48 thoughts on “Din comorile budhismului tibetan

  1. “Propriul nostru spirit divin (Sinele Suprem -ATMAN) fiind de natură necreată (DHARMA-KAYA), ar fi o cauză de regret să nu-l revelăm cât mai repede în ființa noastră, rămânând mai departe pradă vâltorii iluziilor acestei lumi.”

    Asta e o traducere a la Misa, inventie a lui Bivolaru. Conceptul de Sine Atman nu exista in budismul tibetan, de unde provin aceste texte. Budismul trece mult dincolo de acest concept. Exact ca si la Phowa a la Misa: se proiecteaza Sinele Divin Atman (concept hindus) in “imparatia lui Dumnezeu Tatal” (concept crestin), prin intermediul unei practici yoghine de origine tantrica/budista/shivaita. O varza totala, specifica sistemului New-Age, caruia ii apartine de drept Gregorian Bivolaru.
    Traducerea corecta ar fi:

    “Propria noastra minte fiind de natura necreata (a Dharma-Kaia), ar fi o cauză de regret să o lasam pradă vâltorii iluziilor acestei lumi.”

    Textul pe care il analizezi face parte din cele “28 de categorii de invavaturi yoghine” si a fost compus de Gampopa.
    Aici gasesti o varianta corecta in engleza, fara aberatiile Misane:

    http://arfalpha.com/SupremePath/SupremePath.pdf

    Cum se poate recunoaste un individ care preda un sistem New Age? Simplu:
    – are o intelegere superficiala a conceptelor pe care le preda (extrase din diverse sisteme religioase)
    – extrage exact aspectele care ii convin, care se potrivesc cu scopurile lui de moment
    – pune laolalta concepte total contradictorii, fara ca macar sa isi dea seama de acest lucru
    – nu aprofundeaza cu adevarat nimic, ci doar gliseaza usor pe deasupra diverselor sisteme spirituale
    – pretinde (in general) ca amalgamul care a rezultat este o cale completa de evolutie spirituala
    – nu are niciodata un indrumator/maestru

  2. Intenselight ,iti multumim mult ptr toate dezavluirile si ptr lucrarile autentice pe care nu le pui la dispozitie;speram sa mergeti pina la capat cu dezvaluirile in numele Adevarului;asteptam si part 2 la art “sa-i cunoastem pe adevaratii autori ai cursurilor misa”;ar trebui facute publice mai pe larg aceste dovezi ptr ca cei care inca nu stiu cu ce se maninca misa sa fie avertizati si sa nu treaca si ei prin ce trec multi cursanti acum;si sa ia aminte la primul lucru care trebuie evitat din cele 10:
    The Ten Things To Be Avoided:
    1. Avoid a guru whose heart is set on acquiring worldly fame and possessions;g este fara indoiala ,cu probe de netagaduit ,acest gen de guru

  3. Si totusi atat conceptele de “sine” cat si de “Dumnezeu” se pare ca au patruns sub o forma “diluata” si in anumite ramuri ale budismului. Pe exmisa au fost derulate mai multe discutii in trecut pe aceasta tema. Doua exemple:
    http://www.exmisa.org/viewtopic.php?p=17800#p17800
    http://www.exmisa.org/viewtopic.php?p=36256#p36256
    Chestia asta n-are insa legatura cu sincretismul tipic misan manifestat in mod vizibil in traducerea citata de MR, pentru ca ma indoiesc ca cel/cea care a tradus textul in cauza era la curent cu lucrurile luate in discutie atunci pe exmisa. 🙂

  4. Pai asa putem incepe o discutie care nu se va mai termina nici peste o luna. Pentru ca exista chiar si texte budiste care folosesc termenul de Sine. Insa la modul general acceptat, conceptul de Sine Atman, asa cum este el folosit de Bivolaru, pare a fi preluat din sistemul Vedantic (asta se aseamana cel mai mult cu ce baguieste Bivolaru, desi niciodata nu poti fi sigur..), si acesta este in contradictie cu viziunea budista generala.
    Insa budismul este extrem extrem de complex. Acelasi termen poate avea semnificatii diferite de la o scoala la alta, si chiar si de la o perioada la alta. Un lucru stiu sigur: conceptul de Sine a la Bivolaru, nu se regaseste in traditiile tibetane din care el a “extras” Phowa. De fapt, cred ca conceptul de Sine a la Bivolaru nu se regaseste in mai nimic. E complet unic..

  5. ceea ce intenselight critica cu atata ardoare, adica asa zisa superficialitate la misa face parte din iluzia ce ii macina pe multi care suntem cantonati la nivelul mintii discursive si oscilante. daca bivolaru e new age atunci Gurdjief ce mai e?
    Tendinta aceasta de a pune etichete si a imparti in borcane totul caracterizeaza pe aceia care ori:
    a.) sunt nesiguri pe cunoasterea lor si tocmai aceasta(o nevoie) ii face sa fuga dupa un pamant solid al categorisirilor sau
    b.)doresc sa manipuleze pe aceia din categoria a.)

    viziunea de ansamblu este o calitate, mai ales acum cand sau scurs ceva civilizatii si numai suntem la nivel de Sumer, fiind necesara o suprapunere a conceptelor, pentru ca religia de orice fel fara obiectivare, fara punere in practica ramane ceea ce este, o metoda de subjugare a maselor si nu ceea ce ar trebui sa fie un instrument real de autocunoastere si transformare.
    cei care au capacitatea de a suprapune nu numai logic, ci si practic elementele esoterice descrise in diferite zone sau timpuri, merita un atent studiu.
    Rezultatele sunt intotdeauna masura eforturilor si a experientelor.
    Numai bine!

  6. Deci stai sa inteleg: mergi in orice traditie, la alegere: sufita, budista, isihasta, si vei descoperi, (asta daca nu o studiezi din carti, ci intri intr-o linie vie, cu un indrumator real, nu imaginar) ca lucrurile sunt foarte clare, fiecare etapa este f. bine descrisa (deoarece este f. bine cunoscuta) etc. Asta probabil din cauza ca “sunt nesiguri pe cunoastreea lor”? Toate aceste traditii care au dat mii de sfinti umanitatii, sunt nesigure? 🙂

    Ok, da viziunea de ansamblu este o calitate: insa pentru a avea o viziune de ansamblu, trebuie sa cunosti in prealabil foarte bine , in profunzime sistemele pe care vrei sa le compari, si din care vrei sa “suprapui logic si practic” diverse elemente, asupra carora vrei sa ai o viziune de ansamblu. Exista si in traditia budista astfel de miscari, care au avut un succes imens. Insa cei care le-au initiat erau experti in ceea ce comparau, si in teorie si in practica! La Misa avem de-a face cu niste amatori, care au trecut direct la partea de “extragere” a diverselor elemente, si alea copiate de prin carti de popularizare!
    Ok deci, sa vedem rezultatele! Unde sunt? Sa iasa in fata cine este de la Misa la nivelul lui Milarepa, Tilopa, Al-Hallaj, Serafim de Sarov, Arsenie Boca, etc. Au trecut cati ani de cand la Misa se practica yoga: 20? Sa iasa in fata un exemplu de realizare spirituala de la Misa, care sa catalizeze multimile asa cum au facut sfintii din toate traditiile, sa vindece bolnavii, sa invie mortii, sa aduca alinare celor in suferinta, sa faca miracole pentru cei orbi spiritual, etc! Criticati mereu “religiile” care reprezinta o “metoda de subjugare a maselor si nu ceea ce ar trebui sa fie un instrument real de autocunoastere si transformare”. Ce vorbe minunate! Insa asa cum e (de ex: ortodoxia a dat mii de sfinti! Pai sa il luam numai pe Arsenie Boca, care a facut pentru oameni mai mult decat au facut 10 miliarde de mici Bivolaru, in termeni de bine si adevar si de trezire a sufletului oamenilor. Vorbe, nunai vorbe! Posturile de genul asta sunt numai praf in ochi.

  7. Postarea ta lasa imprsia ca Misa este mult peste sistemele traditionale, care sunt invechite deci, si ca Misa sintetizeaza ce este mai bun din acestea, si este deci un sistem nou, superior. Cu abureala asta jalnica ati pacalit oamenii 20 de ani. Acum s-a terminat. Romanii au acces la traditia tantrica originala, nu la “imagini de ansamblu”, si pot sa compare. Omul se cunoaste dupa fapte, si un sistem dupa rezultate, nu dupa vorbe. Nu am vazut nici un rezultat serios la Misa, la nivelul traditiilor pe care pretindeti cu atata tupeu ca le-ati asimilat si depasit. Nici 1%!
    Vorbesti de lipit etichete. De ce nu mergi tu si lipesti etichete la Steaua Divina, pe un salar mizer de 350 lei, cat primesc yoghinii care lucreaza acolo! Da, atata castiga! Nu crezi, verifica!
    La vorbe si la sucit mintiile oamenilor sunteti foarte buni, insa cand vi se cere sa iesiti in fata cu ceva concret, in afara de filme porno nu veniti cu nimic. (caci doar purtatorul de cuvant al Misa a recunoscut ca 4 dintre aceste productii apartin Misa, ceea ce il face pe Bivolaru un mincinos, caci din cate imi amintesc, a declarat la tv, ca acestea nu apartin Misa, nu?),

  8. pt intenselight. la vorbele tale :
    ,,La vorbe si la sucit mintiile oamenilor sunteti foarte buni, insa cand vi se cere sa iesiti in fata cu ceva concret,”- eu m-am gandit sa-ti dau cateva citate din raspunsul lui DUMNEZEU care i l-a dat lui Svetlana Sauciuc, in rugaciune, unde EL ii spune acelei fete despre Grieg ca fiind mare maestru eliberat. deci, citez :

    Fiți conștienți că aveți în față un Model de Perfecțiune divină, un spirit excepțional care a venit pe acest pământ dintr-o mare iubire și o imensă compasiune. Un Maestru în toate științele spirituale despre care s-a auzit pe planeta voastră, un ocean de grație prin care Eu Mă manifest plenar, dar acest lucru nu ar fi fost posibil fără imensul său sacrificiu.

    Sunteți, oare, conștienți de câte existențe ați cerut acest lucru? Nu, dar ar fi cazul să deveniți și să-i dați Cezarului ce-i aparține, căci doar așa veți beneficia de Grația Mea. Atunci când îi aduceți ultragii și acuzații nedrepte, atunci nu Mă iubiți pe Mine. De aceea am ținut neapărat să vă spun aceste lucruri și pentru a nu se mai repeta ceea ce s-a petrecut anul trecut. Iată că prin revelarea tainei rugăciunii de 24 de ore și a comunicării cu Mine îmi este mai ușor să comunic cu voi lucruri pe care Maestrul vostru nu vi le-ar fi spus niciodată.

    deci, domnule ,,lumina intensa”, aibi grija, ca se pare ca ai intrat in conflict cu creatorul universului. daca EL insusi, Dumnezeu tatal, afirma despre Grieg cele de mai sus, cum de mai ai tu tupeu sa ne induci noua starea de indoiala demoniaca in maestrul nostru ?

  9. Acestea sunt tertipuri ieftine in manipulare insa nimeni nu va crede.
    va demontez propozitie cu propozitie toata expunerea, care este plina de exagerari,
    miscarea de yoga din Romania este miscarea care indreapta multi oameni catre Dumnezeu, tu stii aceasta, si probabil aceasta va doare, exista eficienta si pe alte cai, iar unele cai tot secte erau considerate la inceputuri.
    Reluand!
    1. nesiguri sunt aceia care incearca sa categoriseasca si sa eticheteze totul, pentru ca aceia din necunoastere sau dorinta de a calomnia, asta fac pun etichete, dovada, faptul ca atunci cand am clarificat un lucri ati vrut sa-l deformati, afirmand ca eu sustin ca sufismul sau budismul ar fi nesigure, nimic mai departe de adevar sufismul sau crestinismul autentic duc toate la acelasi Dumnezeu.
    2.”la misa avem parte de amatori”, acolo, atat cei care s-au desprins, cat si cei care mai lucreaza oficial sau neoficial, sunt intelectuali(multi din ei) cu 2-3 facultati care pe langa aceasta au mai studiat multe alte lucrari ceea ce echivaleaza cu doctorate in domenii(esoterice) pentru care nici nu exista in tara tematici,
    iar din punct de vedere practic exista oameni care practica scrierile sacre de ani de zile, unii peste 8 ore pe zi si care au ajuns altceva numai amatori NU!
    ma puneti cu astfel de afirmatii gratuite, sa apar si unele caricaturi de prin miscarea yoga care nu o reprezinta si care e neonest sa le mentionam.
    3. nicaieri nu se face spectacol cu puterile supranaturale, si aceia care le -au dobandit probabil nici nu se cunosc intre ei.
    iar atunci cand se cunosc odata cu sfintenia lor se manifesta, cumintenia, iar cei care ii afla ii pastreaza ca pe niste odoare fara sa le ridice statui sau sa le faca faima. De altfel, e in mod evident mai bine sa nu iasa in fata pentru demonstratii. Deh, Toma necredinciosul, are nevoie de dovezi atunci cand inima e impietrita, asa l-au chinuit si pe Padre Pio toata viata. Arsenie Boca e un mare sfant al Romaniei, iar cuvintele sale indreapta si vor indrepta caractere mult timp de acum inainte. Numai sa avem noi timp sa ne aplecam asupra predicilor sale, insa ce ar fi ca acum sa-i cautam in vorbe faptul ca nu a precizat ca a citat din Biblie, sau ca are un limbaj de lemn sau ca uneori avea un comportament care soca. Numai un smintit ar face asa ceva!

    Exemple de miracole enumerate de dvs, nu a realizat numai bivolaru, ci si multi din elevii lui si asta chiar la nivel de cotidian, pentru astfel de oameni intreaga lor viata e un exemplu de sfintenie, fiecare clipa, sau ceas este un prilej de miracole.

    De ce avem cu totii impresia ca va chinuiti sa calomniati?!
    Cursurile sunt “secrete” cu sensul de pretioase. pentru ca sunt sacre, nu pentru ca s-a dorit disimularea autorilor, este un mod divin in care ele au fost concepute chiar daca unele pasaje sunt preluate cu totul .
    chiar si arsenie boca, pe care dvs il invocati, predica din Sfintii Parinti cu modificari personale fara sa ii citeze.
    Imensul efort se pare ca nu-l vedeti, doar nodul in papura, capacitatea de sinteza din lucrari diferite, genialitatea cu care se fac analogiile, acestea va scapa.
    Oare de ce?

    5. Scoala de yoga din romania chiar este un sistem care integreaza intr-un mod inteligent si mai multe cai esoterice, face aceasta intr-un mod eficient; altfel un om deosebit ca dumneavoastra nu s-ar mai fi obosit sa o mentioneze. Pentru unii realizeaza aceasta intr-un mod mai eficient decat ar putea sa o faca alte cai deci am putea sa folosim termenul de superior. Pentru altii nu e potrivita, desi se cantoneaza sa o faca de ras din interior.

    6. cum altfel au acces romanii la traditia tantrica? sau chiar alte natii? atunci cand atat de clar nu au mai fost explicate aceste invataturi?

    7. exista rezultate vii, si pentru aceasta e doar nevoie sa intrebati.
    Uimitoare si veritabile alchimii!! Bravo lor!

    8. reveniti in final cu calomnii care nu va fac cinste! legat de 350lei.
    9. pudibonderia asta cu porno sa o transmiteti acolo unde tine, pentru ca doar aceia nu si vad barna din proprii ochi mai pot critica paiul din ochiul celorlalti, chiar nu vedeti ca in fiecare seara este viciat spatiul public de emisiuni cu starlete, iar filme cu eros transfigurator dvs va repugna?

    10. mi-a facut placere sa va raspund; si cu alta ocazie, daca voi mai avea ocazia si daca veti mentine discutia in limite civilizate si fara exagerari pentru impresia artistica.
    Cu urari de bine.

  10. Draga mea “concret” – akka Monicuța Dascălu:
    Ți s-au plâns cumva kk-yoghinii de la veseliei, din subordinea ta, că nu mai fac față cu postările la coments-uri, de ai decis să te implici personal ? Bun venit pe site-ul lui răpcică ! S-ar putea să aflați lucruri noi, chiar și voi, atoate știutorii în materie de yoga. Cel puțin până acum, Intenselight v-a cam rupt gura la capitolul argumentație și informație. În sfârșit v-ați găsit nașul ! Îl așteptăm și pe tătucul vostru Bivolaru să vină să își dea cu abureala pe aici, că de demonstrat ceva concret, mucles.

  11. @concret

    In legatura cu punctul 3.

    Ca studenta in cadrul unui program de masterat al Universitatii Bucuresti, cu o pregatire in domeniul filologic, pot sa-ti spun fara nicio problema ca ceea ce Grieg a facut (si s-a demonstrat in postarea lui Intenselight despre brosura cu Tara) in numeroase cursuri se numeste plagiat si are urmari foarte grave – nu e vorba numai de picarea cursului, care se intampla oricum, ci si de o posibila propunere ca studentul in cauza sa fie exmatriculat. Ceea ce a facut este nu numai o referire vaga la ideile altora, ci copierea cuvant cu cuvant a unor portiuni din textele originale, pe care apoi le-a prezentat cu subintelesul ca ar fi ale lui.

    O astfel de actiune este un plagiat foarte clar. Vezi: http://www.plagiarism.org/plag_article_types_of_plagiarism.html

    Nu l-am ascultat/citit niciodata pe Arsenie Boca, dar. Exista cazuri in care neprecizarea sursei nu este relevanta pentru ca este vorba de informatii care sunt considerate bine stiute de auditoriu. De ex, daca eu as vorbi despre semnificat si semnificant unui auditoriu format din profesorii mei de facultate, este destul sa pomenesc de ‘structuralism’, fara sa pomenesc ca acesti termeni au fost pusi in circulatie de Ferdinand de Saussure, pentru ca sunt foarte uzuali si nu este necesar sa fac istoria lor, sau sa explic structuralismul, pentru a-i folosi.

    Acest caz nu se aplica si lui GB, care prezenta informatiile oferite pe post de ‘secrete’ de care nu mai auzise nimeni.

    Faptul ca nu iti este clara gravitatea furtului intelectual savarsit de GB demonstreaza ca nu ai o pregatire intelectuala umanista – am inteles ca studentii la inginerie/matematica/ce-o fi sunt mai putin informati in directia asta, poate pentru ca ai mai putine de plagiat in acea directie. Crede-ma, insa, ca plagiatul este una dintre cele mai mari ofense pe care le poti comite – au fost exmatriculati studenti din cauza asta, altora li s-au revocat diplomenele, iar persoane din medii academice sau stiintifice si-au pierdut reputatia, credibilitatea si slujbele pentru plagiat.

    In legatura cu punctul 9.

    Problema nu este, din punctul meu de vedere, pudibonderia, ci faptul ca MISA se ascunde dupa deget – ‘uite filmul porno, nu e filmul porno’. Eu am spus mai demult ca cea mai buna politica care s-ar fi putut urma in acest caz ar fi fost recunoasterea si asumarea lor, ca dovada a integritatii MISA. Acum singura impresie creata este de ascundere a unui elefant dupa un spic de grau – nu numai ca MISA apare intr-o ipostaza de mincinoasa teribila, dar si de copil care nu vrea sa-si recunoasca greseala.

  12. “ceea ce intenselight critica cu atata ardoare, adica asa zisa superficialitate la misa face parte din iluzia ce ii macina pe multi care suntem cantonati la nivelul mintii discursive si oscilante”

    “Critic” fapte absolut obiective. Am cerut de mai multe ori celor care citesc ce scriu, sa verifice ceea ce am scris. Vor vedea ca toate informatiile sunt corecte. “Critic” afirmatii ale lui Gregorian Bivolaru, care se dovedesc a fi false. Ceea ce a facut el este PLAGIAT. Obiectiv vorbind. Oricine care are putina inteligenta, poate descoperi cu usurinta acest lucru. A incerca sa inregistrezi la Osim asa ceva, este deja neobrazare, tot obiectiv vorbind. Poate daca nu facea acest pas, saream peste acest capitol.

    2) ”la misa avem parte de amatori”, acolo, atat cei care s-au desprins, cat si cei care mai lucreaza oficial sau neoficial, sunt intelectuali(multi din ei) cu 2-3 facultati care pe langa aceasta au mai studiat multe alte lucrari ceea ce echivaleaza cu doctorate in domenii(esoterice) pentru care nici nu exista in tara tematici”

    Imi pare foarte rau, insa din ceea ce scrieti imi dau seama ca nu ati luat niciodata contact cu modul in care se studiaza traditional aceste lucruri. Pentru un titlu de Geshe, se studiaza intensiv (cate 12-16 ore pe zi) uneori aproape 25 de ani! Dupa care, dupa ce respectivul individ si-a dezvoltat mintea si intelegerea la un nivel rar egalat in occident, urmeaza o serie de retrageri meditative de lunga durata, in care transforma in realitate/experienta interioara, teoria invatata. Imi pare rau, insa imi dau seama ca dumneavoastra nu aveti un termen de comparatie. Eu il am, si stiu la ce nivel de studiu si practica sunt varfurile Misa, si pot sa va spun din nou, cu tristete: sunt amatori, daca este sa ii comparam cu cei pe a caror cale pretind ca merg.

    3) “nicaieri nu se face spectacol cu puterile supranaturale, si aceia care le -au dobandit probabil nici nu se cunosc intre ei.”

    Aceasi scuza, care din pacate NU se aplica situatiei de fata. Si am sa explic inca o data foarte clar, de ce.
    Gregorian Bivolaru a socat opinia publica prin actiunile sale. Acesta este un fapt care deja nu mai poate fi contestat. Prin urmare avem de-a face cu o situatie extrema. In astfel de situatii extreme, traditional/istoric vorbind, isi fac aparitia astfel de provocari extreme. Am dat deja un exemplu obiectiv, (culmea, legat tot de niste practici sexuale), in care am arata cum a reactionat (la ora actuala!) liderul spiritual al tantrismului tibetan – Dalai Lama intr-o astfel de situatie. I-a cerut pur si simplu, pe cale oficiala, concret, celui care pretindea prin comportamentul lui sexual ca are un anumit nivel, sa demonstreze niste capacitati paranormale specifice acelui nivel. Scurt si la obiect. Aici nu mai incap alte discutii.
    In istoria tantrismului mai exista astfel de exemple, aproape identice, in care diversi maestrii au socat opinia publica prin comportamentele lor sexuale “scandaloase”, si de fiecare data au scapat cu basmaua curata manifestand in public, in fata tuturor, anumite capacitati paranormale OBIECTIVE, care nu lasau loc de interpretari de nici un fel (cum ar fi situatia in care se aduc drept “dovezi” anumite “exemplificarii” ale unor “stari”, care pot fi puse foarte usor pe seama autosugestiei), si care au demonstrat chiar si celui mai adormit individ, ca au de-a face cu un individ caruia nu i se aplica regulile de conduita morala “clasice”.
    De exemplu, in traditia tantrica exista un mahasiddha care dupa ce a practicat (ca si calugar) ani de zile, in cadrul unei manastiri, conform metodelor clasice (deci fara a avea o partenera sexuala reala), a ajuns la un nivel de practica si realizare extrem de inalt, in care era necesara deja abordarea unor astfel de practici sexuale. Intr-o zi, cand acesta isi realiza linistit practicile sexuale, a fost zarit pe gaura cheii de catre niste confrati calugari (oare de ce trageau cu ochiul? :). Rezultatul? A fost expulzat rapid din manastire. Partea interesanta este ca acesta a acceptat cu calm decizia, si-a luat frumos partenera de mana, si a parasit manastirea, pasind linistit pe apa unui lac de langa manastire. In fata unei astfel de demonstratii de nezdruncinat, calugarii manastirii au realizat imediat ca regulile de conduita morala nu i se aplica colegului lor, asa ca au fugit dupa el, si-au cerut iertare si i-au cerut sa se intoarca in manastire. Accesta a acceptat si s-a intors in manastire, unde si-a continuat practicile sexuale in deplina liniste.
    (Din moment ce sustineti ca exista oameni care studiaza din greu la Misa, va las pe dumneavoastra sa imi spuneti cine a fost autorul acestei demonstratii extraordinare.)
    V-am dat deja 2 exemple, unul contemporan si unul istoric. Si pot sa va mai aduc multe altele. Situatia lui Gregorian Bivolaru este una extrema. Daca ar fi fost un individ care practica linistit, fara sa face prea mare valva, nimeni nu i-ar fi cerut niciodata sa demonstreze nimic. Insa in situatia de fata, astfel de teste sunt pe deplin justificate. Va atrag atentia ca in traditia Kalachakra exista chiar un text, in care se precizeaza clar practicantilor, sa nu se apuca sa violeze regulile de conduita/morale ale zonei in care traiesc, daca nu au ajuns deja la nivelul in care pot manifesta anumite siddhis-uri, deoarece s-ar putea sa aiba probleme! Adica exact situatia lui G. Bivolaru..
    Sper sa nu mai trebuiasca sa mai explic inca o data si inca o data de ce i-am cerut lui Gregorian Bivolaru sa demonstreze niste capacitati paranormale obiective. Situatia lui, repet, este una exrema, pe deplin cunoscuta in traditia tantrica, si din care se poate iesi cu fata curata doar intr-un singur mod. Daca refuza sa dea curs unei astfel de provocari, va fi privit la fel cum sunt priviti traditional toti cei care fac asa ceva: sunt considerati niste incapabili, niste escroci. Opinia publica il va sanctiona foarte dur.
    Va reamintesc faptul ca Gregorian Bivolaru a incercat deja o data sa amplifice credinta cursantilor in acest mod, prin acel material video pe care l-a trimis, in care aparea realizand acel banal truc (ce se poate invata si de pe youtube), in care misca acul unei busole. Deci domnul Bivolaru realizeaza cumva, ca situatia este deja mult prea grava, si ca doar o demonstratie paranormala mai poate salva barca Misa. Tot ce ii cerem este sa accepte sa realizeze intr-un laborator stiintific, o astfel de demonstratie de invizibilitate.

    4) “chiar si arsenie boca, pe care dvs il invocati, predica din Sfintii Parinti cu modificari personale fara sa ii citeze.
    Imensul efort se pare ca nu-l vedeti, doar nodul in papura, capacitatea de sinteza din lucrari diferite, genialitatea cu care se fac analogiile, acestea va scapa.
    Oare de ce?”
    Nu imi scapa nimic. Am citit cursurile cu mare atentie, inclusiv sursele originale din care au fost extrase. Insa vad foarte usor care este contributia personala a lui G Bivolaru. Aceasta este minima, si am demonstrat deja f. clar acest lucru in analiza cursului cu Tara, si am sa demonstrez acest lucru in continuare si cu alte cursuri. Plus ca stiu foarte bine ca de multe ori, nu Gregorian Bivolaru scria/traducea cursurile, ci Dan Bozaru. Insa nu vreau sa intru in amanunte. Sa presupunem ca imi inchipui in continuare ca toate cursurile au fost realizate/traduse de Gregorian Bivolaru…

    5). “Scoala de yoga din romania chiar este un sistem care integreaza intr-un mod inteligent si mai multe cai esoterice, face aceasta intr-un mod eficient; altfel un om deosebit ca dumneavoastra nu s-ar mai fi obosit sa o mentioneze. Pentru unii realizeaza aceasta intr-un mod mai eficient decat ar putea sa o faca alte cai deci am putea sa folosim termenul de superior. Pentru altii nu e potrivita, desi se cantoneaza sa o faca de ras din interior.”
    Nu sunt un om deosebit, nici pe departe! Doar unul foarte curios. Eficienta se demonstreaza concret, prin rezultate obiectivabile. Va rog studiati cu atentie literatura de specialitate. Faptul ca oamenii au “stari” mai bune, faptul ca pot sa desfasoare o activitate sexuala timp de 6 ore, toate acestea sunt usor de obtinut, chiar si fara nici un fel de practica tantrica! Vorbim despre calea tantrica: calea mahasiddhasilor, a celor care se jucau cu legile manifestarii, cei care la moarte nu lasa un corp fizic in urma, etc! Relizarea lor interioara era/este atat de profunda, incat jonglau/jongleaza cu legile fizicii!

    6) “cum altfel au acces romanii la traditia tantrica? sau chiar alte natii? atunci cand atat de clar nu au mai fost explicate aceste invataturi?”

    Simplu, sa mearga acolo unde aceasta traditie este inca foarte clar explicata! V-am dat deja exemple concrete, de locuri in care aceste invataturi sunt inca clar predate, si, cel mai importat lucru, sunt explicate corect! Si am sa mai aduc multe astfel de exemple si in viitor.
    La Misa aceste invataturi sunt foarte prost predate. E aberant sa iti inchipui ca poti invata tantra din carti..

    7)” reveniti in final cu calomnii care nu va fac cinste! legat de 350lei.”

    Din pacate nu este vorba despre o calomnie. Daca vreti, va pot da chiar si numele unei astfel de persoane, care lucreaza pe o suma atat de mizera. Imi este doar teama sa nu ii fac rau. Ve rog verificati!

    9. “pudibonderia asta cu porno sa o transmiteti acolo unde tine, pentru ca doar aceia nu si vad barna din proprii ochi mai pot critica paiul din ochiul celorlalti, chiar nu vedeti ca in fiecare seara este viciat spatiul public de emisiuni cu starlete, iar filme cu eros transfigurator dvs va repugna?”

    Prefer sa nu intru in discutii de acest gen. Nu de alta, insa sunt interminabile. Stiu doar un singur lucru: am vorbit cu mai multe persoane autorizate, de pe diverse linii tantrice autentice, si toti au fost socati de aceste activitati conexe desfasurate in cadrul Misa. Din cate imi amintesc, acesta a fost si motivul pentru care Misa a fost exclusa din Federatia Internationala de Yoga, nu?

    10) “Impresia artistica” a avut un scop clar: sa trezeasca oamenii din amorteala. De ex: exista inregistrari in care G. Bivolaru declara ca nu s-au realizat filme pornografice/”documentare” sexuale in cadrul Misa. Insa exista si o declaratie filmata a purtatoarei de cuvant a Misa, in care aceasta recunoaste cu nonsalanta ca s-au realizat astfel de filme. Cine minte?

  13. Am citit explicatiile dvs. la fiecare punct.
    Va multumesc ca ati avut rabdare sa le dati in parte si sa pastrati limitele decentei si ale logicii.
    Din pacate ele sunt subtiri si nu pot deveni contrargumente.

    Legat de miracole acestea sunt produse zi de zi de multi cautatori, chiar si de dvs., poate. miracolul nu este numai cand mergi pe apa sau imparti apele, poate va imaginati cat de fina este granita dintre miracol si cotidian, atunci cand traiesti fiecare clipa pentru Dumnezeu.

    Am citit si eu cursurile, precum si sursele sale, lucrari in engleza, franceza, insa daca dumneavoastra aveti o vendeta cu autorul asta nu inseamna ca aceste cursuri, care au o circulatie interioara, si care sunt baza unor initieri, chiar daca sinteze si conspecte, pot fi considerate plagiate, mai ales cand autorii au uneori 3000 sau 1300 de ani de cand le au scris(asta daca exista unele, chiar neavand), sau cand sunt comentarii sau sinteze(bihar) mai recente la acestea. cazurile pe care le ati citat exista, mai sunt si altele, pe care le stiu personal si care pentru ca sunt atat de evidente, nici nu se observa, insa din cauza uscaturilor, pierdeti esenta. Fara a intelege fondul.

    de ce ne lasati impresia de gica contra sau de scoliti farisei(in sensul istoric, nu peiorativ)? Din moment ce nu veniti dvs cu o demonstratie de tip tantric, din acelea pe care le invocati.
    nicicand un mare sfant nu a fost concomitent umplut de glorie, sunt 2 lucruri opuse, iar demonstratiile de tip tantric nu numai ca socheaza societatea, ci ii transforma pe autorii lor in niste marginali, ceea ce s-a intamplat de altfel si in cazul profesorului bivolaru.
    tantra este un focar de transformare si autocunoastere, prezenta, toate constientizate,
    aceasta permanenta modalitate de a fi este si presupune miracole, cei din jur uneori putand fi siderati, jigniti, scarbiti,
    iar cine nu poate digera aceasta cale sa nu o manance, dar nici sa nu discrediteze scrieri sacre de mii de ani.
    acel calugar din exemplul dvs, desi reprimit in manastire, a fost acceptat doar de fratii lui inapoi, societatea neacceptand in nici un caz concomitenta practicilor sale.
    Nu vedeti ca nu acesta este scopul:
    demonstrarea tuturor ca o cale este superioara alteia, mai ales una de tip tantric.
    Ci mai ales gasirea uneia potrivite laolalta cu practicarea si aprofundarea ei, altfel am fi precum acei suporteri infocati care nici macar nu au calcat vreodata iarba unui stadion.

    Haideti sa practicam mai mult si apoi o sa ne intalnim sa si dezbatem, concret pe tehnici, rezultatele.

    am ajuns sa consideram pe homosexuali,care sunt una din cauzele decaderii si distrugerii in Biblie in firescul societatii noastre, iar pe tantrici care fac parte din patrimoniul cultural si spiritual al acestei lumi ii judecam si ii punem la zid pentru ca noi nu intelegem modul lor direct si socant, uneori, de a predica iubirea, ca drum catre Divin.
    (si au scornit unii ca profesorul b nu respecta yama si nyama ca nu a recunoscut acele firme ca fiind porno, si deci, iata, a mintit, dupa parerea mea ar fi fost cel mai bine sa si le asume si pe acelea americane, asa aveti dreptate mai mult a derutat, insa este asta vreo problema, cine vrea vede padurea chiar si dupa uscaturi)

    un mare miracol este insasi viata noastra, faptul ca dvs traiti, combustia exceptionala, care inseamna viata in dumneavoastra, acesta este miracolul.

    poate un prieten.
    Si nu uitati miracolul sunteti chiar dvs atunci cand practicati, rezultatele nici macar nu sunt un scop in sine penTru ca pot deveni obstacole, rezultatele sunt doar borne fine, practica insa… produce miracole de o savoare…
    nu destinatia este fericirea, ci Calea…
    The Journey, my friend…

  14. @concret
    As putea si eu foarte usor sa continui demersul inceput de intenselight si altii si sa indic si alte exemple privind modul nu tocmai corect in care au fost preluate in cursuri informatii din diverse surse fara ca acestea din urma sa fie macar indicate sau privind unele actiuni mai controversate in care au fost implicate persoane cunoscute de la curs. Dar cred ca ar fi ceva redundant daca as proceda si eu in modul asta. Iar trecutul este deja dus si nu mai poate fi schimbat. O sa incerc in schimb sa procedez in mod ceva mai constructiv si sa propun niste posibile solutii(fie si unele cu caracter partial si destul de tardiv).
    a. In primul rand vreau sa mentionez o posibila o solutie deja propusa in urma cu ceva ani pe anumite forumuri privind problema surselor utilizate in elaborarea cursurilor si anume redactarea unei bibliografii a cursurilor care sa fie facuta publica pe site-ul oficial al MISA, yogaesoteric.net. Daca tot se face reclama cursurilor(in particular in varianta lor prin corespondenta) pe respectivul site, atunci ar fi o dovada de minima corectitudine publicarea unei astfel de bibliografii in paginile acestuia din urma. Si la urma urmei inmanarea catre studenti a bibliografiei unui curs(indiferent despre ce domeniu de studiu este vorba) este o practica banala in mediul academic. Lucru care ar trebui sa le fie extrem de familiar acelor multi intelectuali despre care afirmati ca frecventeaza cursurile MISA.
    Si nu cred ca elaborarea si redactarea unei astfel de bibliografii ar reprezenta un efort mult prea dificil pentru cei care se ocupa de coordonarea respectivelor cursuri. O astfel de bibliografie nu cred ca ar pune punct definitiv discutiilor de genul celor derulate acum aici, dar ar putea sa le diminueze semnificativ caracterul “aprig”. Si ar prezenta criticilor MISA-ei o dovada de bunavointa, o dovada ca se incearca totusi remedierea unor lipsuri indicate de acestia.
    b. Si in cazul filmelor(subiect care pe mine personal nu ma pasioneaza, dar l-ati adus in discutie) este vorba de lucruri deja savarsite in trecut si care acum nu mai pot fi “sterse” si facute inexistente. Ce-i facut e bun facut. Dar conteaza acum foarte mult cum reactionati atunci cand subiectul respectiv este reluat in discutie fie in mass-media(a se vedea exemplul recent privind actiunile mass-mediei din India) fie pe net. Incercarea de a trece sub tacere respectivul subiect(probabil in ideea ca subiectul ar fi uitat odata cu trecerea timpului) nu da in mod evident roadele scontate si ar trebui sa va fie deja foarte clar lucrul acesta – mai ales ca exista si unii jurnalisti(si nu numai) care sunt mai mereu pregatiti sa reia respectivul subiect sau sa il indice altora atunci cand se iveste vreo ocazie propice. La fel de contraproductiva este si balbaiala manifestata in unele luari de pozitie cand azi un reprezentant al MISA admite cu jumatate de gura ca filmele s-au facut(si au fost cica furate de procurori si comercializate de acestia prin Danemarca etc.) iar maine apare un articol prin site-urile sau blogurile afiliate miscarii in care se afirma ca de fapt ar fi minciuni afirmatiile privind existenta unor astfel de filme. Astfel de balbaieli nu pot genera decat o impresie de nesinceritate, facand publicul sa isi puna intrebarea daca nu cumva se incearca ascunderea si a altor lucruri.
    Este necesara in acest caz, zic eu, prezentarea clara(eventual intr-un articol pe yogaesoteric) a modului realizarii filmelor, cu explicatii detaliate privind motivatia ce a stat la baza participarii unor persoane situate intr-o pozitie de varf in ierarhia miscarii(ex. sotii Stoian) la turnarea unor astfel de filme si mai ales privind mesajele de ordin artistic si spiritual care se doreau a fi transmise publicului prin aceste filme(indiferent daca acest public se dorea initial a fi unul foarte restrans, pentru ca intre timp publicul general a fost deja expus multor imagini timp de cativa ani – este si asta un lucru care nu mai poate fi “sters”). “Erosul transfigurator” pe care l-ati mentionat nu este chiar atat de evident pentru orice privitor – nici macar pentru cei familiarizati cu subiecte ce tin de tantrism sau de erotism mistic(personal marturisesc ca in unele dintre filmele respective nu vad decat ceva pur comercial si banal, “profan”, dar sa zicem ca de vina in acest caz este faptul ca frumusetea sta in ochii privitorului). Iar in cazul in care anumite imagini mai si sunt prezentate publicului larg scoase din context si alaturate unor texte “indignate” de genul celor din Gardianul, efectul nu poate fi unul decat de soc si repulsie. Ceea ce face necesare, zic eu, astfel de precizari detaliate privind continutul acelor mesaje care s-au dorit de fapt a fi transmise de catre cei care au realizat filmele(ca s-a reusit sau nu pana la urma transmiterea lor corecta, este o alta problema – sunt multi fosti cursanti care au avut reactii negative dupa vizionarea filmelor in intregime chiar si in lipsa lecturarii comentariilor acide din presa). Si cum filmele respective au o legatura puternica cu MISA fie si doar prin faptul ca in ele au jucat multe persoane cu statut de cursanti sau chiar instructori la cursurile de yoga pe care le frecventati si dumneavoastra, astfel de precizari cred ca ar fi bine sa fie publicate pe yogaesoteric sau intr-o alta publicatie care apartine in mod oficial MISA. Sunt multe lucruri in joc in acest caz si daca se continua doar cu balbaieli si taceri (cel putin aparent) vinovate se poate repeta oricand un episod neplacut ca cel recent din India(cred ca stiti foarte bine ca orice ocazie favorabila folosirii existentei respectivelor filme in detrimentul imaginii miscarii va fi pana la urma folosita – v-ati facut in timp destul de multi dusmani in diverse cercuri – asa ca ar fi bine sa clarificati odata lucrurile pentru a mai diminua din vreme impactul unor astfel de potentiale intamplari neplacute).
    Sper sa nu vi se para ofensator modul in care mi-am expus parerile mai sus. Am incercat pe cat posibil sa le prezint intr-un mod neutru. Daca nu am reusit lucrul acesta imi fac de pe acum mea culpa.

  15. @concret:
    “nu inseamna ca aceste cursuri, care au o circulatie interioara, si care sunt baza unor initieri, chiar daca sinteze si conspecte, pot fi considerate plagiate, mai ales cand autorii au uneori 3000 sau 1300 de ani de cand le au scris”

    Satprem (Bernard Enginger) a murit in 2007, pe 9 aprilie.
    Cursurile erau deja in circulatie la data aceea.
    Mira Aditi si The Mother’s International School ( Sri Aurobindo ashram) detin copyright-ul asupra operelor lui Satprem.
    Personal sunt curioasa ce parere au acestia despre plagiatul demonstrat de Intenselight.
    Daca Intenselight este de acord, o sa le trimit articolul acesta tradus de mine in engleza.

  16. @concret – “am ajuns sa consideram pe homosexuali,care sunt una din cauzele decaderii si distrugerii in Biblie in firescul societatii noastre, iar pe tantrici care fac parte din patrimoniul cultural si spiritual al acestei lumi ii judecam si ii punem la zid pentru ca noi nu intelegem modul lor direct si socant, uneori, de a predica iubirea, ca drum catre Divin.”
    Care sunt criteriile pe baza carora ati facut afirmatia ca tantricii ar face parte din “patrimoniul cultural si spiritual al acestei lumi”? Nu sustin ca nu ar fi asa, sper sa nu ma intelegeti gresit, dar chiar ma intereseaza sa vad care sunt criteriile respective.
    Acum in ce priveste homosexualitatea, ea este destul de prezenta, mai explicit sau mai voalat, in dialogurile lui Platon(vedeti ca exemple Banchetul, Phaidros si Charmides). Si nu este prezentata acolo in mod negativ, ba din contra. Face lucrul asta cumva ca si homosexualii sa fie parte din “patrimoniul cultural si spiritual al acestei lumi”?
    Nu incerc acum sa promovez respectiva orientare sexuala(care nici nu ma atrage din punct de vedere personal), dar vreau sa vad daca nu cumva in acest caz poate fi vorba cumva de niste standarde duble de genul celor folosite de exemplu pe la grupurile de shakti atunci cand bisexualitatea feminina este prezentata ca fiind ceva cel putin tolerabil, daca nu chiar recomandat, spre deosebire de bisexualitatea masculina, care este considerata in mod categoric ca fiind ceva profund negativ.
    Sper sa nu interpretati in mod gresit cele scrise de mine mai sus ca reprezentand vreun atac voalat. Astept sa vad argumentele pe care le puteti aduce in acest caz, daca sunteti de acord cu o astfel de discutie.

  17. Erata:
    “…dar vreau sa vad daca nu cumva in acest caz poate fi vorba cumva de niste standarde duble(cel putin aparent) de genul celor folosite de exemplu pe la grupurile de shakti…”

  18. L.E. Ma refeream la lucrarea lui Satprem , din ultimul articol al lui Intenselight, dar am scris aici ca reply pentru “concret”.

  19. gigel are cateva propuneri oneste in primul mesaj.

    mai jos in ultimul se vede clar ca este o persoana care nu practica sau studiaza, ci este supus efectului de telefon fara fir, adica transmiterea orala mai ales cand este facuta cu scop de a denatura poate pierde ceea ce se transmite de fapt, imi pare rau dar este necesara aprofundarea si mai ales practica tehnicilor si a conceptelor, ma refer aici la “dublul standard”, inainte de al e critica.

    ceea ce s-a intamplat in india este un act de vandalism impotriva spiritualitatii, acolo “cultura” de tip can-can, are mare amploare si nu ma mir de ceea ce s-a petrecut parca e primul meleag unde in ultimele milenii se petrece asa?

    legat de ceea ce sustine felina ea poate sa si continue demersul insa nu va avea nici un succes din moment ce acele cursuri nu au fost publicate nicaieri, fara drepturi de autor, nici macar vandute.
    eu cred ca ele valoreaza mai mult decat valoarea lor in aur din moment ce accesul la acele informatiii se face neingradit, direct sintetizat si conspectat, are o asa bibliografie bogata, confirmata si apreciata de toti. si personal regret acum ca nu le am aprofundat mai bine pana acum, asa cum poate dumneavoastra ati facut-o cu bune sau paradoxal, chiar cu rele intentii.

    pai unde in lumea asta mai poti avea asa pe tava hrana spirituala tradusa, conspectata, sintetizata, si gratuit!!! pt ca trebuie sa recunoastem cu cotiztiile acelea nu se platesc nici chiriile salilor, daramite transportul lectorilor. iar intre noi fie vorba oamenii vin la sala mai mult pt practica, cursurile fiind subiect de studiu aprofundat doar atunci cand se doreste aceasta.

    acest tam tam pe marginea plagiatului il puteti face oricat insa fara vreun efect din moment ce nu exista mobilul.

    cursurile nu se vand cu isbn,

    oricum efortul lui intenselight merita apreciat.
    SINCER. el va poate spune locul tantrismului , in patrimoniul … .
    pacat ca motivatia lui intenselight nu e pozitiva.

    mentionez ca nu am raspuns la toate, am si eu limitarile mele.

  20. @concret:

    -poate cursrurile nu au isbn, dar cartile publicate de GB au, iar demersul meu este mai amplu , nu o sa se rezume la cursuri.
    -nu crede nimeni ca aceste cursuri se dadeau gratis, din contra, daca nu plateai taxa , nu primeai cursuri tiparite.

  21. @concret
    Chiar daca nu se vand cursurile cu ISBN(dar se percepe totusi taxa pentru frecventarea cursurilor), publicarea unei bibliografii accesibila publicului larg ar constitui un act de corectitudine intelectuala si ar putea contribui macar la calmarea(fie ea si partiala) unor controverse.

  22. @concret
    “mai jos in ultimul se vede clar ca este o persoana care nu practica sau studiaza, ci este supus efectului de telefon fara fir, adica transmiterea orala mai ales cand este facuta cu scop de a denatura poate pierde ceea ce se transmite de fapt, imi pare rau dar este necesara aprofundarea si mai ales practica tehnicilor si a conceptelor, ma refer aici la “dublul standard”, inainte de al e critica.”
    Nu e vorba doar de “telefonul fara fir” in cazul meu. Am studiat in amanuntime intr-o perioada cartea “Secretele amorului transfigurator extatic”, de Penny Slinger si Nik Douglas, carte tradusa in romana de Dan Bozaru, daca nu ma insel, si aflata intr-o foarte mare voga intr-o perioada printre cursanti(si stiu de la nevasta-mea ca in respectiva perioada primise ca “tema” de la coordonatoarea grupului ei de shakti sa studieze respectiva carte – trebuia sa dea apoi si un gen de mini-examen teoretic). Am vazut cam ce argumente erau aduse acolo pentru acceptabilitatea raporturilor erotice intre femei vs. inacceptabilitatea unor raporturi similare intre barbati. Numai ca unele dintre argumentele respective mi s-au parut slabe, altele mi s-au parut bazate pe o cunoastere rudimentara a unor realitati istorice(ex. subiectul homosexualitatii masculine in Grecia antica, care e pomenit in treacat in carte si care pare sa nu fi fost prea bine cunoscut de cei doi autori), iar pentru altele nu am gasit nici o confirmare in alte surse – de exemplu pentru practicarea raporturilor erotice intre femei in cadrul tantrismului, asta in conditiile in care am citit apoi orice traducere mi-a picat in mana in engleza sau franceza a unor texte clasice tantrice, cum ar fi Hevajra(traducere integrala), Candamaharosana(traducere partiala facuta de Christopher George), Guhyasamaja(traducere integrala), Kalachakra(3 capitole din 5, traduse de autori diferiti fiecare), capitolul 29 din Tantraloka(tradus de Dupuche) etc.(cea mai mare parte a traducerilor pomenite de mine exista si online pe vajrayana.faithweb.com) Si in afara de sursa neo-tantrica reprezentata de “Secretele amorului…”, eu nu am gasit alta sursa tantrica autentica(am preferat ca regula generala traducerile efectuate de reprezentanti ai mediului academic) in care sa fie sustinut caracterul traditional tantric al respectivei practici(“dublul yin”, ca sa folosesc un eufemism inspirat din “Secrete”, acolo unde se face apel si la traditiile taoiste, nu numai la cele tantrice).
    Iar in ultimii ani am vazut ca practicarea unor raporturi erotice intre femei a fost in mod repetat incurajata pe yogaesoteric(a tot fost mentionata in articolele consacrate unor tehnici erotice practicate cu anumite ocazii mai speciale cum ar fi zilele dedicate unor zeite din traditia Mahavidya), in timp ce homosexualitatea masculina a fost dur criticata de cateva ori. Asa ca as fi curios sa vad daca puteti aduce si alte argumente decat cele expuse in “Secrete” in legatura cu respectiva diferenta frapanta existenta in tratarea celor doua tipuri de homosexualitate/bisexualitate(feminina vs. masculina).

  23. pt felina: nu exista carte publicata fara bibliografie, din ce imi aduc eu aminte, deci dead end, atata tevatura vanzoleala pt nimic asta ca si cu drogurile si traficul de persoane.

    pt gigel: dvs aveti ceva impotriva cursurilor, v-a parasit sotia, sau pe ea a parasit-o cineva?, de ce in toate aceste postari(nu numai a dv) se simte o impregnare de ura personala, asta e! in relatii cand simti ca pierzi nu pierde lectia, si eu am pierdut dar de fapt sufletul a avut intotdeauna de castigat.

    va rog sa spuneti ce scrie in secretele despre relatiile intre femei!

    despre relatii homosexuale la misa nu se poate vb din moment ce s-a spus clar ca siva fara sakti si reciproc ar fi un non sens, deci putem vb doar de un bisexualism, care e pe cat de rar si temporar, pe atat de inflamant pt exterior datorita incitarii pe care o provoaca.
    oricum nu cred ca exista barbat care sa nu fie incitat numai la gandul unei astfel de relatii intre femei, iar ca femeie e o chestie de alegere personala, pentru majoritatea de oriunde este un tabu.
    nu mai considerati ca orica om care frecventeaza deja un curs de yoga este deja un yoghin, in occident sunt mii de cursuri in fiecare tara, oamenii merg acolo mai mult pt hatha yoga si efectele la nivel fizic si fiziologic, la noi chiar daca preponderent cautarea este mai mult de ordin interior(nu au romanii banii de hatha yoga iar cei care au ori se duc la aerobic ori isi iau instrctor personal de yoga), asta nu inseamna ca odata ce s-au inscris la un curs misa gata au si devenit yoghini. yohini autentici sunt, si aici intenselight are dreptate, putini.
    totul tine de practica

    cat despre textele sacre cu prectici f+f mai cautati, chiar si eliade mentioneaza.

    cat despre relatiile intre sexe fundamentul lor trebuie sa fie iubirea,
    altfel ele raman doar anateme ale destinului fie ele, bi sau hetero.
    cele homo intre barbati fiind prin ele insele o malfunctionalitate, care poate aduce numai nefericire, aceste relatii fiind folosite in invocarea diavolului. un pacat al firii, chiar daca acum acceptat de lege sau de medicina.
    oricum homosexualitatea nu are nici in clin, nici in maneca cu nici o forma de spiritualitate, nici chiar in cele arhaice, acestea sunt perfect paralele!

    homosexualitatea este o forma de degradare umana, un apanaj al exceselor si hipersexualizarii societatii si un efect al luxului. chiar daca unii homosexuali pot avea o viata profesionala sau artistica la nivel inalt sau chiar de varf.. din pacate aceste exemple dpdv personal in timp pot ajunge niste epave.

    cat despre plata cursurilor am spus mai sus, mie si asa mi se pare ca taxa e prea mica 65 ron pentru 4 sedinte de practica asana plus pranayama de cate 3 ore, saru mana, daca mai primesc si un conspect in plus din niste tratate sau lucrari chit ca sunt traduceri cu adaugiri si explicatii, plus rasp la orice intrebari, eu zic ca s au orgnizat destul de bine.
    la doctor daca ma duc imi cere 100ron doar pt o ora si nu stiu daca imi face bine . la ei se cere 5lei pe ora si daca nu vreau, nu ma mai duc, !!!

    e o chestiune de alegere personala.
    no offence.

  24. nu stiu ce vreti sa spuneti cu subiectul sexualitatii masculine din grecia antica recunosc ca NU STIU.
    insa daca dvs ne puteti spune…., daca nu tac si ma documentez…

  25. @concret:

    “putem vb doar de un bisexualism, care e pe cat de rar si temporar, pe atat de inflamant pt exterior datorita incitarii pe care o provoaca.
    oricum nu cred ca exista barbat care sa nu fie incitat numai la gandul unei astfel de relatii intre femei, iar ca femeie e o chestie de alegere personala, pentru majoritatea de oriunde este un tabu.”

    Singura problema cu rationamentul asta este ca exista un numar mare de femei care sunt incitate de gandul unei ‘astfel de relatii’ intre barbati.

  26. @concret – “pt felina: nu exista carte publicata fara bibliografie, din ce imi aduc eu aminte, deci dead end, atata tevatura vanzoleala pt nimic asta ca si cu drogurile si traficul de persoane.”

    Nu sunt Felina dar o sa raspund eu in locul ei in cazul asta. 🙂 Eu imi aduc aminte de o carte publicata in 1999(parca la fosta editura Sophia, actuala Lux Sublima – trebuie sa verific atunci cand ajung acasa) si anume o traducere efectuata de Simona Trandafir si Teodor Sebastian a unei traduceri dintr-o limba occidentala a textului Prathyabhijnahrdaya a lui Kshemaraja. Ei, cartea aia nu numai ca nu are bibliografie, dar pe una dintre primele pagini mai si scrie ceva de genul “traducere efectuata de…”, fara sa se specifice apoi si care e de fapt sursa traducerii(eu banuiesc ca e vorba de Jaideva Singh in cazul asta). Ceea ce e si un pic ridicol daca stai sa te gandesti mai bine. 🙂
    Apropo, Trandafirii pe vremea aia inca nu se separasera de MISA, iar editura(daca nu tin eu prost minte) nu a intrat in rastimp in patrimoniul Kamala ci a ramas afiliata MISA-ei.
    Iar eu zic ca mai exista si alte carti publicate prin anii ’90 care sufera de “boli” similare. Aia a fost si o perioada oarecum haotica pe piata de carte privita in ansamblu(cel putin la inceputul anilor ’90 parca nici nu exista vreo lege functionala privind copyrightul, daca tin eu bine minte).

  27. @concret – “pt gigel: dvs aveti ceva impotriva cursurilor, v-a parasit sotia, sau pe ea a parasit-o cineva?, de ce in toate aceste postari(nu numai a dv) se simte o impregnare de ura personala, asta e! in relatii cand simti ca pierzi nu pierde lectia, si eu am pierdut dar de fapt sufletul a avut intotdeauna de castigat.”

    Nu m-a parasit sotia si nici pe ea n-a parasit-o altcineva. 🙂 Nu stiu de unde ati tras concluzia asta. 🙂 Am mentionat-o pe sotia mea doar pentru a arata ca am avut si am si acum o sursa de informatii de incredere privind ideile care se vehiculau pe la grupul de shakti(asta apropo de “telefonul fara fir” 🙂 ).
    Si unde anume in mesajele mele anterioare se simte o “impregnare de ura personala”? 🙂 Nu vreti sa indicati macar un citat ilustrativ in privinta asta?

  28. @concret – “cat despre textele sacre cu prectici f+f mai cautati, chiar si eliade mentioneaza.”

    Eliade? Unde? Nu puteti sa imi precizati titlul cartii, pentru ca dupa aia ma descurc singur sa caut pasajele relevante?

    “va rog sa spuneti ce scrie in secretele despre relatiile intre femei!”

    Ca sa va pot da detalii direct din carte ar trebui sa ajung intai acasa si sa iau cartea din biblioteca. 🙂 Lucru care de fapt nici nu cred ca e necesar pentru ca idei din cartea respectiva sunt postate online si pe un site realizat de persoane de la curs:

    http://tantramag.com/woman/art48.html
    http://tantramag.com/woman/art49.html

    Si un link in plus ca sa nu existe dubii privind afilierea site-ului:

    http://www.tantramag.com/classes.html

    Uite cateva afirmatii din textele indicate de primele doua linkuri, afirmatii pentru care eu nu am gasit sustinere in textele clasice tantrice pe care le-am consultat:
    “In India, it is normal and even healthy that women love each other, and that they have sexual relationships with one another.
    However, this implies that they also have a male lover. The girls of high social stature were raised in the company of SAKHI – girls coming from poor families, who were considered and treated as sisters of the rich girl.”

    “Unlike male homosexuality, which is considered sinful, Sapphic love was never looked upon as a sin or an insult for the Hindu law. The miniature paintings dating from the medieval period often show several women caressing each other.
    For instance, the paintings presenting Krishna and his Gopi-s, often related to the Gopi-s in an erotic manner, that is they are presented in passionate sensual embraces.
    The Tantric and Buddhist literature contain a multitude of references to the extraordinary regenerative and transcendental power inherent in such communities of sisters. This teaching is especially underlined in the Taoist tradition.”

    “The Tantric and Taoist teachings share the same perspective on this aspect, and even encourage the sexual relationships with continence , between women, but indicating also that the women should also have a male lover.”

    Acum o sa fiu un pic rautacios, dar eu ma intreb cum ar fi reactionat cei de la Times of India daca cineva le-ar fi zis ca relatiile erotice intre femei sunt general acceptate in India si, mai mult decat atat, ca nu intra in contradictie cu normele traditionale hinduse(asta mai ales ca in Legea lui Manu, Manusmriti, este prevazuta cel putin o pedeapsa cu raderea in cap si taierea a doua degete in cazul unor astfel de relatii). 😀

  29. @concret – “nu stiu ce vreti sa spuneti cu subiectul sexualitatii masculine din grecia antica recunosc ca NU STIU.
    insa daca dvs ne puteti spune…., daca nu tac si ma documentez…”

    Daca tin eu bine minte(ar trebui sa ma uit in carte sa verific), cei doi autori(Nik Douglas si Penny Slinger) asociaza practica homosexualitatii la greci cu perioada de sfarsit a civilizatiei lor si chiar o considera cumva a fi cauza declinului acesteia. Problema e ca de fapt homosexualitatea la greci era foarte raspandita inca incepand cu invazia doriana, cel putin, iar lucrul asta a fost caracteristic si inceputului civilizatiei grecesti clasice si apogeului acesteia. Nu e vorba in acest caz doar de un fenomen “degenerativ” care s-a manifestat doar la sfarsitul civilizatiei respective ci de un fenomen care a fost prezent inca de pe la inceputurile ei. Si care a supravietuit si dupa aceea, in timpul ocupatiei romane, si a inceput sa dispara de-abia dupa crestinare.
    Asta era doar un mic exemplu de informatie inexacta sesizata de mine in cartea respectiva, fara prea mare importanta luat in sine(mi-am adus aminte de el in particular pentru ca ati abordat subiectul homosexualitatii mai sus – de-altfel de-aia am si deschis toata discutia asta; subiectul nu ma pasioneaza extrem de tare in mod particular).

  30. theothersarshi
    Singura problema cu rationamentul asta este ca exista un numar mare de femei care sunt incitate de gandul unei ‘astfel de relatii’ intre barbati.

    pai vedeti, v-ati dat seama ca asa cum yinul nu e yang nici barbatul nu e femeie, ei nici macar opusi nu sunt, ci complemantari.
    de aceea este fascinant jocul energiilor intre barbat si femeie, asta in general vorbind.

  31. @ concret:
    “Semnale si odine francmasonice secrete transmise prin presa” – doar un mic exemplu de plagiat CU isbn FARA bibliografie.

  32. unde anume in mesajele mele anterioare se simte o “impregnare de ura personala”?

    ei atunci retractez pentru ca nicaieri nu apare la dvs asa ceva, eu am dedus doar din mometul care ati adus-o in discutie pe sotie, prea aduceati ca disperata aia care apare la shoul lui maruta, si care A FOST parasita.

    tot repectul

  33. Acum o sa fiu un pic rautacios, dar eu ma intreb cum ar fi reactionat cei de la Times of India daca cineva le-ar fi zis ca relatiile erotice intre femei sunt general acceptate in India si, mai mult decat atat, ca nu intra in contradictie cu normele traditionale hinduse.

    din moment ce scrieti pe blogul domnului rapcea ma intreb daca pt dvs mai are vreo relevanta ce scrie in ziarele din ziua de azi. tinem cont ca redactorul sef de la Times face parte din gr bilederb, iar asa cum spuneam acolo nivelul presei e mai jos decat in romania, acolo cele mai pretentioase ziare au nivelul can canului de la noi, deh acolo trebuie sa manipuleze si sa tina in lesa un miliard, la noi e mai simplu.

    cat depsre acele picturi cu gopiuri , ce sa mai facem acum? faptul e consumat, asa cum ziceati mai sus, daca se sarutau si se mangaiau, ce sa ma facem acum… ca doar n-o sa le zicem actrite porno…
    cand ajung acasa va indic lucrarea lui eliade…

  34. Problema e ca de fapt homosexualitatea la greci era foarte raspandita inca incepand cu invazia doriana, cel putin, iar lucrul asta a fost caracteristic si inceputului civilizatiei grecesti clasice si apogeului acesteia. Nu e vorba in acest caz doar de un fenomen “degenerativ” care s-a manifestat doar la sfarsitul civilizatiei respective ci de un fenomen care a fost prezent inca de pe la inceputurile ei. Si care a supravietuit si dupa aceea, in timpul ocupatiei romane, si a inceput sa dispara de-abia dupa crestinare.

    ce vreti sa spuneti cu ceea ce sustineti mai sus?
    multumesc

  35. Concret pentru pentru Concret pe tema plagiatului: va este cunoscuta cartea “Semnale francmasonice in presa” publicata de MISA la editura Shambala?
    Este tradusa cuvant cu cuvant dupa cartea lui Johannes Rothkranz “Freimaurersignale in der Presse”.
    Nu doar ca pe cartea tradusa nu s-a mentionat numele autorului, ba chiar misanii se lauda la greu pe site-ul oficial ca aceste semnale au fost dezvaluite de Bivolaru si ca aceasta carte ar fi motivul pentru care au ordonat masonii descinderile din 2004.
    Detalii despre aceasta plagiere si alte incalcari ale copyrightulul gasiti pe forumul exmisa: http://www.exmisa.org/viewtopic.php?p=47794#p47794
    Deci, cum ramane?

  36. Trebuie sa-mi fac mea culpa. M-am uitat acum in “Secrete..” si acolo scrie de fapt despre greci ca au avut mult timp anumite obiceiuri. Am retinut eu gresit. In schimb scrie despre romani ca ar fi adoptat pe scara larga homosexualitatea incepand din secolul I(din context s-ar intelege ca e vorba de secolul I e.n.) si ca lucrul asta ar fi contribuit la prabusirea civilizatiei romane. Problema e insa in cazul asta faptul ca romanii aveau si ei de mai mult timp anumite inclinatii(Polybius scria despre asta in secolul II i.e.n.) pe scara mai larga, ei fiind in contact cu grecii stabiliti in sudul Italiei si Sicilia de multe secole, deosebirea dintre ei si greci fiind ca romanii de regula ii dispretuiau pe homosexualii pasivi(a se vedea ca exemplu in aceasta privinta acuzatiile aruncate in batjocura lui Cezar de contemporani de-ai sai, de exemplu Suetonius), rolul pasiv fiind rezervat de multe ori sclavilor.
    I-am incurcat eu pe greci cu romanii in cazul asta. E greseala mea.

    Insa daca tot m-am uitat acum in carte, iata ce mai scrie in ea la pagina 108 din volumul III(traducerea lui Dan Bozaru, editura Deceneu, 1997): “In Chadramaharosana Tantra exista chiar o referire explicita la Marile Extaze Amoroase Secrete: “O femeie, provenita de pe insusi discul lunar, se poate bucura, daca o iubeste, de alta femeie. O a treia fiinta la fel de iubitoare, prezenta si ea, care este insa barbat va face sa se echilibreze si sa se amplifice astfel fortele acestora…. “”. In cazul asta Dan Bozaru n-a redat corect nici macar titlul tantrei(si a gresit in mod repetat, deci nu e vorba de o intamplare – cel putin in editia din ’97 pe care o detin). Nu e Chandramaharosana, ci Candamaharosana sau Chandamaharosana(depinde daca vrei sa utilizezi “ch” sau “c” – ex. in unele carti poti gasi cuvantul “chakra” iar in altele acelasi cuvant in forma “cakra”). Acolo e un “r” in plus(probabil Dan Bozaru sau cineva de la editura o fi crezut ca e vorba de “chandra”=luna) care nu apare in originalul in engleza(am consultat o editie in engleza din 2000, titlul fiind “Sexual Secrets – The Alchemy of ecstasy”). In engleza pasajul in cauza suna asa: “In the Chandamaharosana Tantra there is the following explicit account of Secret Dalliance: One woman, coming from the disc of the moon, is enjoyed by another similar one. The third person is different from these two and should balance their forces. By enjoying together, they all become free from decay and death. The right and the left blend together in the Central Pathway. He stimulates both; they arouse each other and combine with him. The two moons are always filled with nectar; the sun is ever burning.”
    Candamaharosana Tantra a fost partial tradusa in engleza de catre Christopher George(capitolele 1-8), asa ca am consultat traducerea respectiva sa vad daca as fi gasit acolo pasajul in cauza(nu ma interesa doar lucrul asta atunci, dar ma rezum acum la ceea ce e relevant in discutia de fata). Nu l-am gasit. Am gasit in schimb pasaje privind utilizarea ejacularii si ingurgitarea ulterioara a spermei eliminate(subiect reluat si in cartea lui Douglas si Slinger in varianta in engleza, dar cenzurat in traducerea lui Dan Bozaru). Am intrebat apoi persoane care sunt de meserie lingvisti cu specializare in limbi indo-tibetane(unul dintre ei este proprietarul blogului asta: http://tibetica.blogspot.com/ ; fost cursant si el) si au putut citi intregul text in original si raspunsul a fost ca nu exista in Candamaharosana Tantra nici urma de indicatii privind sex in trei cu femeile avand si activitati una cu cealalta.
    Asa ca din start am ramas cu suspiciunea ca Douglas si Slinger au inventat unele citate. Beleaua este insa mult mai mare pentru ca mai apoi si Dan Bozaru a modificat apoi continutul cartii celor doi intr-o masura deloc de neglijat(in special au fost eliminate mentiunile privitoare la ejaculare si la consumul carnii si vinului, care au devenit ciuperci si hidromel in traducerea lui Dan Bozaru). De altfel asta e un subiect care a si fost abordat mai in detaliu cu ani in urma pe exmisa.org:
    http://www.exmisa.org/viewtopic.php?f=2&t=754
    Ca sa rezum ce am scris mai sus, cartea care era considerata a fi de capatai(cel putin pe vremuri) la grupurile de Shakt(“Secretele”) contine inca din forma ei originala in engleza niste pasaje dubioase si posibil a fi eronate, insa in plus fata de lucrul asta a mai si fost modificata la greu de Dan Bozaru pentru a fi evitate anumite tabuu-uri specifice cursului(ejacularea, consumul vinului si carnii etc.).

  37. @concret – “cat depsre acele picturi cu gopiuri , ce sa mai facem acum? faptul e consumat, asa cum ziceati mai sus, daca se sarutau si se mangaiau, ce sa ma facem acum… ca doar n-o sa le zicem actrite porno…”

    Cred ca v-a scapat tocmai aspectul cel mai important pe care vroiam sa il subliniez si anume faptul ca niste informatii false furnizate de catre Douglas si Slinger in cartea lor au fost preluate drept adevarate in traducerea lui Dan Bozaru si pe site-ul tantramag.
    Concret, citez din nou o afirmatie din “Sexual secrets…”, preluata pe tantramag:
    “Unlike male homosexuality, which is considered sinful, Sapphic love was never looked upon as a sin or an insult for the Hindu law.”
    Ce scrie insa in Legile lui Manu apropo de astfel de relatii:
    http://www.sacred-texts.com/hin/manu/manu08.htm
    “369. A damsel who pollutes (another) damsel must be fined two hundred (panas), pay the double of her (nuptial) fee, and receive ten (lashes with a) rod.
    370. But a woman who pollutes a damsel shall instantly have (her head) shaved or two fingers cut off, and be made to ride (through the town) on a donkey.”
    Alta afirmatie similara facuta de Slinger si Douglas:
    “Hebrew law does not condemn Sapphism.”
    Ce spune insa legea iudaica asa cum a fost ea interpretata de Maimonide:
    http://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/960669/jewish/Chapter-Twenty-One.htm
    “Halacha 8
    Lesbian relations are forbidden. This is “the conduct of Egypt” which we were warned against, as [Leviticus 18:3] states: “Do not follow the conduct of Egypt.” Our Sages said: What would they do? A man would marry a man, a woman would marry a woman, and a woman would marry two men.
    Although this conduct is forbidden, lashes are not given for it, for it is not a specific prohibition and there is no intercourse at all. Therefore such women are not forbidden to marry into the priesthood as zonot, nor does a woman become prohibited to her husband because of this, for this is not considered harlotry. It is, however, appropriate to give them stripes for rebellious conduct because they performed a transgression. A man should take precautions with his wife with regard to this matter and should prevent women who are known to engage in such practices from visiting her and her from visiting them.”

  38. Am postat mai inainte doua comentarii care vad ca nu mai apar. E cazul cumva sa le repostez?

  39. Repostez:
    Trebuie sa-mi fac mea culpa. M-am uitat acum in “Secrete..” si acolo scrie de fapt despre greci ca au avut mult timp anumite obiceiuri. Am retinut eu gresit. In schimb scrie despre romani ca ar fi adoptat pe scara larga homosexualitatea incepand din secolul I(din context s-ar intelege ca e vorba de secolul I e.n.) si ca lucrul asta ar fi contribuit la prabusirea civilizatiei romane. Problema e insa in cazul asta faptul ca romanii aveau si ei de mai mult timp anumite inclinatii(Polybius scria despre asta in secolul II i.e.n.) pe scara mai larga, ei fiind in contact cu grecii stabiliti in sudul Italiei si Sicilia de multe secole, deosebirea dintre ei si greci fiind ca romanii de regula ii dispretuiau pe homosexualii pasivi(a se vedea ca exemplu in aceasta privinta acuzatiile aruncate in batjocura lui Cezar de contemporani de-ai sai, de exemplu Suetonius), rolul pasiv fiind rezervat de multe ori sclavilor.
    I-am incurcat eu pe greci cu romanii in cazul asta. E greseala mea.

    Insa daca tot m-am uitat acum in carte, iata ce mai scrie in ea la pagina 108 din volumul III(traducerea lui Dan Bozaru, editura Deceneu, 1997): “In Chadramaharosana Tantra exista chiar o referire explicita la Marile Extaze Amoroase Secrete: “O femeie, provenita de pe insusi discul lunar, se poate bucura, daca o iubeste, de alta femeie. O a treia fiinta la fel de iubitoare, prezenta si ea, care este insa barbat va face sa se echilibreze si sa se amplifice astfel fortele acestora…. “”. In cazul asta Dan Bozaru n-a redat corect nici macar titlul tantrei(si a gresit in mod repetat, deci nu e vorba de o intamplare – cel putin in editia din ‘97 pe care o detin). Nu e Chandramaharosana, ci Candamaharosana sau Chandamaharosana(depinde daca vrei sa utilizezi “ch” sau “c” – ex. in unele carti poti gasi cuvantul “chakra” iar in altele acelasi cuvant in forma “cakra”). Acolo e un “r” in plus(probabil Dan Bozaru sau cineva de la editura o fi crezut ca e vorba de “chandra”=luna) care nu apare in originalul in engleza(am consultat o editie in engleza din 2000, titlul fiind “Sexual Secrets – The Alchemy of ecstasy”). In engleza pasajul in cauza suna asa: “In the Chandamaharosana Tantra there is the following explicit account of Secret Dalliance: One woman, coming from the disc of the moon, is enjoyed by another similar one. The third person is different from these two and should balance their forces. By enjoying together, they all become free from decay and death. The right and the left blend together in the Central Pathway. He stimulates both; they arouse each other and combine with him. The two moons are always filled with nectar; the sun is ever burning.”
    Candamaharosana Tantra a fost partial tradusa in engleza de catre Christopher George(capitolele 1-8), asa ca am consultat traducerea respectiva sa vad daca as fi gasit acolo pasajul in cauza(nu ma interesa doar lucrul asta atunci, dar ma rezum acum la ceea ce e relevant in discutia de fata). Nu l-am gasit. Am gasit in schimb pasaje privind utilizarea ejacularii si ingurgitarea ulterioara a spermei eliminate(subiect reluat si in cartea lui Douglas si Slinger in varianta in engleza, dar cenzurat in traducerea lui Dan Bozaru). Am intrebat apoi persoane care sunt de meserie lingvisti cu specializare in limbi indo-tibetane(unul dintre ei este proprietarul blogului asta: http://tibetica.blogspot.com/ ; fost cursant si el) si au putut citi intregul text in original si raspunsul a fost ca nu exista in Candamaharosana Tantra nici urma de indicatii privind sex in trei cu femeile avand si activitati una cu cealalta.
    Asa ca din start am ramas cu suspiciunea ca Douglas si Slinger au inventat unele citate. Beleaua este insa mult mai mare pentru ca mai apoi si Dan Bozaru a modificat apoi continutul cartii celor doi intr-o masura deloc de neglijat(in special au fost eliminate mentiunile privitoare la ejaculare si la consumul carnii si vinului, care au devenit ciuperci si hidromel in traducerea lui Dan Bozaru). De altfel asta e un subiect care a si fost abordat mai in detaliu cu ani in urma pe exmisa.org:
    http://www.exmisa.org/viewtopic.php?f=2&t=754
    Ca sa rezum ce am scris mai sus, cartea care era considerata a fi de capatai(cel putin pe vremuri) la grupurile de Shakt(“Secretele”) contine inca din forma ei originala in engleza niste pasaje dubioase si posibil a fi eronate, insa in plus fata de lucrul asta a mai si fost modificata la greu de Dan Bozaru pentru a fi evitate anumite tabuu-uri specifice cursului(ejacularea, consumul vinului si carnii etc.).

  40. Repostez:
    @concret – “cat depsre acele picturi cu gopiuri , ce sa mai facem acum? faptul e consumat, asa cum ziceati mai sus, daca se sarutau si se mangaiau, ce sa ma facem acum… ca doar n-o sa le zicem actrite porno…”

    Cred ca v-a scapat tocmai aspectul cel mai important pe care vroiam sa il subliniez si anume faptul ca niste informatii false furnizate de catre Douglas si Slinger in cartea lor au fost preluate drept adevarate in traducerea lui Dan Bozaru si pe site-ul tantramag.
    Concret, citez din nou o afirmatie din “Sexual secrets…”, preluata pe tantramag:
    “Unlike male homosexuality, which is considered sinful, Sapphic love was never looked upon as a sin or an insult for the Hindu law.”
    Ce scrie insa in Legile lui Manu apropo de astfel de relatii:
    http://www.sacred-texts.com/hin/manu/manu08.htm
    “369. A damsel who pollutes (another) damsel must be fined two hundred (panas), pay the double of her (nuptial) fee, and receive ten (lashes with a) rod.
    370. But a woman who pollutes a damsel shall instantly have (her head) shaved or two fingers cut off, and be made to ride (through the town) on a donkey.”
    Alta afirmatie similara facuta de Slinger si Douglas:
    “Hebrew law does not condemn Sapphism.”
    Ce spune insa legea iudaica asa cum a fost ea interpretata de Maimonide:
    http://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/960669/jewish/Chapter-Twenty-One.htm
    “Halacha 8
    Lesbian relations are forbidden. This is “the conduct of Egypt” which we were warned against, as [Leviticus 18:3] states: “Do not follow the conduct of Egypt.” Our Sages said: What would they do? A man would marry a man, a woman would marry a woman, and a woman would marry two men.
    Although this conduct is forbidden, lashes are not given for it, for it is not a specific prohibition and there is no intercourse at all. Therefore such women are not forbidden to marry into the priesthood as zonot, nor does a woman become prohibited to her husband because of this, for this is not considered harlotry. It is, however, appropriate to give them stripes for rebellious conduct because they performed a transgression. A man should take precautions with his wife with regard to this matter and should prevent women who are known to engage in such practices from visiting her and her from visiting them.”

  41. Apropo de povestea cu grecii, am tinut eu minte in mod gresit ce scrie in carte. Mea culpa.
    Am scris si niste mesaje mai detaliate, dar vad ca nu mai apar.

  42. Gigele, au aparaut pana la urma.

    @concret

    “pai vedeti, v-ati dat seama ca asa cum yinul nu e yang nici barbatul nu e femeie, ei nici macar opusi nu sunt, ci complemantari.
    de aceea este fascinant jocul energiilor intre barbat si femeie, asta in general vorbind.”

    Nu vad care e legatura intre ce spuneam eu si ce scrieti aici. Ati spus ca barbatii sunt incitati de femei care intretin relatii sexuale cu alte femei, deci acestea sunt in regula si pentru ca sunt aprobate de barbati. V-am raspuns ca acelasi argument ar aparea pentru homosexualitate masculina, pentru ca exista un numar mare de femei incitate de barbati care intretin relatii sexuale cu alti barbati.

  43. pt. Concret

    Am fost dezamagit de raspunsul primit. Ceea ce incepuse relativ ok, s-a dezumflat ca un balon de sapun.

    “Legat de miracole acestea sunt produse zi de zi de multi cautatori, chiar si de dvs., poate. miracolul nu este numai cand mergi pe apa sau imparti apele, poate va imaginati cat de fina este granita dintre miracol si cotidian, atunci cand traiesti fiecare clipa pentru Dumnezeu.”

    Foarte frumos, de-a dreptul poetic! Textele de genul asta probabil ca prind foarte bine la cursantii de anul 1, cu ochii ca doua margaritare, care sorb naivi cuvintele “instructorilor” din cadrul Misa, fara nici un fel de discernamant si fara nici un fel de baza teoretica si practica. Daca vroiam sa cites asa ceva ma intorceam la Osho. Este evidenta incercarea de deviere de la subiectul tratat.
    Cand am abordat subiectul miracolelor, am adus inclusive exemple contemporane, aproape identice cu cel al lui Gregorian Bivolaru, aratandu-va si care a fost reactia liderului spiritual al tantrismului Tibetan la asa ceva. O reactie de bun simt! I-a spus clar: daca tot te lauzi cu asa ceva, atunci demonstreaza, daca vrei sa te credem! Si dumneavoastra imi veniti cu texte din acestea?! O jalnica incercare de manipulare.

    “iar demonstratiile de tip tantric nu numai ca socheaza societatea, ci ii transforma pe autorii lor in niste marginali, ceea ce s-a intamplat de altfel si in cazul profesorului bivolaru.”

    O alta incercare de manipulare. Va reamintesc ca domnul Bivolaru nu a realizat niciodata nici o demonstratie de tip tantric! Singura lui tentative de acest gen, filmarea cu busola, nu se incadreaza nici pe departe in asa ceva! Doar a afirmat ca este capabil de asa ceva, insa pana la o demonstratie clara, tinand cont de faptul ca a fost prins de atat de multe ori cu minciuna, nimeni cu capul pe umeri nu il poate lua in serios.

    “acel calugar din exemplul dvs, desi reprimit in manastire, a fost acceptat doar de fratii lui inapoi, societatea neacceptand in nici un caz concomitenta practicilor sale.”

    Este evident ca habar nu aveti despre cine vorbesc. Acel calugar a devenit unul dintre cei mai mari mahasidhasi din istorie, invataturile sale fiind practicate pe larg chiar si in zilele noastre. “Societatea” accepta cu bratele deschise miracolele, atunci cand ele cu adevarat exista, cand nu sunt doar vorbe goale. Haideti sa o luam altfel. Credeti ca mai vorbea cineva acum de Isus, daca acesta nu facea miracole peste miracole peste miracole? Aveti idee cati indivizi au venit cu diverse revelatii de-a lungul timpului, si care au vorbit muuult mai frumos decat Isus? Si mai stie cineva ceva de ei?
    Aceasta este realitatea! Daca Isus nu invia mortii, daca nu mergea pe apa, daca nu vindeca sute de oameni, daca nu hranea mii de oameni intr-un mod miraculous, daca nu invia, nimeni nu mai vorbea de el acum! Credeti ca doar “mesajul” a fost cel care l-a impus? O multime de alti lideri spirituali au vorbit chiar mai frumos, au dat invataturi cel putin la fel de minunate, si nimeni nu mai stie nimic de ei acum! Cei care au ramas in istorie au ramas prin miracolele pe care le-au facut, prin faptul ca au aratat la modul cel mai concret ca nu mai sunt inlantuti de niste legi ale fizicii care pentru noi par inexorabile acum. Deci au aratat ca vorbele lor au putere, ca nu sunt vorbe goale!

    “de ce ne lasati impresia de gica contra sau de scoliti farisei(in sensul istoric, nu peiorativ)? Din moment ce nu veniti dvs cu o demonstratie de tip tantric, din acelea pe care le invocati.”

    Cred ca am raspuns deja de atat de multe ori la aceasta intrebare, incat deja e plictisitor. Am sa vin cu o astfel de demonstratie cand am sa fiu destul de idiot (fara suparare) sa fac un curs folosind materiale copiate de la altii, si cand am sa ma apuc sa ma laud pe la conferinte cu puterile mele paranormale (eu personal am fost de fata la 2 astfel de conferinte). Doar intr-o astfel de situatie, cand se va gasi cineva sa imi ceara sa las textele si sa ies in fata cu o demonstratie, am sa fiu obligat (daca as avea o urma de bun simt si nu as fi un banal escroc sau mai rau, un bolnav psihic) sa demonstrez ceva! In plus, eu nu am scris niciodata ca as fi capabil de asa ceva! Nu sunt atat de prost incat sa pretind ca pot face lucruri pe care nu le pot face! Insa maestrii de la care am primit invataturi, practicanti ai diverselor linii tantrice la care pot avea acum access si alti romani, au acceptat deja astfel de experimente in laborator, si le-au trecut cu brio! Numai Gregorian Bivolaru se ascunde in continuare in mod penibil dupa deget, din motive evidente: neputinta.

    “Haideti sa practicam mai mult si apoi o sa ne intalnim sa si dezbatem, concret pe tehnici, rezultatele.”

    Glumiti nu? Ce sa practice bietii cursanti Misa, o yoga invatata din carti de popularizare? Si sustineti ca ati citit vreodata literature tantrica?

    “pacat ca motivatia lui intenselight nu e pozitiva. “
    Daca o spuneti atat de convingator, trebuie sa fie si adevarat! 🙂 Puteti sa aduceti si niste argumente convingatoare? De cand este gresit sa dezvalui oamenilor minciunile jenante folosite in cadrul Misa? In continuare mincina vi se pare ok?

    “Am citit si eu cursurile, precum si sursele sale, lucrari in engleza, franceza, insa daca dumneavoastra aveti o vendeta cu autorul asta nu inseamna ca aceste cursuri, care au o circulatie interioara, si care sunt baza unor initieri, chiar daca sinteze si conspecte, pot fi considerate plagiate, mai ales cand autorii au uneori 3000 sau 1300 de ani de cand le au scris(asta daca exista unele, chiar neavand), sau cand sunt comentarii sau sinteze (bihar) mai recente la acestea.”

    Clar! Evident ca trebuie sa am o vendeta cu autorul! Sau sa fiu francmason, SRI-ist, etc. Chiar daca intrebarile si observatiile mele sunt de un elementar bun simt! Mai ales ca probabil 90% dintre lucrarile din care au fost plagiate cursurile apartin unor autori care inca sunt in viata! Si in continuare folositi cuvantul “sinteze” si “conspecte”. Chiar nu stiti engleza? Trebuie sa fac 300 de episode, sa demonstrez ca peste 99% dintre cursuri sunt copiate cu nerusinare, si ca nu este vorba despre nici un fel de “sinteze”? Vad ca hotia si minciuna sunt elemente tot mai acceptate in cadrul Misa. Felicitari!

    “mentionez ca nu am raspuns la toate, am si eu limitarile mele.”
    Acest lucru este tot mai evident pentru toti.

    “Cat despre plata cursurilor am spus mai sus, mie si asa mi se pare ca taxa e prea mica 65 ron pentru 4 sedinte de practica asana plus pranayama de cate 3 ore, saru mana, daca mai primesc si un conspect in plus din niste tratate sau lucrari chit ca sunt traduceri cu adaugiri si explicatii, plus rasp la orice intrebari, eu zic ca s au orgnizat destul de bine”.
    In traducere, (asta daca va mai intereseaza in vreun fel adevarul..) – yoga si Pranayama invatata din carti (deci extrem de riscant si fara rezultate notabile in timp), plus plagiate din diverse carti care deja se gasesc gratis pe internet sau care deja au fost traduse mult mai corect in limba romana. Cat despre celebrele “adaugiri” la acele traduceri, cred ca deja am vazut cu toti care sunt acelea :)) Mai bine lipsa.

    “un mare miracol este insasi viata noastra, faptul ca dvs traiti, combustia exceptionala, care inseamna viata in dumneavoastra, acesta este miracolul. Si nu uitati miracolul sunteti chiar dvs atunci cand practicati, rezultatele nici macar nu sunt un scop in sine penTru ca pot deveni obstacole, rezultatele sunt doar borne fine, practica insa… produce miracole de o savoare…Nu destinatia este fericirea, ci Calea…
    The Journey, my friend…”

    Foarte frumos. Ma duce cu gandul la carti gen “Profetiile de la Celestine”, “Manualul luptatorului Luminii”, etc. :)) Ma abtin de la vreun comentariu. Penibilul este suficient de evident prin el insusi.

  44. Penibil prin aducerea in discutie a unor viziuni atat de usurele, gen New Age, cand situatia din cadrul Misa este atat de grava. Se vede clar ca nu ati fost niciodata implicat direct, ci probabil ati stat doar deoparte si ati cules roadele, rezultatul muncii fraierelor care produceau pentru Misa prin barurile de noapte din Japonia. Nu va mai dati silinta sa negati, sau cel putin nu aveti neobrazarea sa afirmatii ca acestea sunt “calomnii”. Va pot face cunostinta personal cu fete care au fost la “munca” in Japonia, la sfatul lui Bivolaru, fete care au lucrat pe site-uri erotice la sfatul direct al “maestrului” si care acum regreta ca si-au pierdut atatia ani din viata aiurea! Miscarea Misa s-a prabusit din momentul in care Bivolaru s-a apucat de practici “tantrice” fara a avea un indrumator, din momentul in care si-a implicat discipolii in activitati care nu au nimic de-a face cu “tantra” – videochaturi, activitatile din Japoia, influenta politica, filme pornografice facute fara voia protagonistelor, etc. Puteti sa incercati sa o intoarceti si sa veniti cu texte usurele cat doriti. Oamenii nu sunt tampiti!
    Liderilor din cadrul Misa ar trebui sa le fie rusine cand se prezinta drept “yoghini”, sau cand se lauda ca predau “yoga autentica”.

  45. theothersarshi
    V-am raspuns ca acelasi argument ar aparea pentru homosexualitate masculina, pentru ca exista un numar mare de femei incitate de barbati care intretin relatii sexuale cu alti barbati.

    mai iesiti in lume, mai vorbiti cu cineva, depsre ce scrieti aici, eu credeam ca glumiti…

    get a life!

  46. intenselight
    reactia liderului spiritual al tantrismului Tibetan la asa ceva. O reactie de bun simt! I-a spus clar: daca tot te lauzi cu asa ceva, atunci demonstreaza, daca vrei sa te credem!

    de ce ne faceti pe toti sa credem ca dvs vreti sa va dati drept liderul spiritual al tantrismului Tibetan pe Romania.
    Daca dvs ati citit mai mult si practicat ma mult credeti ca puteti sa ironizati pe cei din anii mai mici de practica?

    intense:
    Glumiti nu? Ce sa practice bietii cursanti Misa, o yoga invatata din carti de popularizare? Si sustineti ca ati citit vreodata literature tantrica?
    misa este unul din singurele locuri in Occident si Sua unde se practica yoga si tantra la nivel avansat, dovada este chiar afluenta crescanda care cauta exact acest lucru.
    chiar nu pot fi de acord cu dvs. din moment ce chiar nu am nici uninteres sa i apar, si am exemple vii in jur.

    “pacat ca motivatia lui intenselight nu e pozitiva. “
    Daca o spuneti atat de convingator, trebuie sa fie si adevarat! 🙂 Puteti sa aduceti si niste argumente convingatoare? De cand este gresit sa dezvalui oamenilor minciunile jenante folosite in cadrul Misa? In continuare mincina vi se pare ok?

    minciuna este doar in imaginatia dvs., a sustinut cineva alt autor, eu nu imi aduc aminte.
    atunci cand am avut parte de o traducere e foarte bine, aceasta inseamna ca textul ea valoros, insa cerbicia dvs ilustreaza chiar ceea spuneam mai sus, sunteti sa demonstrati ceva ce nu exista.

    imi pare rau ca nu mai putem continua discutia aveam multe exemple de miracole si tehnici cu rezultate miraculoase chiar din anii mici, insa dvs prin acuzele gratuite si jignitoare va descalificati chiar pe dvs insiva.
    dvs nu aveti ceva de propus pt a fi dezbatut ci sunteti setat sa dati sentinte, insa in vant.

    imi pare rau ca nu pot dezvalui aici magie, tehnici sau miracole.
    m-as descalifica.
    atat va spun practicati macar jumate cat se face acum la misa si veti castiga enorm, aceasta pentru ca nici nu stiti ce pierdeti.
    nici nu stiti ce blamati.
    sincer imi pare rau pt dvs.
    ceea ce credeti dvs ca se face la misa nu e nici pe departe ceea ce SE FACE, vedeti doar varful aisbergului, dar aceasta este o alta calitate a invataturilor tantrice, ocultarea, la fel este si discutia noastra pe acet final de comentarii perfect ocultata oricum mai nimeni nu citeste, iar eu cu siguranta de acum nu mai intru pe acest blog.

    tantra nu este si nu va fi practicata asa cum este ea descrisa in cartile ei sacre decat de putini, e nevoie de un angajament si o pregatire imensa.

    yoga in schimb poate fi si va fi practicata de din ce in ce mai multi oameni.
    poate nu la nivel de mase, inca.

    domnul bivolaru a facut nenumarate demonstratii, inclusiv mie pe care eu le consider miracole, sunt acele momente in care te inalti si te transformi viata incepand sa se desfasoare in directia Dumnezeu, cu astfel de miracole se ocupa Grieg, daca dumneavoastra vreti sa faca vindecari la protv, sa aprinda brichete pe sub apa in laboratoare, sau sa coboare de pe casa poporului levitand, nu va face aceasta.

    grieg apartine unei altfel de linii si are alt scop, nu il cunosc, dar, Iisus, Fiul lui Dumnezeu, in desavarsirea sa, a primit si educatie si initieri in temple tantrice. Aceasta nu il face mai putin Fiul lui Dumnezeu sau mai putin crestin. Sau mai putin merituos.
    modul in care dvs cereti miracole vine chiar de la satan, numai acesta cerea asa aceasta, in mod desantat in biblie.
    iar viata lui iisus nu a fost un festin de miracole pe banda rulanta in care el se plimba in glorie printre inviati. Viata Lui a fost un model de truda, suferinta, smerenie, si 200 de ani dupa invierea sa sa crestinii au fost macelariri si considerati sectanti.
    la fiecare miracol a fost blamat si ponegrit. sau poate credeti ca arsenie boca a avut o perna mai moale, parintele arsenie Dumnezeu sa l odihneasca a fost un surghiunit, un om al minunilor si un traitor simultan.
    O Doamne cat de desantati am ajuns sa ne balacarim in halul acesta!

    eu nu voi mai continua sa scriu in felul acesta niciodata, adica cu atata usurinta despre lucruri care chiar nu se cade sa le judec in felul acesta.

    dvs continuati sa descifrati bibliografia cursurilor si cand veti gasi constientizarea asanelor, sa publicati o brosura si ma aveti client. va rog sa vorbiti numai despre ce stiti si cand scrieti nu mai asumati adevaruri ca si cum ar fi reale.

    Doamne iarta ma.

  47. @concret – “grieg apartine unei altfel de linii si are alt scop, nu il cunosc, dar, Iisus, Fiul lui Dumnezeu, in desavarsirea sa, a primit si educatie si initieri in temple tantrice. Aceasta nu il face mai putin Fiul lui Dumnezeu sau mai putin crestin. Sau mai putin merituos.”
    Cum ar fi putut Iisus sa fie initiat in vreun templu tantric atata timp cat tantrismul cu ceea ce ii este lui specific a aparut in forme incipiente de-abia prin secolul V, pe la sfarsitul perioadei Gupta(si chiar si atunci e vorba mai mult de un proto-tantrism) si a ajuns la “maturitate” de-abia prin secolele VII-VIII? E adevarat ca tantrismul are niste radacini mai vechi, de exemplu practicile magice tantrice au unele origini in practici similare mult mai vechi descrise in Atharva Veda. Dar respectivele radacini nu faceau parte la vremea respectiva dintr-un fenomen cultural-religios tantric bine conturat(asta lasand la o parte faptul ca denumirea “tantrism” desemneaza de fapt un grup de miscari destul de eterogene, dar legate intre ele de niste elemente comune). Ca sa folosesc o comparatie cu spatiul iudeo-crestin, chiar si crestinismul are din ce sustin unii autori niste radacini in practicile si credintele esenienilor, dar asta nu inseamna ca esenienii erau cumva niste crestini avant la lettre. Sper sa intelegeti bine care este obiectia mea privitoare la anacronismul din afirmatia citata mai sus.
    Eu v-as sugera sa lecturati macar urmatoarea carte apropo de subiectul inceputurilor tantrismului:
    http://books.google.com/books?id=Mzr0Hl_sep0C&printsec=frontcover&dq=roots+of+tantra&hl=en&src=bmrr&ei=3FUTTv6QMcel8QPO-uGxDg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CCwQ6AEwAA#v=onepage&q&f=false

  48. @concret
    Tocmai pentru ca am ‘a life’ va spun acest lucru, pentru ca m-am ciocnit deseori de el. Desigur, nu am de gand sa mai discut subiectul aici, din respect pentru domnul Rapcea, care si-a facut clara opinia asupra acestui subiect pe acest blog. L-am adus in discutie doar pentru a puncta faptul ca exista si acest punct de vedere, realmente necunoscut in cadrul comunitatii MISA.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *