificarea, dezvoltarea altruismului (dărniciei), primirea binecuvântărilor (împuternicirilor) de la maestru.

În faza generării, cunoaşterea dobândită iniţial teoretic este experimentată în mod intim sub forma extazului generat de uniunea idam-ului (Kalachakra cu Visvamata).

În faza de completitudine, experienţa se dobândeşte în mod non-conceptual, fiind experimentată şi stabilizată natura primordială a minţii.

Deşi mă aflu abia la începutul drumului, experimentez pe cale rezultatul, aspect specific căii tantrice. Pentru prima dată în această viaţă, am şansa să întrunesc toate condiţiile necesare abordării acestei căi: un învăţător calificat, accesul la învăţături autentice şi o sangha (comunitate) cu care să mă susţin reciproc.

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *